Denně otevřené „museum mobile“, jako součást Audi Forum, nabízí ve čtyřech patrech o rozloze pěti tisíc metrů čtverečních historii značek Audi, Auto Union, DKW, Horch, NSU a Wanderer. V supermoderní budově, zčásti dokonce „motorizované“ je vystaveno na šedesát automobilů a třicet motocyklů od roku 1887 až do dnešní doby. Mezi vystavenými exponáty nemohou chybět stříbrné šípy Auto Union, které v 30. letech řídili např. Bernd Rosemeyer nebo Hans Stuck, ani rekordní Auto Union zrenovovaný, resp. spíše znovu postavený za milión marek.
Myšlenka zřídit vlastní muzeum vznikla v Ingolstadtu už před pětadvaceti lety, ale teprve až v roce 1998 dostal projekt zelenou. Smyslem bylo za 45 miliónů marek vybudovat reprezentativní muzeum, jako má třeba Mercedes, Porsche či BMW.
Návštěvníci vyjedou nejprve výtahem do 3. patra, kde také rokem 1899 začíná pouť časem. Tehdy založil August Horch v Kolíně nad Rýnem svoji první firmu. Kromě toho např. vyvinul pohon kardanovým hřídelem a v roce 1909 založil další firmu, tentokrát pod názvem Audi. Audi znamená latinsky překlad německého „horch“. V roce 1928 prodal Horch firmu Audi Dánu Rasmussenovi, který v té době slavil úspěchy s motocykly DKW, ve 20. letech byl dokonce největším motocyklovým výrobcem. Zastoupena je pochopitelně i historie značky Wanderer, založená v roce 1896 a od roku 1904 vyrábějící automobily.
Rok 1932 je ve znamení fuze čtyř značek, jejichž výsledkem bylo zaregistrování značky Auto Union a znak v podobě čtyř kruhů. O osm let později musela však firma přejít na zbrojní program a teprve až po válce několik nadšenců založilo nový Auto Union vyrábějící malé vozy DKW s dvoudobými motory. V roce 1958 se stal Auto Union na šest let součástí společnosti Daimler Benz, než ji prodal VW, a tak mohl v roce 1965 vyjet první znovuzrozený vůz Audi 72. To jen ve stručnosti k historii Audi, o které se vše podstatné dozvíte v „museum mobile“.
Jen pro zajímavost, v roce 1929 existovalo na území Německa šedesát výrobců automobilů znázorněných 60 světelnými body, které tu a tam zhasínají, až jich zůstane svítit pouhých šestnáct. To jak postupně zanikaly vlivem prohlubující se hospodářské krize. O pohyb v muzeu, když automobily stojí, se má postarat tři patra vysoký paternoster, který nese čtrnáct prototypů od aerodynamického Horchu až k Spyderu quattro z roku 1991. Ohromný paternoster pohání sluneční energie získaná z kolektorů umístěných na skleněné fasádě.
„Mobile museum“ je tak vydařeným spojením klasiky a moderny. Zájemci jej mohou navštívit každý den od 10 do 20 hodin, v pátek a sobotu dokonce do 22 hodin, pouze v neděli a ve svátek je otevřeno pouze do 17 hodin. Vzhledem k tomu, že jde o firemní muzeum, tak se zde stejně jako třeba v muzeu Porsche či Mercedes vstupné neplatí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií