Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do 25 let, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely. Mladí lidé v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun. Vyplynulo to z dat společnosti AAA AUTO.

Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu zákazníků dle věku. „Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních 5 let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun.

Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. 32 % těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 % ve verzi hatchback a 13 % je SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 %), s manuální převodovkou manuálu (86 %) a ve stříbro-šedé barvě (23 %).

Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků AAA AUTO tvoří lidé starší 55 let (24 %), jejichž počet vzrostl za posledních let nejvýrazněji, a to o 59 %. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 %), kombi (20 %) a SUV (16 %). 63 % těchto zákazníků volí auto v benzínové variantě, 89 % v manuálu a 20 % ve stříbro-šedé barvě,

Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 % zákazníků AAA AUTO, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 %) a kombi (32 %). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za 5 let téměř trojnásobně. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 %), ve stříbro-šedé barvě (23 %) a manuálu (89 %).

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...