Modely Ligier, které jsou v prodeji na našem trhu

Modely Ligier JS 50 Elegance, JS 50 L Elegance, RC a dále to jsou v případě zájmu i elektrická užitková vozidla Be Sun L1 – L3.

Model JS 50

Model JS 50

1ligier900def900

1ligier1zad

  • svým odvážným designem i vyspělou konstrukcí stanovil zcela nová měřítka v oblasti mopedových vozidel. Eleganci a sportovní povahu vozu podtrhují dvoutónové zpracování karoserie, 15palcová litá kola nebo zadní integrovaný spoiler. Vůz je charakteristický vysoce moderním designem s agresivní maskou chladiče a velkými předními světlomety, které díky své vyšší pozici lépe čelí drobným nárazům, například při parkování, dále chromovanými doplňky, světly denního svícení LED a atraktivními litými koly. Ve svém segmentu vyniká model JS 500 také mimořádnou pozorností věnovanou detailům, a to jak u karoserie, tak i v interiéru. Kromě ledovcově bílého odstínu je k dispozici i šest metalických barev: perleťově bílá, šedostříbrná, černočervená, břidlicově modrá, světle modrá a grafitově šedá, jež lze kombinovat s bílou, černou, švestkově modrou a růžovou střechou. Střecha může být ovšem vyvedena i ve stejném odstínu jako karoserie.

Z vnějšího pohledu upoutá pozornost voštinová mřížka chladiče, chromované kliky dveří a vnější zpětná zrcátka nebo sportovně laděný nárazník s dvojicí chromovaných koncovek výfuku.

Dvoumístný interiér

1ligier1pall900

  • je charakteristický sportovním tříramenným volantem s plochou spodní částí, úchopovou částí z perforované kůže a chromovanými vložkami. Panel s kontrolními ukazateli se vyznačuje atraktivní grafikou a je tvořen dvěma kruhovými přístroji a také displejem palubního počítače, který zobrazuje stav paliva, čas, zařazený převodový stupeň, venkovní teplotu a řadu dalších jízdních parametrů. Středovou část přístrojového panelu tvoří rádio s CD/MP3 přehrávačem (4 reproduktory), alternativně multimediální centrum se 7palcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Bluetooth a couvací kamerou. Středový tunel je osazen vyjímatelným popelníkem a kulisou řazení. Design interiéru doplňuje kvalitní čalounění a sportovní sedadla v kombinaci eko kůže a tkaniny. Sedadla jsou podélně nastavitelná a sklopná, nechybí zde ani loketní a odnímatelné hlavové opěrky. Obložení dveří má zrnitou povrchovou úpravu stylisticky korespondující s přístrojovým panelem. Zavazadlový prostor o objemu 241 litrů (bez krytu 356 litrů) je čalouněný, disponuje úložnými síťkami po stranách a odnímatelným pevným krytem.

Podvozek

Konstrukci vozu tvoří uzavřený prostorový rám Ixotech z hliníkové slitiny s dvojitými výztužemi ve dveřích, který nese přední nápravu typu McPherson a zadní nezávislé zavěšení kol. Obě nápravy využívají kotoučové brzdy – vpředu o průměru 220 mm, vzadu pak 180 mm – a červené brzdové třmeny.

Motor a převodovka

Co se týče pohonu, na výběr jsou dva vznětové čtyřdobé dvouválce Lombardini: Progress ACT o objemu 505 cm3, výkonu 4 kW při 3000 ot./min a točivém momentu 17 Nm při 1700 ot./min a Revolution SmartDrive Technology o objemu 480 cm3, výkonu 4 kW při 3400 ot./min a točivém momentu až 26 Nm při 1400 ot./min. Agregát Progress ACT s nepřímým vstřikem paliva disponuje spotřebou 3,57 l/100 km, motor Revolution SmartDrive s přímým vstřikem paliva se pak může pochlubit spotřebou pouhých 2,5 l/100 km. Oba motory spadají do emisní kategorie A s méně než 100 g CO2/km a jsou spojené s automatickou převodovkou s plynulou změnou převodů CVT. Ta z hlediska jízdy nabízí celkem tři polohy – vpřed, neutrál a zpátečka. Vůz pochopitelně postrádá spojkový pedál.

Bohaté vybavení

Z výbavy zaslouží zmínku funkce rozmrazování zadního okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nastavitelná vnější zpětná zrcátka s funkcí odmlžování, monochromatické vnitřní zpětné zrcátko, alarm, blokování startéru při zařazené rychlosti, ukazatel zařazeného režimu jízdy, zvuková výstraha nedostatku paliva či nezhasnutých světel. Za příplatek lze získat klimatizaci (v kombinaci s motorem DCI Revolution), multimediální centrum Pioneer s parkovací kamerou nebo airbag.

Rozměry modelu JS 50

Délka 283 cm, šířka 156 cm a výška 137 cm a jeho poloměr otáčení dosahuje pouhých 8,8 metru.

Odvozené verze JS 50L a JS RC

Model JS 50L

  • je prodlouženou verzí základního modelu JS 50. Prodloužení o 17,4 cm přináší především zvětšení objemu zavazadlového prostoru na 320 litrů ve standardní konfiguraci a 620 litrů s odstraněným pevným krytem. Úložný prostor může být navíc vybaven bezpečnostní přepážkou. S ohledem na větší rozvor náprav i délku vzrostl také poloměr otáčení, a to na 9,2 metru.

Model JS RC představuje sportovní verzi řady JS 50

  • disponuje však zcela odlišným rámem i stylem. Karoserie typu kupé je charakteristická ostřejšími liniemi a strmě zakončenou zádí s LED světly. S ohledem na největší celkovou délku ze všech tří modelů disponuje verze RC také největším zavazadlovým prostorem, a to 370 nebo 670 litrů.

Sportovně laděný interiér zaujme zejména atraktivními sedadly v kombinaci eko kůže a textilie a kompletně přepracovaným přístrojovým panelem. Ten je charakteristický velkým sdruženým digitálním ukazatelem, který zobrazuje všechny potřebné informace včetně doplňkových údajů, jako jsou venkovní teplota či zařazený režim jízdy.

Co se týče hnacího ústrojí, modely JS 50L a JS RC využívají stejné motorizace i převodové ústrojí jako výchozí verze JS 50.

Modely Microcar M.Go a Dué

V portfoliu automobilky Ligier Automobiles se modely Microcar zaměřují na starší zákazníky, a to především svým stylem, cenou a využitelným prostorem (především díky větší výšce). Nabídku tvoří modely M.Go a Dué.

Model Microcar M.Go

  • sází svým designem především na eleganci, jeho tvary jsou tak o něco uhlazenější než u modelů Ligier. Příď vozu je usměvavá a veselá a vyznačuje se decentní mřížkou chladiče, atraktivními kruhovými světlomety a integrovanými LED světly denního svícení. Uhlazenější jsou rovněž boky vozu, které zvýrazňuje elegantní prolis a jasně definované blatníky kol. V nabídce této verze je rovněž vizuální paket Highland, který je charakteristický černými blatníky kol, nelakovanými nárazníky s kontrastními stříbrnými lištami na přídi, bocích a zádi, které navozují dojem lehce terénní verze. Příď i záď vozu navíc zdobí chromovaný nápis Highland. K dispozici je rovněž paket Chrome, který naopak zvýrazňuje městský vzhled vozu.

Interiér

  • je charakteristický výraznou středovou částí přístrojového panelu. Kontrolní ukazatele tvoří sdružený přístroj s integrovaným palubním počítačem. Sedadla jsou vyvedena v kombinaci eko kůže a textilie. Nechybí zde bohatá standardní výbava zahrnující elektrické ovládání oken, sluneční clonu se zrcátkem u spolujezdce, chromovanou hlavici řadicí páky, nastavitelné přední hlavové opěrky, parkovací senzory, přípravu pro instalaci parkovací kamery, rádio s CD/MP3 přehrávačem, multimediální centrum, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty a mnoho dalšího.

Podvozek

Konstrukci vozu tvoří uzavřený prostorový rám z hliníkové slitiny, který nese přední nápravu typu McPherson a zadní nezávislé zavěšení kol. Obě nápravy využívají kotoučové brzdy – vpředu o průměru 220 mm, vzadu pak 180 mm.

Motor a převodovka

K pohonu slouží dva vznětové čtyřdobé dvouválce Lombardini: Progress ACT o objemu 505 cm3, výkonu 4 kW při 3000 ot./min a točivém momentu 17 Nm při 1700 ot./min a Revolution SmartDrive Technology o objemu 480 cm3, výkonu 4 kW při 3400 ot./min a točivém momentu až 26 Nm při 1400 ot./min. Agregát Progress ACT s nepřímým vstřikem paliva disponuje spotřebou 3,57 l/100 km, motor Revolution SmartDrive s přímým vstřikem paliva se pak může pochlubit spotřebou pouhých 2,5 l/100 km. Oba motory spadají do emisní kategorie A s méně než 100 g CO2/km a jsou spojené s automatickou převodovkou s plynulou změnou převodů CVT. Ta z hlediska jízdy nabízí celkem tři polohy – vpřed, neutrál a zpátečka. Ovládání zjednodušuje absence spojkového pedálu.

Zvláštností modelu Microcar M.Go je možnost objednání v čtyřmístné verzi, kterou je možné řídit bez řidičského oprávnění od 17 let.

Microcar M.Go se vyznačuje délkou 200 cm, šířkou 150 cm, výškou 156 cm a poloměrem otáčení 9,2 m.

Model Microcar Dué

  • sdílí se svým sourozencem většinu komponent, stylisticky je však ještě o něco umírněnější. V portfoliu Ligier Automobiles se jedná o nejlevnější model. Od modelu M.Go se liší předním i zadní nárazníkem a také profilem střechy. Nabízí však velké možnosti personalizace prostřednictvím výbav Initial, Dynamic a Premium a také paketů Chrome, nebo Fun. Konstrukce je obdobná jako u verze M.Go včetně zavěšení kol, použitých motorizací a automatické převodovky s plynulou změnou převodů CVT. Micorcar Dué je dlouhý 287 cm, široký 150 cm a vysoký 149 cm.

Řada Ligier Professional

Zcela zvláštní kategorii tvoří užitková vozidla řady Ligier Professional, která jsou schopna přizpůsobit se každému oboru a aplikaci a přitom nabídnout skvělou manévrovatelnost, díky kompaktním rozměrům, a samozřejmě vynikající ekonomiku provozu.

Jedním z užitkových modelů je Flex L3

Vůz s hliníkovým rámem a nezávislým zavěšením všech kol, kotoučovými brzdami (průměr 220 mm vpředu i vzadu) může být vybaven sklápěcí nástavbou nebo skříní. Model Flex L3 s délkou 3360 mm může nést ložnou plochu o rozměrech 165 x 153 cm a disponovat objemem skříně až 2,3 m3. k pohonu slouží čtyřdobý dvouválec Lombardini Progress ACT s nepřímým vstřikem paliva o objemu 505 cm3, výkonu 4 kW při 3000 ot./min a točivém momentu 17 Nm při 1700 ot./min. Tato pohonná jednotka se může pochlubit spotřebou paliva pouhých 3,57 l/100 km a emisní kategorií A s méně než 100 g CO2/km. Spojená je s automatickou převodovkou s plynulou změnou převodů CVT, která z hlediska jízdy nabízí celkem tři polohy – vpřed, neutrál a zpátečka.

Interiér Flex L3

  • je vybaven podélně nastavitelným sedadlem řidičem opěrkami hlavy u obou sedadel, nechybí zde ani rádio a řada úložných prostor. Panel s kontrolními ukazateli zahrnuje rychloměr, hodiny, ukazatel vnější teploty nebo ujetých kilometrů, upozornění na blížící se údržbu, výstražnou kontrolku stavu paliva atd.

Zmínku zaslouží také mimořádně rozsáhlá řada elektrických užitkových vozidel Be Sun L1 – L3

Tyto elektrická vozidla poskytují doslova nepřeberné množství verzí a nástaveb pro nejrůznější aplikace. Výhodou je možnost odstranění bočních dveří, což v mnoha aplikacích může výrazně ulehčit časté vystupování obsluhy. I tato řada elektrických užitkových vozidel Be Sun L1 – L3 je připravena rozšířit nabídku na českém trhu v případě zájmu o elektrické verze.

Více na:

www.ligier.cz a www.autoradlik.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...