Z tohoto počtu vozidel však pouze něco málo přes 2 % (cca 121 000 ks) používá jiný druh paliva než benzin nebo naftu. Vyplývá to z odhadu provedeného podle poměrů uvedených v Centrálním registru vozidel k datu 31.12.2005.
Je však pravděpodobné, že ve skutečnosti bude počet motorových vozidel provozovaných na jiná než klasická paliva (na plyn) o něco vyšší, neboť ne všechny přestavby vozidel (resp. dodatečné montáže zařízení pro pohon plynem) budou v centrální evidenci zapsány.
Nejzajímavější skupinou z tohoto pohledu jsou samozřejmě osobní automobily (k 30.6.2006 registrováno celkem 4 036 815 ks) a dále autobusy (k uvedenému datu registrováno 20 357 ks).
Ostatní motorová vozidla celkem (malé užitkové automobily kat. N1, nákladní vozy, tahače a motocykly) používají jiná než klasická paliva opravdu jen výjimečně.
benzin … převážně motocykly (k 30.6.2006 registrováno 817 470 ks) a část malých užitkových kat. N1 (k 30.6.2006 registrováno celkem 334 433 ks)
nafta …… hlavně nákladní automobily, část malých užitkových kat. N1, tahače a traktory (k 30.6.2006 registrováno celkem 539 756 ks vozidel kategorií N1, N2, N3 včetně tahačů a 143 727 ks traktorů)
Vezmeme-li z výše uvedeného pouze položku „alternativní (plyn – bez bližší specifikace)“ jedná se v převažující míře o dodatečnou montáž zařízení (zde je jako palivo pravděpodobně v převažující míře používán propan-butan).
Vozidla s uvedením propan-butanu (LPG) nebo zemního plynu (CNG) jako hlavního paliva tvoří u osobních automobilů zanedbatelnou část.
U autobusů a ostatních motorových vozidel (jedná se zřejmě především o malé užitkové a o část nákladních automobilů) jsou však poměry odlišné, přesto převažuje dodatečná montáž zařízení na pohon plynem (bez bližší specifikace).