Motor Škoda 1,2 HTP/40 kW vítězem soutěže PTC Awards 2003

Soutěž každoročně pořádá firma Parametric Technology Corporation (PTC).

Nový tříválcový motor Škoda 1,2 HTP/40 kW byl vyhlášen nejlepším projektem v soutěži PTC Awards 2003 v kategorii automobilový průmysl. Tato firma je výrobcem CAD systému Pro/ENGINEER®, v němž byl motor 1,2 HTP/40 kW kompletně od první do poslední součásti zkonstruován. CAD systém Pro/ENGINEER® přináší ucelenou řadu softwarových nástrojů pro souběžný vývoj od fáze návrhu průmyslového designu, přes koncepční návrh, detailní konstrukci, tvorbu výrobní dokumentace s možností výstupů ve standardech WWW, analýzu a optimalizaci.


Smyslem soutěže, kterou PTC vyhlašuje, je představení zajímavých projektů z různých oborů lidské činnosti, které jsou tvořeny s podporou CAD systému Pro/ENGINEER® nebo jiných produktů firmy PTC. Letošní soutěž probíhala během měsíců dubna a května. Projekty byly hodnoceny na základě různých kritérií, jako např. inovace, přínos, finanční úspory, estetika, atd. V prvním kole odborná porota vybrala pět nejlepších přihlášených projektů v každé kategorii, z nichž pak v průběhu online internetového hlasování vybrala odborná a laická veřejnost z celého světa ten nejlepší. Vyhlášení vítězných projektů 11. ročníku PTC Awards proběhlo 11.6. v Orlandu na Floridě.


Cílem projektu motoru 1,2 HTP/40 kW byl vývoj nového tříválcového motoru s nižší spotřebou než stávající motory Škoda, s dlouhou životností, s malými nároky na servis, s vysokou spolehlivostí, s velkým točivým momentem již v nízkých otáčkách, nízkou hlučností, nízkými vibracemi a se schopností plnit nejpřísnější limity exhalací. Díky využití CAD systému Pro/ENGINEER® bylo možno paralelně s konstrukcí dílů provádět řadu optimalizačních výpočtů, simulací a analýz, a tím výrazně zkrátit dobu vývoje a přípravy výroby.


Motor Škoda 1,2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a vyvažovacím protiběžným hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanismu. Vyznačuje se nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Projekt motoru 1,2 HTP se v roce 2002 zúčastnil obdobné soutěže v rámci České republiky AV Awards, kde získal absolutní vítězství a hlavní cenu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....