Tento nový vůz Mitsubishi bude navržen jako základní model pro vznikající trhy a současně úsporný vůz pro rozvinuté trhy.
Jako takový je tento projekt zcela nového e-kompaktu odpovědí společnosti MMC na některé podstatné náznaky:
- Vzhledem k tomu, že 80% celkové výroby Mitsubishi Motors je vázáno na export, musí tato firma brát do úvahy trendy směřující ke globalizaci obchodu a komunikací, a to bez ohledu na segment trhu.
- Na rychle se rozvíjejících trzích jako je Čína, země ASEAN a jiné nově vznikající oblasti (50% všech světových trhů do roku 2013) plánuje MMC uspokojit zvyšující se poptávku po osobní mobilitě prostřednictvím dostupných, úsporných a robustních a přesto kompaktních vozů.
- Na vyspělých trzích Japonska, Severní Ameriky nebo Evropy je zmenšování a efektivita klíčem ke splnění stále přísnějších předpisů na ochranu životního prostředí při současném splnění poptávky zákazníků, hledajících druhý vůz pro svoji domácnost prostřednictvím praktických výrobků ve znovu objeveném B-segmentu.
- Tváří v tvář rychle se měnícím směnným kursům a cenám komodit a také snaze zásobovat všechny světové trhy malými vozy, které přinášejí – ze své podstaty – nízké marže, dosáhne společnost Mitsubishi Motors nejvyšší úrovně efektivity ve svém výrobním systému prostřednictvím koncepce globálního výrobního centra.
„e-“ jako připravovaný projekt Global Small byl vyvinut v Centru pro výzkum a vývoj v japonském městě Okazaki za méně než 2 roky.
Za úkol bude mít sloučit všechny „eko/kompaktní” požadavky do jednoho jediného balíku takto navrženého místo pouhých adaptací:
- „e” jako „efektivita”: e-kompakt firmy Mitsubishi Motors, vysoce efektivní ve své celkové kompaktnosti, v sobě kombinuje dobré vlastnosti malého vozu (ovladatelnost a vynikající viditelnost). Může v něm pohodlně sedět 5 dospělých a zbude dost místa i na zavazadla, a to i přes malé vnější rozměry (délka 3,74 m x šířka 1,68 m): jedná se tedy o prostorově nejefektivnější vůz v B-segmentu.
- „e” jako „empatie”: architektura, ze které tento e-kompakt vychází, byla navržena tak, aby předem vyhověla předvídatelným požadavkům zákazníků a regulátorů na VŠECH světových trzích, ať už se jedná o Japonsko, Severní Ameriku, vznikající země nebo Evropu, místo pozdějších nákladných adaptací: jako první vůz ve třídě malých aut.
- „e” jako „ekologie”: díky opatřením vedoucím ke snížení hmotnosti, zcela novým zážehovým motorům MIVEC o objemu 1,0 a 1,2 litru, použití řešení ze zelených technologií MMC (Systém automatického vypnutí a nastartování motoru, Systém rekuperačního brzdění atp.…) a jemně vyladěné aerodynamice vyjádřené například svažující se linií střechy dosahuje Mitsubishi e-kompakt rozumné spotřeby paliva a tudíž i emisí přesně v souladu s tržními trendy.
- „e” jako „elektromobil”: jako další opatření příznivé pro životní prostředí – a přímý výsledek jeho plně integrované architektury Global Small – je e-kompakt navržen tak, aby vyhovoval i další variantě, vybavené 100% elektrickým pohonem.
- „e” jako „ekonomický”: s robustním a spolehlivým designem, jak je obvyklý u japonských výrobků, bude „Global Small” také zárukou nízkých provozních nákladů.
- „e” jako „efektivní design”: Mitsubishi e-kompakt má sloužit jako denní spolehlivé vozítko, které se prodere divočinou a stejně dobře se vypořádá s velkoměstskou dopravou nebo svištícími dálnicemi (v rámci omezení rychlosti), a proto byl jeho styl zvolen zejména s ohledem na praktičnost a střízlivost. Robustně vypadající, ale přesto užívající si propracované aerodynamiky, svojí přátelskou tváří bude krášlit silnice.
- „e” jako „export”: vůz „ Global Small” jako první svého druhu bude vyráběn ve speciálním centru MMC v průmyslové zóně Laem Chabang nacházející se v thajské provincii Chonburi. Plánovaný roční objem 150 000 kusů (s možným nárůstem až na 200 000 kusů) bude exportován trhy po celém světě.
Padesát let po prvním malém autě společnosti Mitsubishi Motors, malém voze „500” představeném v roce 1960 na počátku masivního nárůstu japonského exportu, je úkolem ambiciózního modelu e-kompakt začít psát novou významnou stránku v historii společnosti MMC…
Hlavní technické orientační údaje pro sériově vyráběný model:
rozměry | |
délka | 3,74 m |
šířka | 1,68 m |
výška | 1,49 m |
motor | |
MIVEC | benzinový |
objem | 1,0 litru |
válců | tři |
převodovka | |
manuální | 5stupňová |
pneumatiky | |
185/55 R 16 | s nízkým valivým odporem |
Vybavení vozu systémem automatického vypnutí a nastartování motoru AS&G a systémem rekuperačního brzdění.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas