Do konce roku jich přibude 22 nových kusů, takže celkových 28 tabulí bude znamenat výrazné pokrytí, které zvýší přísun informací pro řidiče tam, kde je nejvíce potřebují.
Pracovníci dodavatelských firem zahájili montáž vlastního zobrazovacího zařízení na 96 km ve směru na Brno, po té bude bezprostředně následovat i montáž tabule na opačné straně dálnice na stejném kilometru ve směru na Prahu. V těchto místech již byly v minulých dnech vybudovány masivní betonové základy a vztyčeny kovové konstrukce poloportálů. Nic tedy nebrání takto připravenou stavbu osadit i vlastní proměnnou tabulí.
Informační panel ze skládá z textové tabule a z proměnné dopravní značky. Informační tabule bude řidičům přinášet textovou informaci v českém jazyce na 3 řádcích textu a proměnné dopravní značky budou zobrazovat výstražné dopravní značky typu: pozor nebezpečí smyku, pozor kolona, pozor námraza, mlha, práce na dálnici, nehoda apod. Vlastní textová tabule má rozměry 4,5 x 2 metry. Je to hliníková samonosná konstrukce osazená elektronikou, světelnými zdroji a také vyhříváním pro provoz v kritických zimních podmínkách. Texty ze zobrazují rozsvícením některých z 18 816 bílých LED diod volně programovatelného displeje, a to v souladu s legislativou a příslušnými předpisy ve třech řádcích každý o 15 znacích. Výška jednoho znaku je 320 mm. Texty se v kritických situacích budou zobrazovat i v anglickém jazyce a pro zdůraznění se budou na dvou po sobě jdoucích tabulích v některých případech i opakovat. Podjezdná výška je asi 5,6 m. Základová konstrukce je tvořena cca 30 m3 armovaného betonu. Z důvodu bezpečnosti je nosná konstrukce tabule opatřena svodidlem. Tabule je napojena na silový rozvoj el. instalace a má příkon cca 4kVA. Pro datovou komunikaci využívá infrastrukturu vybudovanou v rámci elektronického mýta.
Instalace jedné proměnné tabule za pomocí jeřábu se odhaduje na 2-3 hodiny a vyžaduje si omezení provozu v odstavném a pomalém jízdním pruhu. Po dokončení montáže bude v dalších dnech a týdnech probíhat napojení na rozvoj el. energie a datovou komunikaci pro jejich ovládání z Národního dopravního informačního a řídicího centra a následně bude zahájen zkušební provoz. V současnosti jsou vybudovány prakticky všechny základy a na některých místech jsou již vztyčeny nosné konstrukce.