Angličan H.F.S. Morgan po vystudování strojní fakulty nejdříve sedm let navrhoval lokomotivy pro železniční společnost Great Western Railways. V roce 1906 založil vlastní autoopravnu, v níž o dva roky později zkonstruoval prototyp slavné motorové tříkolky Morgan Aero, které se vyráběly až do roku 1952. Vozítka s dvouválcovým motocyklovým vidlicovým vodou nebo vzduchem chlazeným motorem převážně z produkce JAP byly oblíbené pro svojí nenáročnost a k jejich řízení stačil pouze řidičský průkaz na motocykly.
První sportovní automobily Morgan 4/4 se čtyřválcem Coventry Climax se objevily poprvé v roce 1935 a ve výrobním programu zůstal dodnes stejně jako další roadster Plus 8. Po technické stránce se tříkolky a později také automobily neustále vylepšovaly a motory se střídaly (Coventry Climax, Standard Vanguard, Triumph TR, Ford Anglia), ale vzhled ručně zhotovených karosérií se měnil jen nepatrně.
Dnešní výrobní program zahrnuje čtyři modely, vedle 1.8litrových čtyřválců „4/4“ pro dvě nebo čtyři osoby a verze Plus 8 s vidlicovými osmiválci 3.9 nebo 4.6 začala letos v létě produkce nového Morganu Aero 8.
Čtyři roky pracovala společnost Morgan Motor Company na vývoji sportovního modelu Aero 8 se zcela novým designem i technikou. Pro co možná nejlepší výkonové parametry má značný význam nízká hmotnost vozidla (cca 1000 kg), které bylo dosaženo důsledným použitím termoplastických a ručně tvarovaných hliníkových dílů ve všech oblastech vozidla. To mu také zaručuje pravděpodobně nejlepší poměr mezi hmotností a točivým momentem. Morgan Aero 8 pohání 4.4litrový vidlicový osmiválec BMW se čtyřventilovou technikou a výkonem 210 kW (285 k) při 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment má hodnotu 430 N.m/3700 otáček za minutu, což zaručuje vozu zrychlení z klidu na „stovku“ pod pět sekund. Šestistupňová převodovka je samozřejmostí jako elektronická regulace zatížení, palubní počítač, závodní brzdy AP a tempomat. Dobrý kontakt všech čtyř kol s vozovkou zajišťují 18palcové ráfky s odpovídajícími pneumatikami Dunlop SP Sport , pružiny Eibach v kombinaci s tlumiči Koni a nové nezávislé zavěšení kol ve spojení s inteligentní konstrukcí podvozku.
Interiér i sedadla jsou z kůže, kokpit obkládá vzácné dřevo, nechybějí vyhřívaná okna a klimatizace.
Ročně se mají vyrobit zhruba dvě stovky sportovních roadsterů Morgan Aero 8, o jejichž ceně uvádí výrobce jen to, že je individuální.