Motor 1,8 GDI Turbo se zatím objevil pod kapotou pětidveřového modelu Pajero – japonskou verzí typu Pajero Pinin. První zkušenosti s novým turbomotorem potvrdily předpoklad, že motory GDI jsou pro přeplňování velice vhodné. Technologie GDI totiž umožňuje v úsporném režimu spalovat v benzínovém motoru extrémně chudou palivovou směs 40:1 takže produkuje více výfukových plynů nezbytných k pohonu turbíny přeplňovacího agregátu. Turbodmychadlo motoru GDI tak poskytuje dostatečný výkon už od nízkých otáček motoru. Takzvaný „turbo-efekt“, tedy charakteristická výkonová prodleva vlastní klasickým turbomotorům, při spojení s technologií GDI úplně zmizela.
Použitím mezichladiče stlačeného vzduchu spolu s dvěma režimy směšování palivové a originálním způsobem vstřikování paliva do hlavy válců mohl být zachován i u turbomotoru nezvykle vysoký kompresní poměr 10:1, což má velmi příznivý vliv na průběh křivky kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách, kde tradičně bývá velká slabina klasických přeplňovaných motorů.
Nová pohonná jednotka 1,8 GDI Turbo poskytuje v japonském provedení maximální výkon 118kW (160k) při 5200 ot/min a maximální kroutící moment 220 Nm při 3500 ot/min. Průměrná spotřeba (měřená dle japonských norem) je u nového motoru totožná s atmosférickým motorem 1,8 GDI, který však v japonském provedení dosahuje výkon o 30 k nižší.
Zda a kdy se nová pohonná jednotka objeví v automobilech Mitsubishi určených na export není ještě známo, nicméně se proslýchá, že přeplňovaná pohonná jednotka GDI by se měla objevit u nové generace soutěžního vozu Mitsubishi Lancer, s nímž startuje úřadující mistr světa Tommi Makinen.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií