Zúčastnilo se 26 posádek v pěti kategoriích.
Uměle vytvořená trať čítala celkem 15 závodních sekcí a následující statistika nám jen potvrzuje, že se jedná o extrémní závod.
Fakta:
- 2 soutěžní dny
- 13 pádů
- 5 zlomených poloos
- 4 poruchy vozů v sekcích
- 3 posádky závod nedokončily








Jediná žena za volantem – v celém startovním poli! Jmenuje se Helena Obermanová, jezdí na voze Tatra 813 8×8 kolos a její Truck Trialové začátky sahají do roku 2002, kdy už jezdila jako spolujezdec a mohli jsme jí najít na startovní listině S5tek. Výsledková listina prvního závodu sezony nám prozradila, že si Helena Obermanová vyjezdila velmi pěkné čtvrté místo.
K vítězům jednotlivých kategorií:
S1
Kategorie nejmenších sériově vyráběných vozů nese označení S1 a v té kraluje startovní číslo 106. Václav Kabourek a Milan Kočí s vozem Mercedes Unimog 406. Za celý první závod nasbírali pouze 114 trestných bodů, což je zároveň i nejlepší výsledek celého startovního pole, bez rozdílu kategorií. Václav Kabourek jen potvrdil své kvality a jak sám řekl, i letos chce titul mistr ČR obhájit.
Druzí skončili „kaskadéři“ Martin Bílý a Josef Bílý. Jejich Unimog se startovním číslem 114 se opět válel na bocích a jen střecha zůstala tento závod ušetřena.
Třetí místo i se dvěma pády získala posádka Jiří Špeta a Vlasta Malíková. Jejich modrobílý Mercedes Unimog má startovní číslo 104.
S2
V kategorii S2 si na příčku nejvyšší po dlouhé době sáhla posádka vozu 211. Pavel Cacák a Martin Sviták na voze Praga UV 80.
Na druhé příčce se umístili Karel Fiala a Jan Šebor – startovní číslo 230. Pro letošní rok osedlali Mercedes Unimog 416 a zdá se, že jim změna vozu prospěla.
Až na třetí příčce se po prvním závodě umístil pětinásobný mistr ČR Bohumír Čáp se spolujezdcem Radovanem Švandou. Jejich Avie měla totiž v jedné ze sekcí poruchu řízení a tak jí dokončili se značným ziskem trestných bodů. I tak se ale v celkovém startovním poli (bez rozdílu kategorií) mohou pochlubit čtvrtým nejlepším výsledkem závodu.
S3
Nejpočetnější kategorií prvního závodu byla kategorie S3. S přehledem ji vyhráli Petr Ryba a Roman Mašek s Pragou V3S. Mají startovní číslo 328.
Druhé místo vyjezdila Tatra 138 4×4 s číslem 347. Václav Adámek a Jakub Adámek jeli standardně na jistotu a bez větších problémů. Na první místo ztrácí rovnou stovku trestných bodů.
Na třetím místě se naopak konalo překvapení. Startovní číslo 316, Jaroslav Dána a Jan Roubík – loňští mistři republiky – měli problémy v poslední závodní sekci, kde nasbírali 492 trestných bodů, a to jim v celkovém součtu hodně pohoršilo skóre. Jezdí s Tatrou 148 4×4.
S5
Největší sériové trucky jsou v kategorii S5. Mistři republiky Rostislav Drahokoupil a Vladimír Krčil bez větších problémů hájí, mezi Tatrami 813 8×8 kolos, první místo.
Jen 98 trestných bodů navíc má posádka na stříbrné příčce. Žlutá pancéřová Tatra 813 8×8 má číslo 503 a pilotuje ji Jiří Soukup, se zkušeným spolujezdcem Rudolfem Korytářem.
Třetí místo získala posádka 511, Pavel Jíška – Petr Kmeť – Pavel Kmeť, také na voze Tatra 813 8×8 Kolos.
P2
Truck Trialové speciály jsme v Milovicích viděli v kategorii P2. S náskokem 178 trestných bodů si mezi prototypy dojeli pro první místo Vladimír Jacháček a Michal Polák na voze Šílený Max.
Druhá skončila posádka 702, Libor Kopeček a Radko Sýkora. Jejich prototyp nese jméno Praga Edward, ale z Pragy na tomto speciálu najdete maximálně několik šroubů (
Další závod Českého Truck Trialu se jede 21. a 22. května v nové lokalitě Beroun – Kosov
Veškeré další informace a fotografie najdete na www.trucktrial.cz
Josef Melen, Tiskový servis