Na Mistrovství světa v rallye 10. – 13. srpna v Německu bude obhajovat své prvenství Citroen

Německá OMD ADAC rallye je snadno dostupná pro fanoušky ze sousedících zemí. Očekává se 200 000 diváků.

První kolo druhé poloviny seriálu MS čeká na Rallye Německo, v níž obhájce světového titulu a lídr současného pořadí Sébastien Loeb na Citroenu při svých čtyřech startech čtyřikrát vyhrál! Světový šampionát bude po Německu pokračovat v rychlém sledu Finskou rallye, a to hned následující týden.

Trať 5. ročníku Deutschland je dlouhá 1300,48 km, z toho je 351,55 km měřených v 19 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách.

Seznámení s tratí je na programu již zítra – v úterý 8. srpna (8.30 – 20 hod.) a ve středu 9. srpna (8 – 16 hod.). Shakedown se jede ve čtvrtek 10. srpna od 8 do 12 hod. Pojede se na trati asi deset kilometrů od Bostalsee mezi Stern a Bosen. Měří 3,17 km a je používána už od ročníku 2003.

‘Porta Nigra’ postavená už Římany ve 4. stol. př.n.l. tvoří monumentální bránu pro ceremoniál slavnostního startu ve čtvrtek 10. srpna ve 20 hod., a finálové pódium v neděli 13. srpna ve 12.24 hod. Krajina kolem Bostalsee bude hostit asistenční park před startem podniku, v pátek a sobotu po etapách budou posádky zajíždět do Trieru.

1. etapa – pátek 11. srpna: 508,95 km, z toho 134,72 km měřených (2 x 4 RZ). Start v 8.30 hod. RZ 1 ‘Ruwertal/Fell 1’ (20,04 km) – RZ 2 ‘Dhrontal 1’ (12,61 km) – RZ 3 ‘Grafschaft Veldenz 1’ (17,73 km) – RZ 4 ‘Moselwein 1’ (16,98 km) – Seskupení Bostalsee (12.56 hod. / 10 min.) – Asistence A (13.06 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Ruwertal/Fell 2’ – RZ 6 ‘Dhrontal 2’ – RZ 7 ‘Grafschaft Veldenz 2’ – RZ 8 ‘Moselwein 2’ – Asistence B (18.10 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl Trier Viehmarkt 20.15 hod.

2. etapa – sobota 12. srpna: 531,20 km, z toho 148,64 km měřených (7 RZ). Start Trier Viehmarkt v 7 hod. Asistence C (7.55 od. / 10 min.) – RZ 9 ‘Bosenberg 1’ (22,52 km) – RZ 10 ‘Panzerplatte 1’ (30,66 km) – Seskupení (10.44 hod. / 10 min.) – Asistence D (10.54 hod. / 30 min.) – RZ 11 ‘Erzweiler 1’ (18,22 km) – RZ 12 ‘Panzerplatte 2’ – Seskupení (13.55 hod. / 10 min.) – Asistence E (14.05 hod. / 30 min.) – RZ 13 ‘Erzweiler 2’ – RZ 14 ‘Bosenberg 2’– RZ 15 Superspéciale ‘St Wendel 1’ (5,84 km) – Asistence F (18.02 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl Trier Viehmarkt 20.07 hod.

3. etapa – neděle 13. srpna: 260,33 km, z toho 68,19 km měřených (4 RZ). Start Trier Viehmarkt v 7 hod. Asistence C (7.55 hod. / 10 min.) – RZ 16 ‘Freisen/Westrich 1’ (19,07 km) –‘Birkenfelder Land 1’ (13,68 km) – RZ 18 ‘St Wendeler Land’ (16,37 km) –– RZ 19 ‘Freisen/Westrich 2’ – Příjezd na pódium Porta Nigra v Triere 12.24 hod.

Pro tým Kronos Racing představuje Německá rallye zatím nejkratší možné cestování. Vždyť tři Xsary WRC a celý tým se přepravuje pouhé tři stovky kilometrů mezi Naninne a servisní zónou na Bostalsee. Jako obvykle, dvě Xsary specifikace WRC 2006 budou soutěžit o body do Poháru konstruktérů, zatímco třetí vůz specifikace 2005 pojede jako soukromý. Ovšem jeden rozdíl tu proti první polovině MS přece jen je. V boji o týmové body Kronos se přepřahá – Dani Sordo a Marc Martí střídají Xeviho Ponse a Carlose Del Barria. Dani a Marc dědí dvojku, Xevi a Carlos pojedou jako volní jezdci pod hlavičkou Kronosu.

Rallye Německo je velice populární. Potvrdily to všechny minulé ročníky. Letos pořadatelé očekávají návštěvnost kolem 200 000 příznivců.

Trasa rallye má tři odlišné tváře. První, vinařská, vede Moselským údolím po úzkých, ale rychlých cestách stoupajících k vrcholkům vinic v traversech s pravoúhlými zatáčkami. Druhá tvář, vojenská – se jede ve vojenském prostoru Baumholder s tankodromem a měnícím se povrchem. Poslední z tváří Německé rallye představuje Saarland s hladkým a rychlým asfaltem.

Celková příchuť Německé rallye je vždy dána počasím a jeho vrtochy. Velice často se mění. Letní žár přitahuje bouřky a déšť může zásadním způsobem ovlivnit volbu pneumatik v krátké době před startem.

Tým Citroën Sport připravil pro jezdce Kronosu optimální nastavení vozů a obě posádky si je mohly otestovat spolu s pneumatikami BFGoodrich, tradičním partnerem „dvojitého šípu“, s nímž dosáhl na 29 vítězství ve WRC a tři korunky světových šampiónů.

Loeb s Elenou budou usilovat o 21. prvenství ve WRC, a to tam, kde vyhráli vůbec poprvé. Chtějí Německo, poslední letošní rallye na afaltu, vyhrát znovu, ale pověrčivý spolujezdec Daniel Elena se bojí vyslovit číslo 13. Až dosud spolu totiž vyhráli na staré dobré Xsaře 12 z 20 asfaltových rallye.

Jean- Pierre Mondron a Marc Van Dalen za tým Kronos Racing:

Z Naninne do Trieru to není daleko. Tým Kronos bude doslova v domácím prostředí…

Mondron: Belgie nemá možnost pořádat podnik WRC a tak Německo bude jakoby „naše“. Přesto jsme se tohoto podniku jako tým účastnili pouze dvakrát a oba starty máme v živé paměti.V roce 2002 naše auto vedli Bruno Thiry a Stéphane Prévot a skončili na nádherném pátém místě. Loni Xevi Pons a Carlos Del Barrio byli celkově devátí, ale vyhráli mezi privátními posádkami. Naše dvě C2 Super 1600 slavily úspěch mezi juniory. Doufám, že uspějeme i letos a že nás přijede podpořit hodně belgických fanoušků.

Poprvé nasazujete Daniho Sorda pro boj o body do Poháru konstruktérů. Proč?

Marc Van Dalen: Kronos počítá s oběma mladými a nadějnými jezdci vedle Sébastiena Loeba. Naší snahou je vytvořit jim co nejlepší podmínky a zázemí a také jim pomáhat, aby se stali skutečnými profesionály. Během první poloviny mistrovství světa měl Xevi Pons získat co nejvíce bodů pro tým. Vzal to velmi vážně a odvedl vynikající práci, neboť v seriálu vedeme. Dani Sordo bude mít v Německu a ve Finsku za úkol dojet do cíle a učit se, jak čelit obrovskému tlaku, který se získáváním bodů souvisí. Je to pro něho další test a věřím, že ho zvládne stejně brilantně jako ty předcházející.

Jak vidíte druhou polovinu sezony?

Mám pocit, že bude těžší než ta první. S osmi podniky za necelé čtyři měsíce včetně tří zámořských a s Japonskem mezi nimi, kde se také Kronos objeví. Všechno bude hodně intenzivní a rychlé, když všechno půjde, jak má a nenastanou problémy. Mezi Německem a Finskem je pouhý týden času na transport do Jyväskylä, na kontrolu nastavení vozů pro šotolinový povrch. I v těchto podmínkách uděláme maximum pro naše piloty, jak tomu bylo v první polovině sezony, připravíme jim vozy výkonné a spolehlivé. Můžeme také počítat s pomocí týmu Citroën Sport. Náš prioritní cíl je, umožnit Loebovi s Elenou udržet vedení v pořadí jednotlivců. Ale rovněž se pokusíme zůstat na čele pořadí v Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb: Jsme připraveni bojovat

Během vašeho účinkování v závodě 24h Le Mans byl zveřejněn kalendář WRC pro rok 2007. Co mu říkáte?Hustota podniků kolem Středozemního moře byla taková, že je logické, aby dva z nich byly vyřazeny. Vždycky jsem říkal, že pokud se jede Švédská rallye na zasněženém povrchu, patří mezi mé oblíbené. Pokud bude podobné i Norsko, bude to pro nás další potěšení. Portugalské tratě jsou velmi pěkné a můžeme si být jisti, že se nám tam dostane vřelého přijetí, stejně jako v Argentině. Irsko přináší do kalendáře další asfaltový podnik. Je to ale asfalt, který by se měl od ostatních lišit a bude trochu zrádný. Celkově tyto soutěže přispějí zajímavosti seriálu a vyrovnají poměr různých povrchů – sněhu, šotoliny a asfaltu.

Jaká byla příprava na Německo?

Trať soutěže zůstává během let poměrně stabilní. Stejně tak my určujeme každý rok nastavení Xsary stejným způsobem. Dolaďovali jsme ho v oblasti Vosges, která je podobná Sársku, a dále v Německu mezi typickými moselskými vinicemi. A neustále jsme objevovali zajímavé věci! Tentokrát ale byly testy poněkud zvláštní: zaprvé proto, že jsme s Xsarou naposledy testovali na asfaltu, ale především proto, že jsme s sebou měli i C4 WRC. Opravdu jsme si to užili…

Osud chtěl, že v rozmezí pouhého týdne se utkáte se svým největším rivalem Marcusem Grönholmem nejprve na vašem a pak na jeho písečku…

To je vzrušující, nemyslíte? Oba se budeme snažit vyhrát v teritoriu toho druhého… Začínáme v Německu, budu se tedy o vítězství „doma“ snažit jako první já. Jsem hodně opatrný. Marcusovi se tam většinou dařilo. V roce 2003 jsem vyhrál o pouhé čtyři sekundy a je vidět, že jeho auto jede od začátku roku dobře. Souboj to bude těsný a může se stát, že se do něj zapojí i další jezdci. Důležitou roli může sehrát také počasí. Každý mě sice považuje za favorita, ale já vím, že ještě nic není hotové. Věřím týmu Kronos, Xsaře, Danielovi i sám sobě. Jsme připraveni bojovat.

Xavier Pons: Moje motivace je stejná

Co jste dělal během dlouhé přestávky?

Vlastně od všeho něco. Strávil jsem hodně času s rodinou, přáteli, příznivci. Ale trénink jsem nevynechal. Se spolujezdcem Carlosem jsme dělali spoustu potřebných věcí. Ale pro mě byla ta přestávka příliš dlouhá. Těším se, až si sednu do Xsary a znovu budu mít radost. Dva měsíce bez ní bylo opravdu dost.

Až dosud jste si v Německu vždy vedl dobře. V roce 2004 první ve skupině N, loni celkově devátý a první mezi soukromníky. Tenhle rozjezd se vám asi hodil…

Španělé si v Německu vždy vedou dobře. Naše asfaltová průprava a celkově dobrá úroveň španělských jezdců nám dává dobré předpoklady k úspěchu na nevyzpytatelném terénu. V roce 2004 jsme dosáhli dobrého výsledku v tvrdém boji několika jezdců v produkčních vozech. Loni jsem jel poprvé na Xsaře v Německu. Zlepšili jsme se a hlavně neudělali chybu.

Poprvé v této sezoně pojedete v pozici třetího, volného muže v Kronosu s tím, že můžete jet, jak chcete. Jak se v této pozici cítíte?

Pro mě to nebude moc odlišné. Budu pracovat jako dosud. Mám stejnou motivaci jako na začátku a stejná je i moje důvěra v tým. Začínáme druhou část sezony a chceme dovést tým k prvenství v Poháru konstruktérů, což je práce každého člena. A já v tom hodlám pokračovat. Pokusím se dosáhnout dobrého výsledku, z něhož bych měl dobrý pocit.

Daniel Sordo: Překvapený a hlavně šťastný

Po devíti rallye ponesete nyní odpovědnost za tým po boku Sébastiena Loeba, resp. k prvenství v Poháru konstruktérů. Po skvělé první polovině sezony jste teď v pozici pilota pro získávání bodů v Německu a Finsku…

Byl jsem překvapený, ale hlavně nepředstavitelně šťastný. Neumíte si představit jak moc. V mém prvním roce ve WRC jsem teď aktuálně třetí v pořadí. A teď mám na dveřích Xsary velkou dvojku. Fantastické, nemyslíte?

Se změnou pozice v týmu souvisí i změna auta. Teď pojedete na Xsaře specifikace 2006. Jak vyznívá srovnání s modelem 2005, který jste až dosud pilotoval?

Jezdil jsem s Xsarou v Německu, ale věřte, necítil jsem veliký rozdíl. Séb odvádí obrovskou práci pro nastavení vozu a tak jsem se s ním cítil hned dobře a věřil mu. Doufejme, že rozdíly se neprojeví ani v případě nevyzpytatelného počasí, které je v Německu už téměř tradicí.

Statistika Kronos Racing týmu

Tým Kronos Racing má na kontě dvě účasti na Rallye Deutschland: 2002 Bruno Thiry/Stéphane Prévot (Peugeot 206 WRC/5.), 2005 dva vozy Citroën Xsara WRC (Xevi Pons/Carlos Del Barrio/9., Manfred Stohl/Ilka Minor/vypadli) a dva vozy Citroën C2 Super 1600 (Dani Sordo/Marc Martí/1. ‘Junior’, Kris Meeke/Glenn Patterson/2. ‘Junior’).

V roce 2002 Sébastien Loeb a Daniel Elena zažili při premiéře první vítězství v podniku MS. Na voze Citroën Xsara WRC v Trieru vyhráli také v letech 2003, 2004 a 2005.

Xevi Pons vyhrál sk. N (Oriol Julia) v roce 2004 (Mitsubishi Lancer Evo VII) a skončil 9. (1.privátní- Carlos Del Barrio) v roce 2005 (Citroën Xsara WRC).

Carlos Del Barrio má dvě účasti: 2004 Dani Sordo (Mitsubishi Lancer Evo VII, 19. / 5. ve sk. N) a 2005 Xevi Pons (Citroën Xsara WRC/9.).

Dani Sordo jel na Rallye Deutschland v roce 2004 (Carlos Del Barrio – Mitsubishi Lancer Evo VII, 19. / 5. sk. N).

Marc Martí je pravidelným účastníkem od roku 2002: 2002 (Jesús Puras, Citroën Xsara WRC/vypadli), 2003 (Carlos Sainz, Citroën Xsara WRC/6.), 2004 (Carlos Sainz/Citroën Xsara WRC/3.), 2005 (Dani Sordo/ Citroën C2 Super 1600/13. a 1. JWRC).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...