Mitsubishi Motors Corporation představí na nadcházejícím 41. tokijském autosalonu (24. října až 4. listopadu) celkem 16 vozů.

Mezi vozy budou i dva koncepty, modely vyvinuté v souladu s tezí „Elektrické vozy: jejich úsvit a budoucnost“. V tomto sdělení vám je podrobně popisujeme.

Představí se Mitsubishi Concept PX-MiEV, i-MiEV CARGO a elektromobil nové generace i-MiEV, na který již společnost přijímá předběžné objednávky, protože prodej pro veřejnost bude v Japonsku zahájen v dubnu 2010.

Dále bude vystaveno 10 stávajících sériově vyráběných modelů, pro které v Japonsku platí daňové úlevy jako pro ekologické vozy.

Světová premiéra – Mitsubishi Concept PX-MiEV

Mitsubishi Motors Corporation představí na nadcházejícím 41. tokijském autosalonu (24. října až 4. listopadu) celkem 16 vozů.

Mitsubishi Concept PX-MiEV (PX: Hybridní plug-in crossover, MiEV: Mitsubishi innovative Electric Vehicle) je poháněn novým hybridním systémem Mitsubishi Plug-in, který výrazně zvyšuje četnost jízdy hybridního vozidla v režimu elektromobilu, což se projevuje zvýšenou hospodárností, takže je možné ujet více než 100 km za 2 litry benzinu. Mitsubishi Concept PX-MiEV je koncept nové generace, který zachovává rovnováhu mezi vysokou úrovní ochrany životního prostředí a výkonem na silnici, a to díky využití elektromotorů a zcela nového systému S-AWC (Super ovládání všech kol), jehož součástí je i systém E-AYC (elektrické aktivní regulace stáčení), který přenáší točivý moment na zadní levé a pravé kolo. K dalším prvkům patří interiér cocochi („cocochi“ je slovní hříčka s japonským slovem „útulný”) přinášející cestujícím pohodlné prostředí kabiny, stejně jako řadu nejnovějších bezpečnostních technologií.

Světová premiéra – Mitsubishi i-MiEV CARGO

Mitsubishi Motors Corporation představí na nadcházejícím 41. tokijském autosalonu (24. října až 4. listopadu) celkem 16 vozů.
Mitsubishi Motors Corporation představí na nadcházejícím 41. tokijském autosalonu (24. října až 4. listopadu) celkem 16 vozů.

Tento koncept je odvozen z produkčního vozu i-MiEV a maximalizuje vynikající úroveň ochrany životního prostředí a ekonomickou efektivitu, tedy charakteristické rysy definující elektromobil. Současně také nabízí velký objem prostoru vzadu a rozšiřuje tak použití vozu i pro firemní klientelu a zejména živnostníky. Zadní prostor se pyšní praktickým krychlovým tvarem, který poskytuje svému uživateli možnost, aby uplatnil veškerou svoji fantazii při využití prostoru pro téměř jakýkoliv účel. Výsledkem je koncept elektromobilu, který splňuje potřeby svého uživatele v různých situacích: od použití při podnikání, kdy je potřebný maximální ložný prostor, až po trávení volného času a jiné individuální aktivity.

Mitsubishi Concept PX-MiEV (výstavní model)

1. Design

Pevný, bezpečný a jednoduchý. To byla tři klíčová slova, ze kterých vycházel vývoj designu exteriéru vhodného pro další generaci vozu typu crossover, na jehož konci stál jednoduchý vzhled, ze kterého byly odstraněny všechny nedůležité prvky a který je tak oproštěn od „neomalených“ prvků typických pro běžné vozy SUV. Ve světlometech a zadních kombinovaných světlech jsou použity LED diody, které dodávají vozu inovativní a moderní vzhled a díky snížení spotřeby elektrické energie jsou také přátelštější k životnímu prostředí. Na karoserii je použita nově vyvinutá metalická barva, která vozu dává vzhled kovové lastury. Na discích kol byla použita zvláštní kombinace paprsků a talířů a tento design ještě dále podtrhuje nevídaný, zcela nový vzhled karoserie, a současně také zlepšuje chlazení brzd a aerodynamické vlastnosti vozu.

Interiér vozu byl navržen tak, aby připomínal kabinu letadla a zlepšoval koncentraci řidiče. Je vybaven přístrojovou deskou obepínající řidiče a sedadly, která pevně udržují cestující na jejich místech. Navíc je pro celou přístrojovou desku a čalounění dveří použito měkkého osvětlení diodami LED, které podtrhuje inovaci a preciznost zpracování vozu.

Hybridní systém Mitsubishi Plug-in

Přední a zadní kola Conceptu PX-MiEV jsou poháněna dvěma synchronními elektromotory s permanentními magnety a vůz je také vybaven benzinovým motorem 1,6 l DOHC MIVEC, který může pohánět přední kola nebo fungovat jako generátor. Navíc toto vozidlo přichází s nově vyvinutým hybridním systémem Mitsubishi Plug-in, ve kterém elektronické obvody automaticky přepínají na jízdní režim optimální pro různé jízdní podmínky i s ohledem na zbývající kapacitu trakčního akumulátoru tak, aby bylo dosahováno maximální efektivity při využití elektromotorů a benzinového motoru. Concept PX-MiEV také používá MiEV OS (operační systém MiEV), který vybírá optimální jízdní režim prostřednictvím integrovaného řízení všech prvků elektrického pohonu i benzinového motoru a také reguluje optimální elektrické dobíjení a výkon v reakci na zbývající kapacitu akumulátoru při neustálém sledování stavu trakčního akumulátoru. Díky tomuto systému je dosahováno příjemné, bezpečné a pohodlné jízdy, a to při úspoře energií. Navíc, aby bylo maximalizováno efektivní využití trakčního akumulátoru, je vozidlo vybaveno režimem dodávky výkonu, který umožňuje používat určitou část výkonu akumulátoru pro napájení domácích spotřebičů nebo jako zdroj nouzového napájení v případě přírodní katastrofy.

Režim elektromobilu

Při nízkých až středních rychlostech trakční akumulátor modelu Concept PX-MiEV napájí přední elektromotor a využívá se tedy pohon předních kol. Při jízdě na sněhu, v dešti nebo v jiných situacích, kdy je povrchové tření nízké a je nutná maximální stabilita vozidla, systém automaticky přepne na režim pohonu čtyř kol a přivádí výkon také do elektromotoru zadních kol, jakmile snímače detekují jakékoliv prokluzování předních kol.

Sériový hybridní režim

Když zbývající energie v trakčním akumulátoru poklesne na předem stanovenou úroveň, systém nastartuje benzinový motor, aby generoval elektrickou energii, a automaticky přepne na sériový hybridní režim využívající generovanou elektrickou energii pro pohon elektromotorů. V tomto režimu systém za nepříznivých podmínek přepne na pohon čtyř kol a začne pohánět i zadní elektromotor.

Paralelní hybridní režim

Při vyšších rychlostech je vozidlo podporováno benzinovým motorem, který při vyšších otáčkách pracuje efektivněji než elektromotory. V tomto režimu benzinový motor také pomáhá pohánět kola. Když řidič náhle přejede do jiného jízdního pruhu nebo použije jiný manévr vyžadující si větší stabilitu vozidla, systém přepne na pohon čtyř kol a aktivuje zadní elektromotor, aby poháněl zadní kola, což vede ke zlepšení stability. Navíc, při předjíždění vyšší rychlostí nebo v jiných situacích vyžadujících rychlejší akceleraci systém zapne přední i zadní elektromotor, aby byl k dispozici dodatečný výkon pomáhající benzinovému motoru. Výsledkem je skutečně silná akcelerace.

Rekuperační režim

Když vozidlo zpomaluje nebo sjíždí dolů z dlouhého svahu, systém přepne na rekuperační režim, v jehož rámci se kinetická energie získaná z kol ukládá do trakčního akumulátoru.

Režim dobíjení

Tak jako v případě sériového modelu i-MiEV, i Concept PX-MiEV je vybaven systémem dobíjení umožňujícím tři způsoby dobíjení: buďto z běžné domácí na 220 V nebo na vysoce výkonné rychlodobíjecí stanici. Tento systém také zahrnuje funkci Wireless Charging Program (Bezdrátový program nabíjení), která umožňuje uživateli zapnout dobíjení akumulátoru nebo zapnout klimatizaci v přednastavený čas, i když se právě nenachází u vozidla.

Režim dodávky výkonu

Mitsubishi Concept PX-MiEV se také hlásí ke koncepci „Smart Grid“ (Chytrá přenosová síť), která vyzývá k maximálně efektivnímu využití elektrické energie a která v současnosti přitahuje pozornost v boji proti globálnímu oteplování. Když není Concept PX-MiEV na silnici, umožňuje svému majiteli, aby si v noci do něj uložit elektrickou energii, kterou pak díky běžné elektrické zásuvce použije pro napájení svých domácích spotřebičů ve dne, kdy je spotřeba elektřiny v domácnosti nejvyšší. Tento režim také umožňuje, aby byl trakční akumulátor použit jako zdroj napájení v případě přírodní katastrofy. Jakmile výkon zbývající v akumulátoru poklesne pod předem stanovenou úroveň, automaticky se nastartuje benzinový motor, který pak začne fungovat jako generátor a udržuje dodávku elektrické energie na stálé úrovni.

Pomocná střídavá zásuvka se nachází v zadním zavazadlovém prostoru, což umožňuje, aby byl výkon uložený v trakčním akumulátoru použit pro elektrické vaření nebo osvětlení i jiné přístroje při kempování nebo provozování jiných volnočasových aktivit.

3. Hnací systém

Concept PX-MiEV používá integrovaný systém řízení jízdních vlastností Mitsubishi S-AWC, který byl nakonfigurován okolo systému E-4WD (elektronického systému pohonu čtyř kol) regulujícího výkon předního a zadního elektromotoru tak, aby bylo zajištěno optimální rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Pod spojené řízení systému S-AWC patří komponenty E-AYC (elektrická aktivní regulace stáčení), která reguluje rozdělení točivého momentu mezi levé a pravé zadní kolo a míru rekuperace energie při zpomalování, dále ASC (aktivní řízení stability) a ABS (protiblokovací brzdový systém).

Na rozdíl od systému AYC na modelu Lancer Evolution X, který používá uspořádání s mokrou vícekotoučovou spojkou, systém E-AYC používá pro regulaci rozdělení točivého momentu na zadní kola elektromotor diferenciálu. Použití elektromotoru diferenciálu vytváří vysoce efektivní systém s vynikající odezvou a přispívá k lepším jízdním vlastnostem a k vynikající stabilitě vozu, které jsou charakteristické pro systém S-AWC.

4. Interiér cocochi

Některé sériově vyráběné vozy společnosti Mitsubishi Motors jsou již vybavené interiérem cocochi, který obklopuje cestující příjemně pohodlným prostředí kabiny navržené podle motivu „čistého, uklidňujícího, bezpečného a konejšivého” prostředí. Interiér cocochi Conceptu PX-MiEV přináší mnoho nových prvků, včetně: čalounění sedadel, které deaktivuje alergeny, rozkládá prchavé organické součásti a útočí na molekuly zápachu a zabíjí i bakterie; skla, které odstraňuje záření UV-A, aby ochránilo pokožku před ztmavnutím a stárnutím; aniontového zvlhčovače a zařízení na obohacování kyslíkem, které zlepšují pohodlí a snižují únavu. Originální a zcela nové prvky interiéru cocochi poskytují kabině atmosféru, která posiluje pocit pohodlí u cestujících a přispívá i k bezpečnějšímu provozu vozidla.

5. Technologie omezující zatížení kabiny teplem

Na Conceptu PX-MiEV je použito čelní sklo odrážející teplo, které tak snižuje množství procházející tepelné energie, a na oknech dveří je to sklo blokující infračervené paprsky. I lak karoserie využívá odrážející se teplo a princip izolační technologie. Uvnitř vozidla má každé ze čtyř sedadel své vlastní ovládání klimatizace a regulována je i vlhkost v kabině. Použití těchto technologií snižujících tepelné zatížení umožňuje efektivní regulaci vytápění a větrání při současném snížení spotřeby energie na absolutní minimum. Výsledkem je velmi pohodlný prostor pro cestující.

6. Nejnovější technologie aktivní bezpečnosti

Mitsubishi Concept PX-MiEV představuje několik nových technologií aktivní bezpečnosti.

Systém „New Multi-around Monitor“ používá kamery rozmístěné na strategických bodech karoserie, aby poskytnul řidiči kombinovaný obraz pohledu okolo celého obvodu vozu. Kombinovaný obraz se zobrazuje pro řidiče na monitoru nebo z ptačí perspektivy pro zlepšení bezpečnosti v okolí vozidla.

Concept PX-MiEV je vybaven Systémem podpory bezpečnosti při jízdě (DSSS (Úroveň II)), který v současnosti propaguje japonská Národní policejní agentura. V tomto pokročilém systému podpory bezpečnosti s pomocí infrastruktury snímá palubní přijímač impulsy vysílané optickými majáky na okrajích silnice a systém upozorní řidiče, aby byl obzvláště opatrný, když snímače a kamery na okrajích silnice detekují vozidla nebo chodce na křižovatkách nebo přechodech pro chodce.

Díky použití systému využívajícího bezdrátovou technologii pro určení polohy jiných vozidel a varování řidiče, pokud si to jejich blízkost vyžaduje, podporuje Concept PX-MiEV také projekt Pokročilé bezpečnosti vozidel 4 (ASV4) podporovaný úřadem pro silniční dopravu japonského Ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a turistiku.

Vozidlo je také vybaveno speciálním systémem pro komunikaci na krátké vzdálenosti (DSRC-kanály pro obousměrnou bezdrátovou komunikaci v pásmu 5,8 GHz vyvinuté speciálně pro použití v automobilech) využívajícím možností komunikace vozovka-vozidlo, jak je používá systém pro elektronický výběr mýtného (ETC), a to pro určení polohy vozidla a toho, zda stojí či nikoliv.

Další prvky

Concept PX-MiEV je vybaven elektronicky řízeným vzduchovým odpružením, které dává řidiči na výběr ze tří režimů výšky podvozku – automatický, vysoký, nízký – pro zlepšenou stabilitu při jízdě po nedokonalém povrchu nebo při jízdě vysokou rychlostí a pro snadnější nastupování do vozidla a vystupování z něj.

Tento koncept také používá novou generaci spínačů na volantu a takové uspořádání ovládacích prvků, které zaručuje vynikající použitelnost a viditelnost spínačů k dosažení bezpečnějšího a méně stresujícího řízení. Některé ze spínačů ovládajících audiosystém, navigaci a klimatizace se nacházejí na volantu, aby je řidič mohl ovládat, aniž by musel sundat ruce z volantu. Indikátory spínačů nacházející se na přístrojové desce usnadňují a zrychlují řidiči vizuální kontrolu toho, zda jsou všechny spínače ve správných polohách.

Kamera systému Driving Monitor System je nasměrovaná na řidiče a sleduje jeho pohyby očí, aby podle nich stanovila míru jeho bdělosti. Pokud systém zjistí snížení koncentrace, vydá nejen zvukové, ale i vizuální a vibrační varování. Systém také rozptýlí výraznou vůni, aby řidiče na situaci upozornil.

Mitsubishi Concept PX-MiEV – specifikace

Celková délka 4510 mm
Celková šířka 1830 mm
Celková výška 1655 mm
Rozvor kol 2630 mm
Rozchod přední / zadní 1570 mm / 1570 mm
Počet cestujících 4
Elektromotory (přední a zadní) Synchronní s permanentním magnetem
Maximální výkon 60 kW (přední a zadní)
Maximální točivý moment 200 Nm (přední a zadní)
Dojezdová vzdálenost EV v režimu elektropohonu více než 50km
Spalovací benzinový motor 1,6 l DOHC MIVEC
Maximální výkon 85 kW
Maximální točivý moment 125 Nm
Generovaná kapacita 70 kW
Počet ujetých km na 1 litr benzinu více než 50 km
Pohon E-4WD
Rozměr pneumatik 245/45R20

i-MiEV CARGO (výstavní model)

Design

Unikátní styl modelu i-MiEV CARGO byl vyvinut na základě koncepce „společného“ designu, protože v sobě spojuje zakřivenou příď modelu i-MiEV s hranatou zádí, a poskytuje tak vozidlu výraznější přítomnost na silnici v široké škále situací. A uvnitř vozu, čistý a jednoduchý styl odstraňuje nepotřebné prvky a detaily, aby byla zlepšena použitelnost vnitřního prostoru a byl vytvořen prostor odpovídající volnomyšlenkářskému designu i originalitě vozu.

i-MiEV CARGO specifikace

Celková délka 3395 mm
Celková šířka 1475 mm
Celková výška 1860 mm
Rozvor 2550 mm
Rozchod přední / zadní 1310 mm / 1270 mm
Počet cestujících 2
Elektromotor Synchronní s permanentním magnetem
Maximální výkon 47 kW
Maximální točivý moment 180 Nm
Maximální dojezdová vzdálenost 160 km
Náhon zadní
Rozměr pneumatik přední: 145/65R15; zadní: 175/55R15

Zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor v zadní části vozu se svým tvarem blíží krychli – je 1350 mm široký, 1180 mm hluboký a 1100 mm vysoký. I díky své ploché podlaze umožňuje efektivní využití každého centimetru dostupného prostoru. Výška podlahy zavazadlového prostoru byla navržena tak, aby usnadňovala nakládání a vykládání zavazadel a aby byla příjemnější pro uživatele.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...