Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV

Motory v kolech: nejsou potřeba převodovky, hnací hřídele, diferenciály a další složité a těžké součásti.

Chytrá hnací soustava společnosti Mitsubishi Motors s MIEV zásadně změní návrhy vozů, protože Není potřeba ani tradiční objemný motor. Prostorové úspory, které přináší instalace motorů do kol, nabízí výjimečné možnosti z hlediska architektury. MIEV návrhářům dovoluje vytvářet inovativní exteriéry, zlepšovat dynamický výkon optimálním rozložením hmotnosti, zvětšit vnitřní prostor a zlepšit odolnost v případě srážky optimalizací nosné konstrukce.

Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV
Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV
Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV

Koncept-EZ MIEV je první koncept vozu, který plně využívá novou hnací soustavu a na půdorysu velmi malého vozu nabízí cestujícím nebo nákladu maximum prostoru. Celkové rozměry karoserie jsou jen 370 cm x 180 cm x 175 cm.

Díky technologii drive-by-wire (elektroimpulzní ovládání) řízení a brzd, zatažitelnému volantu (s pevným středem a otočným věncem) a tenkým sedadlům (lze sklopit do podlahy) je maximalizován prostor interiéru. Velký a vzdušný skleník vytváří světlé a otevřené prostředí.

Uživateli nabízejí jednotlivé režimy alternativní a geniální možnosti využití, což je ještě podepřeno chytrými otvory v karosérii a 275 cm dlouhým rozvorem:

Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV
Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV
Mitsubishi dnes představí na ženevském Autosalonu revoluční pětimístný Concept-EZ MIEV
  • „Jízda“ s možností obsazení 4+1 a prostorem pro nohy větším než v limuzíně/místem nad hlavou lepším než v MPV, to vše se zachováním půdorysu malého auta.
  • S možností snadné přeměny na „Dopravu“, kdy je design jakoby obrácen naruby a zlepšuje univerzálnost a praktičnost využití v aktivním životním stylu.
  • Vyjímatelné nákladní schránky v předním zavazadlovém prostoru lze obsluhovat přes vnější víko a dokonce i zevnitř, čímž vzniká možnost převážení nákladu umístěného i přes celý interiér.
  • Vzhledem k tomu, že zadní sedadla zajedou do podlahy – čímž vznikne rovná plocha nad vzadu umístěnými akumulátory – lze uvolnit překvapivý prostor pro zavazadla, přístupný proti sobě umístěnými dveřmi nebo zadním víkem.
  • A snadnou přeměnou na „Salonek“, kdy jemné osvětlení z okolí zahrne posádku osvobozující a přitom důvěrnou, jakoby klubovou atmosférou. Právě v tomto režimu lze naplno využít jednoduše a intuitivně ovladatelnou audio/video aparaturu s prostorovým zvukem. Myslelo se i na to, že budete chtít vyjít ven – ve dveřích jsou snadno vyjímatelné piknikové stolky a křesílka.

Tvar se přizpůsobuje funkci a každý prvek designu Conceptu-EZ MIEV má svůj účel, od krabicového tvaru, který maximalizuje celkovou efektivitu zástavby, přes menší části, například tvar kol připomínající vrtule, jejichž design vznikl ve spolupráci s italskou společností Toora a přispívá k chlazení čtyř v kolech zabudovaných motorů MIEV.

Sílu vyzařující postoj Conceptu-EZ MIEV přispívá k tomu, aby vůz nebyl vnímán jako obvyklé městské vozítko, ale spíše jako SUV. S odkazem na 4×4 vozy Mitsubishi Motors k tomu přispívají 20” kola v rozích karosérie, vizuálně masivní dolní modul (blatníky, nárazníky a kapota) a impozantní posaz řidiče při jízdě.

Robustní design Conceptu-EZ MIEV, který si na nic nehraje, dává přednost funkčnosti s širokými, jednoduchými, logickými (víko kufru) a k nástupu lákajícími (proti sobě umístěné postranní dveře) otvory v karosérii a také velkou plochou prosklení pro optimální viditelnost.

Přes malé rozměry nabízí Concept-EZ MIEV vysokou úroveň bezpečí inspirovanou nedávno v Japonsku 24. ledna 2005 uvedeným vozem “i” kei-car. Podobně jako „i“ využívá Concept-EZ MIEV nejlepším možným způsobem svou přední část, v níž není umístěn motor, jako součást velmi čistého designu s velkým podílem skla, aniž by se zapomínalo na dostatečně dimenzovanou deformační zónu chránící pasažéry a zaoblené linie v zájmu ochrany chodců (včetně zasouvacích stěračů).

Stejně jako u vozu Lancer Evolution MIEV představeného v říjnu 2005 je motor umístěný v kolech Conceptu-EZ MIEV toroidního typu, u něhož je rotor vně statoru, na rozdíl od běžných elektromotorů s rotorem uvnitř statoru.

Tato konstrukce nabízí několik výhod:

  • snazší zvyšování výkonu a kroutícího momentu;
  • vyšší točivý moment nevyžaduje redukční převod a tím stoupá účinnost; současně se snižuje neodpružená hmotnost;
  • nabízí lepší prostorovou efektivitu, neboť toroidní konstrukce uvolní více místa pro brzdy a další díly;
  • překonává dřívější problémy s umístěním řízení a je tak vhodná pro montáž na přední kola 4WD vozů s motory v kolech.

Společnost Mitsubishi Motors pro Concept-EZ vybrala 20 kW motor v každém kole, což dává celkový výkon 80 kW neboli 110 koní. Maximální točivý moment: 400 Nm x 4 = 1600 Nm.

Tento způsob pohonu nabízí i další výhody:

  • Možnost kdykoli měnit trakci 2WD nebo 4WD
  • Motor-ASC: aktivní řízení stability je přímou součástí motorů MIEV

Zdrojem energie jsou lithium-iontové akumulátory s kapacitou 24 kW a napětí 330 V umístěné pod podlahou. Mají hmotnost pouze 150 kg a jejich doba nabíjení je 7 hodin, při rychlonabíjení 1 hodinu.

Dojezd je 120 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 sekund. Maximální rychlost 150 km/h.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík z hnoje a odpadu

Toyota a Mitsubishi budou vyrábět vodík...

Japonské společnosti Toyota Motor Corporation, Toyota Tsusho a Mitsubishi Kakoki letos na podzim v Thajsku představí zařízení na výrobu vodíku na bázi bioplynu. Vyrábět budou vodík z kuřecího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Nové Mitsubishi ASX: Sebevědomý hybrid

Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Nový Outlander PHEV přijede příští rok

Mitsubishi už příští rok uveden na evropský trh svou novou vlajkovou loď Outlander PHEV. Základem auta bude druhá generace pokročilého EV plug-in hybridního systému se dvěma elektromotory pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...