Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem. Na rozdíl od známých systémů CVT (Continuously Variable Transmission) však používá řadu vylepšených prvků, jako je například speciální článkový řetěz, schopný přenášet i velmi vysoké točivé momenty, což až dosud výrazně limitovalo nasazení variátorů do vozů vyšších tříd.
Multitronic překonává svými šesti virtuálními rychlostními stupni všechny dosud známé samočinné převodovky mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů. O změnu převodového poměru se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, reagující rychle a přesně na pokyny řídicí elektronické jednotky.
Elektronický řídící systém bezstupňové převodovky multitronic např. zvolí „těžký“ výsledný převod při klidné jízdě ustálenou rychlostí přes 60 km/h. Díky tomu je jízda velmi hospodárná. Pokud však řidič prudce sešlápne pedál plynu až k podlaze, řídicí procesor bleskově navolí v převodovce „lehký“ převodový poměr, aby se motor dostal do vysokých otáček a podával maximální výkon. Při běžné jízdě pak multitronic volí optimální převodový poměr mezi těmito dvěma extrémními polohami.
Příjemným doplňkem je možnost manuálně „řadit“ šest pevně definovaných rychlostních stupňů. Pro jejich volbu lze za příplatek využít také volantu umožňující ovládání dvěma integrovanými kolébkovými spínači vlevo a vpravo, aniž by řidič musel sundat ruce z volantu.
Vyspělý řídicí systém převodovky multitronic zajistí nejen komfortní jízdu bez obvyklého mírného škubání vozu při každém přeřazení, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a nízkou spotřebu. Audi A6 s motorem 1.8 T/110 kW (150 k) zrychluje z klidu na 100 km/h za 9,6 s, přičemž průměrná spotřeba 8,5 l/100 km je stejná jako u modelu s mechanickou převodovkou.
V bohaté standardní výbavě vozů Audi A6 s motorem 1.8 T/110 kW a převodovkou multitronic nechybí ani elektronický stabilizační systém ESP, který citlivými senzory a vyspělou elektronikou rozezná okamžik, kdy se vůz začíná blížit ke hranici stability.
Cena Audi A6 1.8 T s převodovkou multitronic činí 1 325 100 Kč, resp. 1 410 400 za verzi Avant.