MITSUBISHI MOTORS oznámila finanční výsledky první poloviny fiskálního roku 2004 (do 30.9.2004)

Současně též prognózu na celý fiskální rok a vývoj revitalizace.

1. Fiskální rok 2004 – výsledky první poloviny roku, t.t. do 30.9.2004


Konsolidovaný čistý prodej za první polovinu FY2004 dosáhl celkem 1 070,8 mld. jenů, o 136 mld. jenů méně oproti stejnému období loňského fiskálního roku (1 206,8 mld. jenů). Díky uvedení nového Coltu řada regionů, včetně Velké Británie, Ruska a Ukrajiny, dosáhla vynikajících prodejních výsledků, když došlo ke zvýšení prodejů o 29,2 mld jenů, a celkových prodejů v Evropě ve výši 348 mld. jenů. V Japonsku, způsobily předchozí svolávací akce pokles prodejů o 109,7 mld. jenů s celkovým prodejem za zmiňované období ve výši 182,8 mld. jenů. V Severní Americe, rozhodnutí o snížení fleetových prodejů, nízké maloobchodní prodeje a další faktory zapříčinily snížení prodejů p 43,9 mld.jenů na 237,3 mld. jenů. V Asii a dalších částech světa se na prodejích značnou měrou podílí nízko-výnosové náhradní díly a komponenty pro zámořskou výrobu, tyto faktory způsobily pokles prodejů o 11,6 mld. jenů na 302,7 mld. jenů.


V počtech prodaných vozů to znamená: 96 000 vozů prodaných v Japonsku, nebo-li o 75 000 vozů méně oproti loňskému roku. V Severní Americe bylo vydodáno 92 000 vozů, což je pokles o 58 000 vozů oproti předchozímu roku. Evropské prodeje se zvýšily o 8 000 vozů, když celkově dosáhly 112 000 prodaných vozů. Slabé prodeje v Asii, Austrálii a zbytku světa byly vyváženy silnými prodeji v Indonésii, Latinské Americe, Středním Východu a Africe. Celkově tak bylo v těchto regionech prodáno 346 000 vozů, což představuje jen slabý pokles o pouhých 1 000 vozů.


Provozní výnosy se v meziročním porovnání vylepšily o 12,9 mld. jenů a to se odrazilo i v celkových operativních ztrátách 63,5 mld. jenů. Trendy ovlivňují zisk, včetně snížení objemu prodejů jak v Japonsku, tak i v Severní Americe a stejně tak snížení vyvolaných nákladů, jako výsledek záručních reklamací způsobených předchozími svolávacími akcemi v Japonsku. Tyto byly vyváženy snížením nákladů na reklamu, včetně lokální inzerce a pobídkových prodejních programů v USA, nevratné jednorázové náklady proti finančním obchodním službách v USA, a snížení nákladů na materiály. Běžné výnosy byly ovlivněny zejména mimo-provozními náklady odvozenými ze ztrát přidružených společností a dále poplatky z vydání nových akcií v červnu a červenci. Výsledkem toho bylo zvýšení běžných ztrát o 11,9 mld. na 97,7 mld. jenů.


Výsledkem revitalizačních snah, mimořádných nákladů v průběhu období byla čistá ztráta ve výši 146,2 mld. jenů, nebo-li 66 mld. jenů více oproti stejnému období loňského roku. Mimořádné ztráty zaznamenané MMC zahrnují opatření na obnovení důvěry v trh, a zahrnují bezplatné kontroly vozů v Japonsku, restrukturalizaci nákladů spojených s budovami v Austrálii, náklady vyvolané integrací výrobních zařízení v oblasti Nagoya, a odepsanými náklady v důsledku zrušení vývoje nového vozu.


S odvoláním na MMC finanční situaci na konci září tohoto roku, se akciové jmění, které bylo podkladem pro zvýšení kapitálu, dostalo na 373,7 mld. jenů při poměru vlastního kapitálu ve výši 19,5 % v porovnání k 30 mld. jenů a 1% koncem fiskálního roku 2003. Celková výše nezaplacených úročených závazků byla snížena v průběhu prvního pololetí na 717,9 mld. jenů (dluh automobilové sekce je 538,1 mld., dluh ve finančních službách činí 179,8 mld. jenů) v porovnání k 1 062,6 mld. jenů ke konci března tohoto roku (automobilová sekce: 869,3 mld., finanční služby: 193,3 mld. jenů), a došlo k celkovému vylepšení na 344,7 mld. jenů.

2. Plán/prognóza fiskálního roku 2004


Výhled na celý rok se opírá o současnou atmosféru prodejů. Zatímco Severní Amerika a Japonsko se asi dostanou pod úroveň výsledků loňského roku, pak u Evropy, Asie a zbytku světa se očekává, že překročí výsledky předchozího roku. Celkové prodeje jsou plánovány na 1,4 mil. vozů, tj. o 127 000 vozů méně než v předchozím fiskálním roce. Toto číslo také znamená o 53 000 vozů méně oproti prognóze oznámené v rámci revitalizačního plánu 21.5. t.r.


Výhled celkových výsledků tohoto roku je odhadován na 2,1 bil. jenů, tj. o 419,4 mld. jenů méně oproti loňskému roku (150 mld. jenů méně oproti dřívějšímu plánu společnosti). Operativní ztráty jsou plánovány ve výši 120 mld. jenů, což je v souladu s dřívějším plánem a je to o 23,1 mld jenů více oproti ztrátám loňského roku. Běžné ztráty jsou plánovány ve výši 180 mld. jenů, přesahujíce dřívější plán o 30 mld. jenů a loňské ztráty o 69,7 mld. jenů. Čisté ztráty jsou odhadovány na 240 mld. jenů, což je o 24,6 mld. jenů více v porovnání k loňskému roku a o 10 mld. jenů více oproti původnímu plánu.

3. Revitalizační plán

Prodejní činnosti pro druhou polovinu

  • Japonsko – V prvním pololetí se prodeje výrazně snížily v důsledku svolávacích akcí. Také uvedení nového Coltu Plus bylo posunuto až na konec října oproti plánovanému prvnímu pololetí; prodeje za období červenec-srpen dosáhly 51% prodejů loňského roku; nicméně prodej za říjen byl již na 61% loňských prodejů, naznačujíce postupné oživení prodejů; v průběhu druhého pololetí se díky bezplatným kontrolám a řadě dalších aktivit daří získat nazpět důvěru zákazníků, což v kombinaci s uvedením Coltu Plus, obnovou inzerce a s představením atraktivních speciálních verzí vozů pomůže dosáhnout prodeje 220 000 vozů za FY2004.
  • Evropa – Evropská verze vozu Colt, uvedená na trh v květnu tohoto roku, byl oceněna v rámci řady anket titulem „Auto roku“; s doplněním zážehového motoru 1,1 l a dieselových motorů, které jsou na tomto trhu tak populární, a také díky představení tří-dveřového provedení Coltu na autosalonu v Paříži v září, bude celá řada Colt posilovat ve druhém pololetí svoje prodeje; MMC bude budovat na výrazných výsledcích dosažených na trzích jako Velká Británie a nových trzích jako Rusko a Ukrajina; na slabém německém trhu je plánována agresivní podpora prodeje prostřednictvím řady nástrojů.
  • Severní Amerika – V Severní Americe přijalo MMC opatření k normalizaci prodejů, a to na základě drastického omezení fleetových prodejů, což přinese na druhou stranu lepší rovnováhu objemu disponibilních vozů v rámci prodeje ojetých vozů, a to vytvoří příznivé cenové trendy u ojetých vozů. MMC dále podporuje kvalitu svých produktů a představilo kompletní vedoucí kampaň na poprodejní servis. Tato kampaň – nazvaná „Best backed cars in the world?“ (nejlépe zajištěné vozy na světě?) – byla uvedena v červenci a televizní marketingová kampaň vyjela v říjnu, aby oslovila a upoutala pozornost zákazníků. S cílem posílit komunikaci s dealery se MMC rozhodlo podpořit pobídkové programy pro dealery a pomoci s reklamou jednotlivých dealerů. Ustálení prodejů a návrat na života si samozřejmě ještě vyžádá nějaký ten čas. Než dojde k představení nových výrobků v příštím roce, budeme muset posílit celkovou image MMC a také celkovou dealerskou síť.
  • Asie a zbytek světa – V severní Asii se od letošního prosince začne vyrábět značkové Pajero, které se bude prodávat prostřednictvím Hunan Changfeng Motor, zatímco Beijing Jeep podpoří svou modelovou řadu výrobou a distribucí nového Outlanderu. Současně byl právě společností China Motor Corporation vyvinut nový sedan , který bude uveden na trh v prosinci. Touto cestou MMC posiluje svou regionální politiku uvádění nových výrobků a usiluje o uzavření spolupráce s lokálními partnery. Pro ASEAN regiony, kde je silná poptávka, byly představeny Grandis v Thajsku a také bude uvedeno do prodeje Montero Sport na Filipínách. V Thajsku se o posílení prodejů postará nový management. Také uvedení nového Coltu, který se vyrábí v Japonsku, na australském trhu povede ke zvýšení prodejů. Příznivé výsledky vykazuje střední Východ, Afrika a Latinská Amerika díky rostoucí poptávce. Celkově se tedy dá v Asii a zbytku světa očekávat nárůst prodejů.

Specifické nástroje revitalizačního plánu


Restrukturalizace společnosti pokračuje tak, jak bylo stanoveno v rámci revitalizačního plánu, a to formou aktivit jako snížení fixních a variabilních nákladů, které přinesly první efekt. Dále byla uvedena v účinnost řada aktivit vyjmenovaných v oznámení z 21.5. a 16.6. V následujících třech měsících po červenci bylo dosaženo úspory 27 mld. jenů, zatímco cílem jsou celoroční úspory ve výši 89,4 mld. jenů. Tyto snahy budou pokračovat i ve druhé polovině fiskálního roku.

Klíčovými body revitalizačního plánu jsou:

Úprava výrobních kapacit

  • s cílem dosáhnout stabilizace prodejů v Severní Americe bylo potřeba náležitě upravit úroveň výroby; z tohoto důvodu došlo v říjnu ve výrobním závodě v Illionois (který řídí MMNA) ke snížení produkce a tím pádem ke snížení počtu směn ze dvou na jednu;
  • ukončení sériové výroby na výrobní lince v Okazaki (plánované na konec prosince 2005) bylo zkoordinováno a dojednáno se skupinou Toyota včetně problematiky zaměstnanců; současně byli též kontaktování lokální obchodní partneři a otázka zbývajících pracovníků bude dořešena v průběhu druhého pololetí;
  • v Austrálii je ve hře program předčasného odchodu do důchodu; pomalu pokračuje uzavření továrny na výrobu motorů, které se očekává ke konci FY2005, a také pokračuje proces reorganizace kapacit hlavní továrny k FY2006.

Snížení počtu zaměstnanců


– v Japonsku, Severní Americe a Austrálii bylo oznámeno snižování počtu zaměstnanců s cílem dosáhnout 22% snížení celkového počtu a 30% snížení u nepřímých zaměstnanců, a to ke konci FY2006; ke konci září byla tato čísla na 8%, resp. 10%; snížení nákladů souvisejících s tímto opatřením se promítne do druhého pololetí tohoto roku.

Snížení nákladů materiálů


– náklady na materiály byly výrazně ovlivněny zvýšením ceny oceli; ve stávajícím fiskálním roce je cílem dosáhnout snížení nákladů o 36 mld. jenů, což bude obtížné naplnit v důsledku obrovského tlaku na trhu.


Reorganizace obchodu finančních služeb v USA


MMC pochopilo, že finanční služby pro zákazníky a podpora dealerů je absolutně nezbytná pro ochod a tak bude pokračovat v nabídce konkurenceschopných finančních programů pro dealery a zákazníky; koncem září podepsalo MMC přípis o obchodních záměrech s významnou americkou finanční institucí; od toho okamžiku se spustily celkové finanční služby v plné míře; kompletní a detailní plán reorganizace finančních obchodních služeb v USA bude brzy dokončen a jeho detaily budou oznámeny do konce tohoto roku.

Korporátní soulad

  • jedním ze základních kamenů revitalizačního plánu je dodržování právních předpisů a čistoty právního kodexu; byl sepsána smlouva o právním kodexu a tuto podepsali všichni vedoucí pracovníci; všichni vedoucí pracovníci a řadoví zaměstnanci byli vyzváni k účasti na seminářích věnovaných korporátní etice; a také každé jednotlivé oddělení mělo svoje schůze zaměřené na obchodní etické problémy; výsledky těchto sezení byly pozitivní; semináře se soustředily na problémy, kterým musí společnost věnovat pozornost, a oblasti, které se musí zlepšit; na základě průzkumu mezi zaměstnanci byl plán akcí upraven následovně:
  • 29.6.: předseda a president oznámili, že hlavní pozornost se soustředí na dodržování právních norem; všichni řídící pracovníci se podpisem zavázali k dodržování čistoty právního kodexu
  • červenec: byla zformulována obchodní etika organizace a pravidla a směrnice
  • červenec-srpen: seminář obchodní etiky pro všechny řídící pracovníky a zaměstnance
  • srpen-září: každé oddělení uspořádalo schůzi zaměřenou na etické problémy
  • listopad: průzkum mezi všemi zaměstnanci ohledně obchodní etiky v rámci společnosti
  • konec prosince: všichni zaměstnanci uznali závazek právní čistoty/dodržování právních norem
  • leden 2005: obchodní komise etiky určila jak dalece postoupily záležitosti související s etikou
  • únor 2005: zkoncipovat plán pro rok 2005 na principech obchodní etiky

Revitalizační „akční plán“


Součástí aktivit revitalizační komise, která byla ustanovena v červnu, aby představila a propagovala revitalizační program, bylo i zaangažování mladších zaměstnanců, aby přicházeli s nápady jak realizovat střednědobé a dlouhodobé restrukturalizační a základní strategie, a to v rámci skupiny, která vznikla v srpnu; další tým byl ustanoven v září a tento se má starat o finanční aspekty plánu; jeho návrhy budou pečlivě prostudovány a předloženy radě ředitelů; tyto pak budou zformulovány a oznámeny jako „akční revitalizační obchodní plán“ v polovině prosince.

Vyjádření


Tento dokument obsahuje vyjádření o plánech Mitsubishi Motors Corporation, strategiích, očekáváních a výkonech, které však nejsou historickými fakty.Tato vyjádření jsou založena na aktuálních očekáváních, odhadech, prognózách a plánech ohledně vývoje odvětví ekonomiky, ve kterých Mitsubishi Motors Corporation pracuje, na očekávání managementu a přepokládaných krocích managementu. Vzhledem k tomu, že očekávání, odhadech, prognózy a plány jsou předmětem řady rizik, nejistot a předpokladů, mohou se tyto aktuální výsledky výrazně lišit od plánovaných.






Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový, plně elektrický Jeep Avenger bude obnouvat Goodyear

Nový, plně elektrický Jeep Avenger bude...

Společnost Jeep® si vybrala pneumatiky Goodyear jako originální výbavu svého nejnovějšího modelu Avenger. Schválená výbava zahrnuje letní a celoroční pneumatiky značky, které vhodně doplní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

NOVÝ VIDEO POŘAD – AutoPeriskop

Opět jsme pro vás připravili speciální přehled novinek, doporučení a testů tentokrát i se známými osobnostmi v motoristickém pořadu AutoPeriskop. V pořadu uvidíte a uslyšíte komentáře...