Další krok směrem k nové dimenzi jízdy s vozy SUV a budoucím technologiím pohonu na elektrickou energii.
Koncepční vozidlo Mitsubishi eX1 Concept
– přichází ve své evropské premiéře v podobě kompaktního SUV poháněného výkonným systémem elektrického pohonu příští generace, který nabídne reálný dojezd 400 km. Nový koncepční vůz vyjadřuje pohled společnosti MMC na další krok směrem k nové dimenzi jízdy s vozidly SUV a budoucími technologiemi pohonu na elektrickou energii.
Na stánku Mitsubishi bude dále vystaveno 13 vozidel
– včetně světové premiéry vývojových studií L200 3 GEOSEEK Concept a ASX 5 GEOSEEK Concept – obě vybaveny speciálním příslušenstvím vyjadřujícím outdoorové dobrodružství – a modernizovaného ASX 2017. Mezi další zajímavosti na stánku Mitsubishi Motors v Ženevě bude patřit model podvozku plug-in hybridního Outlandera PHEV, ale i panelová prezentace, která zachycuje příběh 50leté historie výzkumu a vývoje Mitsubishi Motors v oblasti vozidel na elektrický pohon.
Model podvozku Outlandera PHEV bude vysvětlovat přednosti elektrických vozidel
– jednoduchou a srozumitelnou formou, včetně hlavních technických vlastností plug-in hybridního systému PHEV se dvěma elektromotory pohánějícími všechna kola (Twin Motor 4WD). Kromě toho bude na stánku MMC vystaven i vizuální model zobrazující dodávku elektrické energie do domácnosti z baterie pohonu Outlandera PHEV.
Pro více informací na:
http://www.salon-auto.ch/en/ (angličtina)
MITSUBISHI eX Concept je
– vize kompaktního SUV poháněného systémem elektrického pohonu příští generace, který přináší jak vynikající environmentální výkonnost, točivý moment a plynulé zrychlení, tak i tichý provoz. Je poháněn integrovaným systémem kontroly dynamiky vozidla s dvojicí elektromotorů pohánějících všechna kola (Twin Motor 4WD) a S-AWC pro přesné řízení a vynikající stabilitu vozu. Ve spolupráci s pokročilými systémy on-line připojení vozidla a technologiemi aktivní bezpečnosti poskytuje funkce polo autonomního řízení na rychlostních komunikacích stejně tak schopnost autonomního řízení a manévrování s vozem při parkování.
Design exteriéru
- Aktivní a pulsující design MITSUBISHI eX Concept staví na velmi hutné a robustní podobě, díky které tento koncept působí jako vytesaný z jediného bloku, přičemž zároveň spojuje eleganci a stylovost kupé karoserie typu „shooting brake“*6 s křivkami kompaktního SUV. Zatímco zavazadlový prostor poskytuje dostatek prostoru pro převoz věcí určených pro outdoorové aktivity, MITSUBISHI eX Concept evokuje image sportovního crossoveru, energicky se proplétajícího ulicemi města.
- Přední maska je další interpretací nové vizuální identity společnosti MMC označované jako Dynamic Shield (Dynamický štít), v tomto případě se zdůrazněním funkčnosti: kromě vizuálního ztvárnění „štítu“ (pro ochranu osob i samotného vozidla) jsou nahoře umístěna světla denního svícení a směrová světla lépe viditelná pro chodce, zatímco světlomety posazené o něco níže v rozích nárazníku zamezují oslňování vozidel v protisměru i chodců.
- Dalším prvkem, který vizuálně zdůrazňuje bezpečnost a zlepšuje pocit jistoty, je použití gumové ochrany ve spodní a po stranách přední části vozidla pro případ kontaktu s chodci či překážkami.
Termín označující kupé v kombinaci s karoserií hatchbacku; má původ u koňských povozů používaných při lovu v Británii.
Design interiéru
- Lehké nastupování z vozu a do vozu díky zadním dveřím otevírajícím se v protisměru a bez prostředních B-sloupků
- Příjemný interiér s odlišným barevným provedením palubní desky a čalounění dveří ze strany řidiče a spolujezdce evokuje rozdílnou atmosféru na jednotlivých stranách vozidla. Takto navrženou kabinu charakterizuje sportovní a prosvětlený charakter interiéru jakož i jeho pestrost, eleganci a celkovou prostornost.
- Použití rámové konstrukce potažené měkkými materiály na přístrojové desce a dalších klíčových prvků v přední části kabiny se odrazilo v pocitu lehkosti, nejen vizuální, ale i skutečné konstrukční (snížení hmotnosti vozidla).
- Součástí středové konzoly jsou kromě dalšího dvě přenosné baterie, které je možné použít mimo vozidlo při aktivním trávení volného času.
- Studie eX Concept dále používá čelní sklo zprostředkující rozšířenou realitu*7 (AR), zatímco uprostřed přístrojového panelu najdeme tzv. „Inteligentní displej“ propojený s inteligentním telefonem řidiče a AI systémy v Cloudu, který řidiči přináší nejrůznější informace týkající se jízdy a doporučení přizpůsobené jeho zájmům a vkusu. MITSUBISHI eX Concept je napojen na informační síť technologie on-line propojení automobilů, a přináší tak zcela nové zážitky z cestování a současně otevírá řadu nových možností.
- Mezi další funkce přinášející zážitek z komfortní jízdy bez námahy patří obraz promítaný po obou stranách přístrojového štítu, který nahrazuje tradiční vnější zpětná zrcátka, jakož i displej na stropní konzole zobrazující výhled směrem dozadu a nahrazující klasické vnitřní zpětné zrcátko; i v tomto případě se používá kamera s vysokým rozlišením v zadní části vozu. Systém využívá kamery s vysokým rozlišením upevněné po stranách karoserie vozidla; minimalizuje tak zbytečné pohyby očí odvádějící pozornost od řízení.
- Živé přímé nebo nepřímé zobrazování fyzického prostředí skutečného světa, jehož prvky jsou rozšířeny (nebo doplňovány) o počítačem vytvářenou grafiku a zvuky.
Soustava elektrického pohonu příští generace
• MITSUBISHI eX Concept se soustavou elektrického pohonu budoucí generace kombinuje vysokokapacitní a vysoce výkonné baterie druhé generace s kompaktními a vysoce výkonnými elektromotory (vpředu a vzadu). Díky tomuto uspořádání je celý pohon nejen lehčí a úspornější, ale díky snížení hmotnosti se vozidlo nyní může pochlubit dojezdem 400 km. Výsledná pohonná soustava garantuje působivou a zcela hladkou akceleraci, kterou může disponovat pouze elektromobil – jehož nejvyšší točivý moment je k dispozici již od nulových otáček; přední i zadní kola disponují výkonem 70 kW, a tak celkový výkon systému představuje 140 kW.
• Soustava pohonu Twin Motor 4WD s dvojicí elektromotorů používá integrovaný stabilizační systém Mitsubishi Motors S-AWC (zkr. Super-All Wheel Control) pro řízení pohonu všech kol, který vyvíjí brzdnou sílu na předních kolech v kombinaci s mechanismem AYC (aktivní kontrola stáčení kolem svislé osy) pro přenos hnací síly, regulující rozdělení točivého momentu mezi zadními koly. Systém AYS kontroluje přerozdělení točivého momentu mezi zadními koly a napomáhá řidiči držet se co nejvíce zvolené linie jízdy, a tak zvýšit úroveň stability vozidla.
Technologie autonomního řízení
• MITSUBISHI eX Concept je schopno polo autonomního řízení na rychlostních komunikacích, kdy se využívají data z kamer a radarů na vozidle. Ty analyzují aktuální situaci v celém okolí vozidla, přičemž automaticky dochází k regulaci rychlosti jízdy (snížení rychlosti nebo zrychlení) nebo k dodržení či ke změně jízdních pruhů.
• Spojení propojeného automobilu a technologií aktivní bezpečnosti pro bezpečnější a komfortnější jízdu zahrnuje technologie autonomního řízení „Parkování s obsluhou“ (Valet Parking Assistant), který spojuje služby zaparkování vozidla v hotelech či restauracích s autonomním manévrovacím systémem vozidla a umožňuje vozidlu vyhledat si své vlastní parkovací místo, zaparkovat a následně po přivolání řidičem prostřednictvím chytrého telefonu vyparkovat bez jakéhokoliv zásahu řidiče.
Specifikace MITSUBISHI ex Concept:
- D x Š x V (mm): 4240 / 1780 /1575
- Dojezd (JC08; km):400
- Max výkon F/R (kW) 70 /70
- Celková kapacita baterie (kWh): 45
- Baterie pohonu: Líithium-ionové články
- Pohonné ústrojí: Twin Motor 4WD
Vývojové studie GEOSEEK
Přidáním trochu „koření“ aktuálním modelům L200 a ASX, každá z vývojových studií GEOSEEK byla vybavena drsně vyhlížejícím příslušenstvím stylingu exteriéru vyjadřujícím dobrodružný charakter vozu určeného pro outdoorové nadšence.
Exteriér
- Obě verze vývojových studií GEOSEEK, vyjadřující houževnatost těchto modelů, disponují unikátní světle šedou barvou exteriéru, zatímco části, které symbolizují funkční charakter SUV (rámečky mlhových světel, lemy blatníků, ráfky kol s disky z lehkých slitin, boční lišty, spoiler pátých dveří, zadní nárazník) a nápadná zpětná zrcátka jsou zvýrazněny zářivou oranžovou barvou.
- Pro zdůraznění jejich aktivního vzhledu disponují obě studie sportovním síťovaným krytem přední masky a ochranným krytem spodního nárazníku, přičemž obě jsou vybaveny střešním nosičem pro přepravu jízdních kol nebo campingového vybavení.
- Vývojová studie L200 má pracovní světla a úchyty zabudované do střešních ližin, zatímco studie ASX využívá LED mlhová světla zdůrazňující osobitost tohoto modelu.
Interiér
- Převážně černý styling interiéru je na strategických místech doplněn stejným pulsujícím tónem oranžové jako v exteriéru vozu, což evokuje neformální image sportovního outdoorového oblečení.
- Na sedadlech byly použity vysoce funkční materiály, se středovou částí pokrytou síťovinou pro vynikající odvětrávání, zatímco materiál podobný semiši poskytuje protiskluzový povrch v částech sedadel s bočním vedením.
Počet vystavených modelů Mitsubishi na Ženevském autosalonu 2016:
- Koncepční vozidlo MITSUBISHI eX Concept – Evropská premiéra 1 vůz
- L200 GEOSEEK Concept , vývojové studie – Světová premiéra 1vůz
- Triton nebo Strada na některých trzích
- ASX GEOSEEK Concept, vývojové studie – Světová premiéra 1 vůz RVR nebo Outlander Sport na některých trzích – 1 vůz
- Nový Outlander PHEV – Baja Portalegre 500 rally car – 1 vůz
- Nový Outlander PHEV – 3 vozy
- i-MiEV – 1 vůz
- Pajero, Montero nebo Shogun na některých trzích – 1 vůz
- ASX – Modelový rok 2017. RVR nebo Outlander Sport na některých trzích – 1 vůz
- ASX – Současný model. RVR nebo Outlander Sport na některých trzích – 1 vůz
- Space Star – Mirage na některých trzích – 1 vůz
- Outlander – 1 vůz
- Lancer Sportback – 1 vůz
- Celkem – 13 modelů
Společnost MMC vytvořila speciální webové stránky poskytující informace o svých vystavených modelech na Autosalonu v Ženevě 2016.
Více na:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/events/motorshow/2016/gms2016/
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií