O nadcházejícím víkendu se tým ACCR Racing21 zúčastní dalšího podniku seriálu FIA European Historic Rally Championship. Na startu Rallye Elba Storico 2024 se představí s vozem Toyota Celica GT-Four jezdec Vojtěch Štajf s navigátorem Vladimírem Zelinkou, který pouze v této soutěži nahradí Veroniku Havelkovou.
Po delší přestávce, která byla způsobena plánovaným vynecháním předešlého podniku ve Finsku, se tým ACCR Racing21 vrací do evropského šampionátu historických vozů v rally. Dalším podnikem je blížící se 36. ročník Rallye Elba Storico a na jejím startu se objeví také posádka Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka na voze Toyota Celica GT-Four ST165. Oba členové zmíněné posádky mají s tratěmi na italském ostrově Elba své zkušenosti, neboť zde společně startovali v roce 2021 s vozem Opel Kadett C GT/E a zdejším vítězstvím ve skupině 2 tehdy udělali rozhodující krok k zisku titulu mistrů Evropy. Vladimír Zelinka letos výjimečně nahradí v sedadle spolujezdce Veroniku Havelkovou, která se nezúčastní soutěže z dlouhodobě plánovaných rodinných důvodů.
Více než čtyři desítky přihlášených posádek do klasifikace FIA EHRC odstartuje do této již tradiční soutěže z přístavního města Porto Azzurro. To se nachází ve východní části malebného ostrova Elba, mimo jiné historicky proslulém několikaměsíčním nuceným exilem císaře Napoleona Bonaparte v roce 1814. Trať soutěže historických vozů zavede její účastníky do dalších částí ostrova Elba a během dvoudenního programu nabídne celkem deset rychlostních zkoušek o celkové délce 133 kilometrů. Cílem Vojtěcha Štajfa, aktuálně čtvrtého muže celkové klasifikace FIA EHRC, bude zisk co nejvyššího počtu bodů se záměrem atakovat bronzovou příčku průběžného pořadí šampionátu. I proto se v minulém týdnu intenzivně věnoval testování svého vozu Toyota Celica GT-Four nedaleko Bělé pod Bezdězem.
„Na Elbu máme s Vláďou moc hezké vítězné vzpomínky z roku 2021, takže máme o důvod navíc se na tyto velmi atraktivní rychlostní zkoušky po třech letech opět těšit. Z původní tratě se v letošním ročníku opakují pouze dvě erzety a některé se pojedou v opačném směru. Celkový ráz tratě však zůstává, protože Elba je svojí rozlohou nevelkým ostrovem. Budeme se samozřejmě snažit využít nabyté zkušenosti, ale v porovnání s předními konkurenty jich zase nemáme tolik. Počasí má být přívětivé. Takže jediné, co nás může překvapit, stejně jako při minulé účasti, je opravdu silná mlha v nejvyšších polohách ostrova,“ říká před pátečním startem Rallye Elba Storico Vojtěch Štajf a dodává: „Příprava na tuto italskou soutěž byla o něco složitější, než bývá u nás obvyklé. Během nedávného testu jsme se snažili více simulovat podmínky ostrovní tratě a optimálně nastavit podvozek Toyoty. Potkaly nás však také menší technické problémy, které bylo potřeba odstranit a opětovně pořádně vyzkoušet. To se nám nakonec podařilo, a tak věřím, že se s Vláďou o další body do celkové evropské klasifikace rozhodně popereme. Je to důležité, protože se započítává šest podniků a chceme mít dobrou pozici na následující soutěž v San Remu, kde už opět pojedu s Veronikou Havelkovou.“
Posádka Štajf – Zelinka bude mít na svém voze Toyota Celica GT-Four startovní číslo 4. Start soutěže Rallye Elba Storico se uskuteční již tento pátek 27. září ve 12 hodin v Porto Azzurro. O den později se všichni účastníci vrátí do cíle umístěném v ostrovním městě Capoliveri.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.