Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

Testovaný off-road s luxusní výbavou měl nejvýkonnější motor montovaný do tohoto největšího modelu Pajera.

Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

Na ulici zaujme nový model řady Pajera – Pajero Wagon, představený na ženevském autosalonu v minulém roce, nejen svou mohutností, ale i svým elegantním designem s mohutnými vystupujícími blatníky. Nové Pajero je oproti předchozímu modelu širší, delší a nižší – v důsledku toho má prostornější interiér a nižší těžiště. To spolu s luxusní výbavou a s technickými a jízdními vlastnostmi vozu mnou poznanými při testovaní, mně přesvědčily o oprávněnosti, že Pajero Wagon je nazýván vlajkovou lodí off-roadových modelů Mitsubishi.

Testování vozu na silnici i v terénu mě potvrdilo, že konstruktéři Mitsubishi použitím samonosné karosérie s nezávislým zavěšením všech kol a celkovou konstrukcí terénního podvozku včetně širokého rozsahu dimenzovaného odpružení vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči, se zhostili s úspěchem svého úkolu. Uvedené skutečnosti spolu s širším rozchodem kol a celkově nižším těžištěm vozu mně umožnily zvláště se zařazeným pohonem všech čtyř kol rychlý průjezd zatáček a bezproblémovou bezpečnou jízdu terénem.


Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

Podstatně lepší a pohodlnější zdolávání terénu mě umožňoval zdokonalený systém přiřaditelného pohonu všech kol, který oproti předchozímu typu je ovládán elektronicky a umožňuje bezproblémové přepínání pohonu ze dvou na čtyři kola za jízdy až do rychlosti 100 km/h. Když jsem za mokra na horší silnici zařadil pohon 4H, okamžitě jsem registroval lepší a bezpečnější vedení vozu. Oproti dřívějšímu systému, odstraňuje nový systém nutnost častého přepínání mezi režimem pohonu zadních kol anebo pohonem všech kol, protože v novém systému není uzavřen mezinápravový diferenciál a systém rozdělení přenášené síly na zadní a přední osu se prostřednictvím viskózní spojky mění podle povahy vozovky od 33:67 až do 50:50. Když jsem pak v terénu zařadil režim 4Hlc s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem pohyboval jsem se i těžkým terénem s jistotou. Zařazení režimu 4Llc, tj. ještě navíc s redukcí, jsem ani nepotřeboval využít. Tento režim se jistě využije při jízdě v terénu při tažení přívěsu o vyšší hmotnosti atd. Bržděný přívěs můžete za Pajero zapojit až do hmotnosti 2 800 kg.

Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

Nová automatická pětistupňová převodovka mě umožňovala i přímé řazení rychlostních stupňů: po přesunu řadicí páky doprava jsem mohl lehkým pohybem dopředu nebo dozadu volit vyšší (+) nebo nižší (-) stupeň rychlosti. Pocit bezpečí při jízdě dodává brzdový systém ABS, doplněný systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a standardně montované dva přední airbagy a samozřejmě i vyšší posaz řidiče, který mi umožňoval výborný přehled přes dopravní situaci.

Mohutný šestiválcový 24 ventilový motor do V s rozvodem DOHC obsahu 3,5 litru se systémem přímého vstřikování benzinu do válců (systém GDI) má výkon 149 kW (202 k) při 5000 ot/min a dosahuje maximální kroutící moment 318 Nm při 4000 ot/min. Je třeba zdůraznit, že 270Nm, to je 80 % maximálního kroutícího momentu, dosahuje tento motor již při 1500 ot/min, což umožňuje lepší akceleraci i při nižších otáčkách a zároveň snižuje spotřebu. Je třeba zdůraznit, že nový motor především díky systému GDI má nižší obsah škodlivin ve výfukových plynech a dokonce s rezervou splňuje normu Euro 3.


Nejsilnější motor z řady, který mělo testované Pajero Wagon, mně umožňoval svižnou jízdu na silnici a lehké zdolávání terénu tímto vozem s pohotovostní hmotností přes 2 tuny. Průměrnou spotřebu během testu jsem docílil nepatrně nad 14 litrů na 100 km, vyšší než udává výrobce o 0,8 l, jezdil jsem však terénem a více ve městě. Tvrzení dvou majitelů Wagonů, že mají průměrnou spotřebu kolem 10 litrů na 100 km, lze uvěřit pouze za předpokladu velmi citlivé jízdy, lehké nohy na plynu a samozřejmě s vyloučením jízdy v terénu. Výrobce udává maximální rychlost 185 km/h, přední nájezdový úhel 42 stupňů, zadní 24 stupňů a brodivost do 60 cm.


Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

Prostorný interiér umožňuje pohodlné cestování nejen pěti, ale sedmi cestujícím, při čemž dvě sedadla v poslední řadě se dají skutečně během pár vteřin z podlahy bez námahy vyklopit neb sklopit. Taktéž druhou řadu sedadel lze jednoduše sklopit a zvětšit tak dále prostor pro přepravu nákladu. Pajero Wagon se tak stal i

Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

víceúčelovým automobilem a řada podnikatelů již využilo možnosti odečíst 22 % DPH při jeho koupi ve verzi s odděleným prostorem pro náklad a chráněnými bočními okénky.Interiér vozu je luxusně vybaven – plně odpovídá luxusně vybavenému osobnímu vozu nejvyšší třídy. Pajero Wagon s motorem 3,5 GDI obsahuje v základní výbavě vedle výbavy již v tomto článku uvedené mimo jiné

Mitsubishi Pajero Wagon 3,5 GDI v testu redakce

elektricky stavitelné sedadlo řidiče a vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, automatickou odděleně nastavitelnou klimatizaci, tempomat, volant kůže a dřevo, kožené čalounění sedadel, CD rádio se 6 reproduktory, elektrickou anténu, multifunkční display a další prvky odpovídající vybavení luxusního vozu. Cena testovaného Mitsubishi Pajero Wagon s motorem 3,5 GDI a automatickou převodovkou včetně luxusní výbavy je včetně DPH necelých 1 750 000 Kč.

Pro informaci uvádím, že Pajero Wagon je možné zakoupit s klasickým turbodieslovým motorem 2,5 s výkonem 73 kW (100 k) a též novým dieslovým motorem 3,2 DI-D DOHC s turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu s přímým vstřikováním nafty o výkonu 121 kW (165 k). Ceny těchto modelů se podle vybraného motoru, rychlostní skříně a vybavení pohybují cca od 1,2 do 1,7 milionu Kč.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...