„Chytré užitkové kombi“, jak zní v překladu zkratka SUW (Smart Utility Wagon) ukazuje cestu, kterou se budou v nejbližších letech ubírat zřejmě všichni automobiloví konstruktéři. Jde o spojení dynamického, účelného automobilu pro celou rodinu umožňujícího zároveň bezpečný průjezd náročným terénem.
Velice jednoduchý a střídmý exteriér vozu zaujme na první pohled velkou plochou oken s minimálními mrtvými úhly. Relativně vysoko umístěná sedadla jsou nejen příjemnější při nastupování do vozu, ale rovněž umožňují řidiči mnohem lepší přehled o dopravní situaci. Prostorný interiér vozu umožňuje dle přání zvětšovat zavazadlový prostor sklápěním sedadel.
Sportovně laděná palubní deska obsahuje navigační systém, ovládání klimatizace a audiosystému a také řadící páku automatické převodovky INVECS – II se sportovním módem umožňujícím přímé řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Velké digitální ukazatele jsou velmi snadno čitelné.
Prototyp SUW Active absolvoval bariérové zkoušky jak podle evropských norem (při rychlosti 64 km/h), tak i japonský test při 50 km/h. Zkoušky prokázaly velmi účinnou ochranu cestujících jak při čelních, tak i při bočních nárazech. Zásluhu na tom mají nejen zdokonalené čelní a boční airbagy, ale také materiál použitý na vnitřní čalounění. Novinkou prototypu je použití speciálních pneumatik, které umožňují bezpečný dojezd s prasklou pneumatikou na vzdálenost 80 kilometrů při maximální rychlosti do 90 km/h.
Pod kapotou vývojové studie SUW Active je další ze slibných novinek automobilky společnosti Mitsubishi – motor s přímým vstřikem paliva GDI s turbodmychadlem.
Ukazuje se, že motory GDI jsou pro přeplňování velice vhodné. Technologie GDI totiž umožňuje v úsporném režimu spalovat v benzínovému motoru extrémně chudou palivovou směs 40:1 takže produkuje více výfukových plynů nezbytných k pohonu turbíny přeplňovacího agregátu. Turbodmychadlo motoru GDI tak poskytuje dostatečný výkon už od nízkých otáček motoru. Takzvaný „turbo-efekt“, tedy charakteristická výkonová prodleva vlastní klasickým turbomotorům, při spojení s technologií GDI úplně zmizela.
Použitím mezichladiče stlačeného vzduchu (Intercooler) spolu s dvěma režimy míšení palivové směsi a originálním způsobem vstřikování paliva do hlavy válců mohl být zachován i u turbomotoru nezvykle vysoký kompresní poměr 10:1, což má velmi příznivý vliv na průběh křivky kroutícího momentu v nízkých a středních otáčkách, kde tradičně bývá velká slabina klasických přeplňovaných motorů. Přestože dvoulitrový motor poskytuje obrovský výkon 184 kW (250k) a maximální kroutící moment 343 Nm, měření prokázala, že plní i velice přísné japonské normy emisí a spotřeby platné od roku 2010.
Studie SUW Active naznačuje cestu, kudy se bude ubírat konstrukce rodinných automobilů v příštích letech nejen pokud jde o tvary karosérií, ale zejména jejich technické vybavení.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií