Nový koncept CA-MiEV
– s délkou 405 cm, šířkou 178 cm, výškou 155 cm a rozvorem 255 cm má velmi nízký koeficient odporu vzduchu Cd: 0,26.
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zohlednila tříleté zkušenosti svých zákazníků z celého světa s používáním vozu i-MiEV i neustálý pokrok v technologii akumulátorů a elektrického pohonu a nyní uvažuje o tom, že by rozšířila využití čistých elektromobilů za hranice převážně městského prostředí, a to díky kompaktnímu vozu nové generace, jehož možným představitelem je např. CA-MiEV.
Výroba tohoto konceptu není plánována, má však sloužit jako výkladní skříň různých technologií, které má MMC v úmyslu ve středně až dlouhodobém výhledu zařadit do svého sortimentu globálních vozidel.
CA-MiEV spoléhá na další generaci technologií elektromobilů a vysokokapacitních baterií, nízkou hmotnost, vyspělou aerodynamiku, díky nimž se může pochlubit dojezdem 300 km. Mezi jeho další inovativní praktické vlastnosti patří bezdrátové nabíjení založené na magnetické indukci, ovládání prostřednictvím chytrého telefonu atd.
Elegán CA-MiEV
– první skutečný koncept Mitsubishi Motors po mnoha letech je třeba chápat jako jasně vyjádřený záměr, jako zdůraznění návratu firmy k technologickému prvenství, které má především uspokojit požadavky zákazníků na celém světě.
Jak již naznačily první vozy nejnovějšího produktového cyklu MMC (novátorský Outlander PHEV s emisemi CO2 44 g/km, lehký Global Small s 92 g/km atd.), bude toto krédo i v následujících letech dodržováno zaváděním technologií nové generace do celého sortimentu vozů.
Design bude hrát v novém vývoji významnou roli a jasný důraz bude kladen na aerodynamické vlastnosti. Po dosažení rekordní hodnoty koeficientu odporu vzduchu Cd 0,27 v segmentu malých vozů nyní přebírá štafetu koncept pětidveřového kompaktního hatchbacku CA-MiEV, který má cílový koeficient odporu stanoven na 0,26.
Dokonale uhlazený šípovitý tvar konceptu CA-MiEV přináší high-tech uhlazený design do kategorie malých vozů, který je patrný v každém detailu, včetně ladné zadní linie střechy připomínající baldachýn. Vysoce hospodárný koncept CA-MiEV (zcela plochá podlaha, zadní kamery, minimální vstupy vzduchu, zadní difuzér…) je také plný dramatických detailů – od předních a zadních světel formovaných do tvaru bumerangu po vzestupné boční linie uzavírající podběhy zadních kol a vytvářející výrazný dojem pohybu vpřed.
Vysoká kapacita baterie
Jako pohon konceptu CA-MiEV bude MMC využívat své vysoce účinné hnací ústrojí nové generace, která na ženevském autosalonu slavnostně představuje. To zahrnuje:
- Integrovanou pohonnou jednotku „vše v jednom“ (elektromotor 80 kW + měnič napětí + nabíječka), která napomáhá lepšímu hospodaření s energií, minimalizaci rozměrů a hmotnosti.
- Kompaktní a plochý akumulátorový modul, který napomáhá minimalizaci rozměrů (a současně dává možnost pro pozdější rozšíření pro delší dojezd) a lepší dlouhodobé výkonnosti akumulátorů.
- Systém bezdrátového dobíjení s využitím magnetické indukce, jenž lépe vyhoví potřebám uživatele a který byl společně představen v září 2011 společnostmi WiTricity Corporation, IHI Corporation a Mitsubishi Motors Corporation a je v současné době dále vyvíjen a testován.
- Lithium-iontové akumulátory s vysokou kapacitou energie pro efektivnější využití energie a také menší rozměry (kapacita 28 kWh je k dispozici z akumulátoru o přibližně stejné velikosti jaký používají dnešní 16 kWh jednotky).
Spojení s okolím
Prostorné, elegantní, lehké a úsporné elektrické vozy budoucnosti podobné konceptu CA-MiEV (ale i jiným budoucím vozům Mitsubishi se spalovacím, hybridním nebo plug-in hybridním pohonem) budou připojeny ke zbytku planety, jak jen to dovolí infrastruktura, prostřednictvím telematických funkcí jako například:
- automatické odeslání e-mailu v případě odcizení vozu,
- automatické přivolání pomoci v případě nouze,
- dálkové ovládání (startování/zablokování motoru, nouzový poplach, zamykání dveří, atd.),
- přenos dat (např. mapy) z chytrého telefonu do palubního systému vozu,
- vzdálené sledování stavu nabití nebo předehřívání pro modely EV a PHEV (již použito na modelu Outlander PHEV)
Už od roku 1966
– kdy se začala zabývat výzkumem elektromobility, předpokládala společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC), že elektromobily by se jednou mohly stát jejími dlouhodobě klíčovými produkty.
Od okamžiku, kdy MMC v roce 2009 uvedla na trh elektromobil i-MiEV a stanovila si dobrovolný závazek 20 % podílu elektromobilů do roku 2020, učinila v tomto směru významný pokrok. Důkazem je zcela nový Outlander v podobě Plug-in hybridu (PHEV) a jeho inovativní duální architektura – navržena od počátku pro klasický spalovací motor nebo plug-in elektrický pohon.
Mitsubishi Motors jde ve vývoji kupředu a nyní zkoumá celou škálu možných elektrických pohonů:
- čistě elektrický (EV)
- hybridní elektrický (HEV)
- plug-in hybridní elektrický (PHEV)
Výsledek naznačuje prostřednictvím světové premiéry uvedených dvou koncepčních vozů na ženevském autosalonu, které zde jsou vystaveny společně s evropskou specifikací Outlandera PHEV. Jedním z nich je i v této informaci popisovaný koncept elektromobilu CA-MiEV.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií