Mimořádné výsledky testů Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Vysoce výkonná pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric prokázala svou mimořádnou výkonnost hned v několika nezávislých testech.

Přínos nových technologií použitých při vývoji pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric se potvrdil jejím umístěním na nejvyšší pozici ve finském testu Tuulilasi a hodnocením „velmi doporučujeme“ v německém magazínu Autozeitung.

Mimořádné výsledky testů Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Mimořádné výsledky testů Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Nepochybně napomohl i tomu, že jak německé časopisy Sport Auto a Powercar, tak i britský časopis Evo označily tuto pneumatiku jako jasného vítěze jejich srovnávacích testů devíti značek pneumatik. Kromě toho byla pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric označena jako „Nejlepší pneumatika“ britským časopisem Autocar.

Pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric určila nové standardy pro vysoce výkonné letní pneumatiky. Rok po celosvětovém uvedení potvrdila tato pneumatika svou výkonnost a vedoucí pozici na trhu. Několik posledních testů navíc ukázalo, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric je pneumatikou, kterou preferuje mnoho časopisů a odborníků.

Nejlepší výsledek ve finském testu pneumatik Tuulilasi

Finský test Tuulilasi prokázal, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric překonává konkurenci v mnoha oblastech, včetně brzdění na suchu i mokru, a že na okruhu dosáhne rychlejšího času než jakékoli jiné pneumatiky.

Časopis Evo označil Goodyear F1 Asymmetric jako nejlepší vysoce výkonnou pneumatiku

Britský časopis Evo prohlásil nejnovější vysoce výkonnou pneumatiku Goodyear za zcela dominantního vítěze ve srovnání s devíti dalšími značkami. Test časopisu Evo byl proveden v Itálii a hodnotil ovladatelnost, odolnost vůči aquaplaningu a brzdění. Test, probíhající na testovací dráze hlavního konkurenta, potvrdil, že pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric poskytuje nejlepší výkon jak na mokru, tak na suchu.

Pneumatika Goodyear dosáhla nejrychlejší čas na kolo jak za sucha, tak za mokra, vyvinula největší sílu při zatáčení a vykazovala i nejkratší brzdnou dráhu na mokrém povrchu. Testovací jezdci byli nadšeni výkonností pneumatiky Goodyear. Podle vyjádření Jethra Bovingdona z magazínu Evo je „řízení čisté, přesné a příjemné. Je to jednoznačné vítězství pro novou pneumatiku Goodyear.“

Test upozornil na překvapivě velké rozdíly ve výkonech nových pneumatik. Na dráze s mokrým povrchem zajela pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric kolo o 7,5 vteřiny rychleji než pneumatika, která se umístila na deváté pozici. Obdobných výsledků bylo dosaženo v testu nouzového zastavení. Podle magazínu Evo byl Goodyear schopný zabrzdit z rychlosti 88 km/h o neuvěřitelných 12,5 metrů dříve než pneumatika, jež dosáhla nejhoršího výsledku.

Test je významný zejména proto, že pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric obsadila vedoucí pozice v testech ovladatelnosti na mokrých i suchých površích. To podtrhuje mimořádný výkon a bezpečnost, která je zaručena inovativní technologií Active CornerGrip Technology.

Časopis Autocar vyhlásil Eagle F1 Asymmetric „Nejlepší pneumatikou“

Jen měsíc po úspěchu v testech magazínu Evo otestoval pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric a její hlavní konkurenty také britský časopis Autocar. Testy, srovnávající jízdní vlastnosti při obutí na automobilu s pohonem přední, tak i zadní nápravy, Goodyear s přehledem vyhrál v obou kategoriích.

V testech byly prověřeny výkonnostní předpoklady Goodyear Eagle F1 Asymmetric na automobilech Ford Mondeo 2.0 TDCi a Mercedes C350. „S obutou sadou Goodyear Eagle F1 Asymmetric to bylo jako dosáhnout turba,“ prohlásil zkušený testovací jezdec Autocaru Keith Howard.

Na mokrém okruhu byl automobil s pneumatikami Goodyear v průměru o 1,8 vteřiny rychlejší než automobily s jakýmikoli jinými pneumatikami. „Pokud byste se snažili srovnat 1,8 sekundy náskoku pouze zvýšením výkonu, potřebovali byste dobrých 50 koňských sil,“ prohlásil Autocar.

Výhody pneumatik Goodyear se neskrývají jen ve výkonu a ovladatelnosti: nová Eagle F1 Asymmetric se ukázala také jako nejbezpečnější pneumatika při brzdění v nouzové situaci. Při testu pohonu předních kol zastavil Goodyear o čtyři metry dříve než nejhorší testované pneumatiky. „Kdyby vám na mokré vozovce znenadání skočil před automobil chodec, budete rádi, že máte Goodyear,“ uvedl Autocar po testu brzdné vzdálenosti.

Nejvyšší hodnocení v několika německých testech pneumatik

Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric byla také oceněna nejvyšším hodnocením v několika německých motoristických časopisech. Magazíny Autozeitung, Powercar a Auto Car se shodly, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric svým čtenářům „velmi doporučují“.

,Active Cornergrip Technology‘ poskytuje pohodlné zatáčení

Ve srovnání se svým úspěšným předchůdcem je pneumatika Eagle F1 Asymmetric vylepšena téměř ve všech oblastech. Pneumatika má vylepšený záběr na mokrém i suchém povrchu díky asymetrickému dezénu běhounu, zatímco přilnavost na mokru je zlepšena díky závodní běhounové směsi.

Unikátní ,Active Cornergrip Technology‘ zvyšuje kontakt pneumatiky s vozovkou na vnitřní straně kontaktní plochy pro větší přilnavost během celého zatáčení. Prostřednictvím ,Active Cornergrip Technology’ – s aramidovým vyztužením vnitřní bočnice pneumatiky – je redukováno nadzvednutí vnitřní části běhounu během zatáčení a dosaženo rovnoměrnějšího rozložení tlaku po celé kontaktní ploše, což následně zajišťuje větší přilnavost při zatáčení.

Další důležitou změnou je asymetrický dezén běhounu. Otevřený dezén běhounu na vnitřní straně a hluboké drážky maximalizují odvod vody, zatímco kontinuální středové žebro poskytuje vylepšenou stabilitu při vysokých rychlostech. Široké a pevné dezénové bloky na vnější straně umožňují vynikající přilnavost při zatáčení. Tyto vlastnosti jsou podporovány speciálním složením běhounu, což ještě více zvětšuje přilnavost na mokrých površích.

Vylepšená přilnavost na mokru znamená pro pneumatiku Goodyear Eagle F1 Asymmetric o 10 % kratší brzdnou dráhu při rychlosti 80 km/h ve srovnání s jejím předchůdcem, což je další dobrý příklad pokračující snahy společnosti Goodyear zvýšit bezpečnost na silnici.

Závěrečné slovo týkající se pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric patří hodnotitelům z Autocar po jízdě s automobilem Ford Mondeo na mokru: „Mohli bychom pokračovat v popisování toho, o kolik stabilnější byl Ford na pneumatikách Goodyear než na kterýchkoli jiných pneumatikách, o kolik byl větší záběr při zatáčení, o kolik byla větší přilnavost při zatáčení při vysokých rychlostech, ale nakonec za vše hovoří výjimečná shodnost časů jednotlivých okruhů. Zcela upřímně – tento test postavil Goodyear na první místo, a to o celou míli.”

Nyní dostupné ve více rozměrech pro uspokojení rostoucí poptávky

Goodyear Eagle F1 Asymmetric je nyní k dispozici v rozšířené nabídce, zahrnující 31 rozměrů, od 17palcových do 20palcových a profilového čísla od 50 až k 25. Téměř celý sortiment je navržen ve verzi extra load, aby vyhovoval většině dnešních výkonných automobilů.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa.

Novinky společnosti Goodyear již více než sto let nasazují laťku pro celý automobilový průmysl. Goodyear je průkopníkem inovační bezpečnostní technologie známé jako RunOnFlat, jež řidiči umožňuje pokračovat v jízdě i po defektu pneumatiky. Goodyear je v této oblasti světovou špičkou: pneumatiky s touto technologií najdeme na různých vozech BMW, cenami ověnčeném Mini, vysoce výkonných vozech Mercedes-Benz a u dalších značek. V roce 2007 Goodyear dodal přes 2,5 milionu pneumatik RunOnFlat.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...