Po stříbrné medaili Petra Kačírka v domácím šampionátu ve sprintu si na tradičním brněnském Epilogu dojel pražský tým pro další vítězství. V absolutní klasifikaci skončil sedmý.
Duck Racing, který nastoupil do Epilogu v osvědčené sestavě Petr Kačírek, Dan Suchý a Dan Skalický, se sice v mistrovství republiky soustředil výhradně na sprint, ale šestihodinový maraton si na Masarykově okruhu nemohl nechat ujít. Bez nadsázky by se dalo říci, že tento závod je jeho parádní disciplínou. V posledních čtyřech ročnících třikrát vyhrál třídu do 3500 a pouze loni skončil třetí, když pár metrů před cílem došel benzín a tím přišel o druhou příčku.
Letos se žádné drama nekonalo, protože Duck Racing odjel bez problémů celých šest hodin a na druhého v cíli měl náskok sedmi kol. „Loni jsme měli smůlu, ale zase to byla nesmírně dramatická bitva. Tentokrát jsme prožili pouze jednu horkou chvilku, když jsem při střádání nechal svítit světla i zapnutý chladič diferenciálu. Vybila se baterie a my museli startovat na externí zdroj. Tím jsme dostali stop and go a ztratili jsme asi čtyři minuty. Byl to ale jediný problém, který jsme zvládli“, řekl Petr Kačírek, který rozjížděl závod a pak předal volant Danu Suchému, na půl hodinky se ještě vrátil do vozu, ale závěr patřil Danu Skalickému. „Právě kvůli doplňování paliva jsme zvolili strategii tří zastávek. Znamenalo to, že já jsem odjel hodinu padesát minut, pak to převzal Dan Suchý, na půl hodiny jsem usedl za volant znovu já a závod dokončil Dan Skalický. I když jsme nakonec vyhráli s velkým náskokem, tak to byla v první polovině napínavá bitva. Jenže soupeři ve druhé části závodu měli technické problémy a to rozhodlo. My jsme se na Epilog připravili opravdu pečlivě. Vůz dostal nový motor, repasovaná byla rychlostní skříň, nový byl diferenciál a kompletně byl udělaný i podvozek. Navíc jsme do Brna přivezli záložní auto. Epilog je naše srdeční záležitost. I když jsme letos nejeli vytrvalostní šampionát, tak jsme chtěli na brněnské šestihodinovce uspět a tomu odpovídala velkorysá příprava. Odměnou bylo vítězství, ze kterého máme obrovskou radost“, dodal Petr Kačírek.
A jak se jelo v závěru Danu Skalickému, který loni výbornou jízdou držel druhé místo, ale těsně před cílem zůstal bez benzínu? „Letos to byla opravdu pohoda, protože jsme měli slušný náskok. Chvílemi ale poprchávalo, tak jsem musel být neustále koncentrovaný na jízdu, abych neudělal chybu. Loni to ale byla bitva. Pětapadesát kol jsem držel druhé místo s náskokem snad třiceti sekund. A když už se zdálo, že nám to vyjde, tak motor zhasnul. O to víc jsem si vítězství vychutnal letos“, řekl Dan Skalický.
Epilog 2010: Konečné pořadí ve třídě do 3500 cm3:
- 1.Duck Racing v AČR (Kačírek, Suchý, Skalický, BMW M3 GTR) – 159 kol
- 2.K&K Racing Team (BMW M3 GTR) – 152
- 3.Charouz Racing Systém (Ferrari 430) – 139
TZ Duck Racing Team
Goodwill Media
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”