Mistrovství České republiky – Český Truck Trial 2005.

První podnik sezóny Milovice 23. – 24.4.2005.

Zúčastnilo se 26 posádek v pěti kategoriích.


Uměle vytvořená trať čítala celkem 15 závodních sekcí a následující statistika nám jen potvrzuje, že se jedná o extrémní závod.

Fakta:

  • 2 soutěžní dny
  • 13 pádů
  • 5 zlomených poloos
  • 4 poruchy vozů v sekcích
  • 3 posádky závod nedokončily
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.
Mistrovství České republiky - Český Truck Trial 2005.


Jediná žena za volantem – v celém startovním poli! Jmenuje se Helena Obermanová, jezdí na voze Tatra 813 8×8 kolos a její Truck Trialové začátky sahají do roku 2002, kdy už jezdila jako spolujezdec a mohli jsme jí najít na startovní listině S5tek. Výsledková listina prvního závodu sezony nám prozradila, že si Helena Obermanová vyjezdila velmi pěkné čtvrté místo.


K vítězům jednotlivých kategorií:

S1


Kategorie nejmenších sériově vyráběných vozů nese označení S1 a v té kraluje startovní číslo 106. Václav Kabourek a Milan Kočí s vozem Mercedes Unimog 406. Za celý první závod nasbírali pouze 114 trestných bodů, což je zároveň i nejlepší výsledek celého startovního pole, bez rozdílu kategorií. Václav Kabourek jen potvrdil své kvality a jak sám řekl, i letos chce titul mistr ČR obhájit.


Druzí skončili „kaskadéři“ Martin Bílý a Josef Bílý. Jejich Unimog se startovním číslem 114 se opět válel na bocích a jen střecha zůstala tento závod ušetřena.


Třetí místo i se dvěma pády získala posádka Jiří Špeta a Vlasta Malíková. Jejich modrobílý Mercedes Unimog má startovní číslo 104.

S2


V kategorii S2 si na příčku nejvyšší po dlouhé době sáhla posádka vozu 211. Pavel Cacák a Martin Sviták na voze Praga UV 80.


Na druhé příčce se umístili Karel Fiala a Jan Šebor – startovní číslo 230. Pro letošní rok osedlali Mercedes Unimog 416 a zdá se, že jim změna vozu prospěla.


Až na třetí příčce se po prvním závodě umístil pětinásobný mistr ČR Bohumír Čáp se spolujezdcem Radovanem Švandou. Jejich Avie měla totiž v jedné ze sekcí poruchu řízení a tak jí dokončili se značným ziskem trestných bodů. I tak se ale v celkovém startovním poli (bez rozdílu kategorií) mohou pochlubit čtvrtým nejlepším výsledkem závodu.

S3


Nejpočetnější kategorií prvního závodu byla kategorie S3. S přehledem ji vyhráli Petr Ryba a Roman Mašek s Pragou V3S. Mají startovní číslo 328.


Druhé místo vyjezdila Tatra 138 4×4 s číslem 347. Václav Adámek a Jakub Adámek jeli standardně na jistotu a bez větších problémů. Na první místo ztrácí rovnou stovku trestných bodů.


Na třetím místě se naopak konalo překvapení. Startovní číslo 316, Jaroslav Dána a Jan Roubík – loňští mistři republiky – měli problémy v poslední závodní sekci, kde nasbírali 492 trestných bodů, a to jim v celkovém součtu hodně pohoršilo skóre. Jezdí s Tatrou 148 4×4.

S5


Největší sériové trucky jsou v kategorii S5. Mistři republiky Rostislav Drahokoupil a Vladimír Krčil bez větších problémů hájí, mezi Tatrami 813 8×8 kolos, první místo.


Jen 98 trestných bodů navíc má posádka na stříbrné příčce. Žlutá pancéřová Tatra 813 8×8 má číslo 503 a pilotuje ji Jiří Soukup, se zkušeným spolujezdcem Rudolfem Korytářem.


Třetí místo získala posádka 511, Pavel Jíška – Petr Kmeť – Pavel Kmeť, také na voze Tatra 813 8×8 Kolos.

P2


Truck Trialové speciály jsme v Milovicích viděli v kategorii P2. S náskokem 178 trestných bodů si mezi prototypy dojeli pro první místo Vladimír Jacháček a Michal Polák na voze Šílený Max.


Druhá skončila posádka 702, Libor Kopeček a Radko Sýkora. Jejich prototyp nese jméno Praga Edward, ale z Pragy na tomto speciálu najdete maximálně několik šroubů (


Další závod Českého Truck Trialu se jede 21. a 22. května v nové lokalitě Beroun – Kosov


Veškeré další informace a fotografie najdete na www.trucktrial.cz


Josef Melen, Tiskový servis


Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...