Mimořádná valná hromada DaimlerChrysler AG rozhodovala o přejmenování společnosti na Daimler AG

V Berlíně před 6.000 akcionáři přednesl hlavní projev Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti DaimlerChrysler AG a ředitel divize Mercedes Car Group

Představenstvo a dozorčí rada akciové společnosti DaimlerChrysler AG navrhly mimořádné valné hromadě, aby změnila jméno koncernu na Daimler AG z důvodu prodeje 80,1 % společnosti Chrysler Holding LLC.

Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti DaimlerChrysler AG a vedoucí divize Mercedes Car Group, přednesl návrh na přejmenování. Podle něj existuje jasné rozlišení mezi koncernovou značkou Daimler a různými značkami produktů koncernu. Všude, kde je v ohnisku dění koncern jako celek, by měl důsledně vystupovat pod jménem Daimler, například vůči politické úrovni a veřejnosti, na finančních trzích, v kontaktech s ekonomickými médii i jako zaměstnavatel. Podnik by měl pod jménem Daimler vystupovat také tam, kde je spojeno více značek výrobků dohromady a označení Daimler by tak představovalo zastřešení všech těchto značek výrobků.

„Síla našich značek je jedním z našich největších bohatství. Péče o ně a jejich další rozvoj je proto jedním z našich centrálních úkolů“, zdůrazil ve svém vystoupení Zetsche význam značek pro koncern. Mercedes-Benz je například synonymem značky nejkvalitnějších automobilů s naprosto nejbohatší tradicí, je to nejvíce ceněná značka automobilů na světě a podle jedné aktuální studie je to také – tak jako dříve – nejžádanější značka automobilů v Německu. Dr. Zetsche říká dále: „Žádná jiná značka automobilů nemá takovou přitažlivost.“

Mercedes-Benz je již více než 80 let naší vizitkou vůči zákazníkům na celém světě. Tato značka s trojcípou hvězdou zůstane i v budoucnu srdcem podniku. „Hrdé jméno “Benz“ tím zůstane nejen prominentní, stane se tak dokonce ještě prominentnější“, uvádí Zetsche v textu vystoupení, když se zmiňuje o četných požadavcích, aby jméno “Benz“ zůstalo zachováno v označení koncernu, které došly před konáním mimořádné valné hromady.

Všude tam, kde se koncern dostane do přímého kontaktu se zákazníkem, a kde půjde převážně o výrobky jedné značky, bude použito odpovídající jméno této značky. Značky produktů Mercedes-Benz, Maybach, smart, AMG, Freightliner, Sterling, Western Star, Detroit Diesel, Setra, Thomas Built Buses, Orion a Mitsubishi Fuso jsou vůči zákazníkovi naším vývěsním štítem.

V jednoznačném rozdělení značky koncernu od značek produktů vidí Zetsche jednoznačnější pozici těchto značek a jejich posílení. To je právě pro subjekty nabízející nejkvalitnější zboží klíčovým faktorem v konkurenčním prostředí.

Toto rozlišování se v budoucnu odrazí také v označení obchodních divizí. Divize Truck Group s jejími pěti značkami bude přejmenována na „Daimler Trucks“; značky autobusů budou vedeny pod označením „Daimler Buses“ a finanční služby koncernu budou označovány „Daimler Financial Services“. Z divize Mercedes Car Group se v souladu s relevancí výrobků stane v budoucnu „Mercedes-Benz Cars“, dodávková vozidla a minibusy se budou označovat „Mercedes-Benz Vans“. Dosavadní banka DaimlerChrysler Bank bude přejmenována na „Mercedes-Benz Bank“.

Změnou jména na Daimler se má také vyjádřit, že náš koncern se za uplynulých deset let výrazně změnil. Celkový roční obrat divize Mercedes Car Group a divize Truck Group je dnes dvojnásobný než před deseti lety. Mercedes Car Group zahrnuje dnes sedm doplňkových konstrukčních řad, a se značkami Maybach, smart a AMG i tři další značky. U nákladních vozidel přibyly značky Fuso, Detroit Diesel a Western Star. U divize finančních služeb je aktuální portfolio 2,5krát větší než v roce 1997. Celý koncern je podstatně internacionálnější než před deseti roky.

„Volbou jména koncernu “Daimler“ dáváme jasně najevo, že začínáme psát novou kapitolu našeho podniku a současně ctíme naši tradici vynálezce automobilu. Tato tradice bude i v budoucnu podstatnou součástí naší identity – lze také říci, že zůstane naším genotypem“, říká Zetsche. Současně však náš pohled směřuje dopředu: „Původ a budoucnost, tradice a duch průkopníka – volbou jména “Daimler“ chceme tento souzvuk co nejlépe vyjádřit.“

Funkční strategie

V textu svého vystoupení zdůraznil Zetsche, že celý koncern má ve všech divizích a provozních oblastech společný cíl poskytovat špičkové výkony. Definice těchto špičkových výkonů se však může měnit podle trhu, konkrétní značky a příslušných požadavků zákazníků.

„U osobních vozidel máme jednoznačný nárok na nejlepší kvalitu, u nákladních automobilů znamená špičkový výkon vedle bezpečnosti a spolehlivosti především co nejvyšší hospodárnost“, vysvětluje Zetsche tyto rozdílné cíle. U služeb jde o inovativní a „na míru šitá“ komplexní řešení.

Realizací personální strategie se chce koncern stát preferovaným zaměstnavatelem. Dr. Zetsche pod tím chápe další rozvoj pracovních podmínek pro zaměstnankyně a zaměstnance i v duchu lepšího současného zvládání výkonu povolání a potřeb rodiny, prvotřídní šance kariérního vývoje pro osoby s potřebným potenciálem, jakož i stát se „prvním podnikem, ve kterém se budou ucházet o zaměstnání nejlepší odborníci v dané branži“.

Průřezovou strategií výzkumu a vývoje se zajistí, aby měl koncern v technologiích, kterými se odlišuje od konkurence, jasnou vedoucí úlohu.

Pro jednotlivé obchodní sektory jsou definovány následující dlouhodobé finanční cíle: Divize Mercedes Car Group má nejpozději od roku 2010 dosáhnout průměrnou ziskovost 10 %. Divize Truck Group má za cíl trvale dosahovat v celém cyklu ziskovost minimálně 7 % a návratnost čistých aktiv ve výši 30 %. Divize autobusů je v oblasti ziskovosti již vůdčím standardem, tuto pozici je třeba trvale posilovat. V divizi dodávek a minibusů má být současná silná pozice na trhu dále rozšiřována a oblast finančních služeb se snaží o dosahování výnosnosti vlastního kapitálu minimálně ve výši 14 %.

K dosahování těchto cílů slouží čtyři hybné nástroje:

  • Operational Excellence: – stabilizovat a dále prohlubovat dosažená zvýšení efektivity – zajistit „kulturu špičkových výkonů“ v celém koncernu, na všech úrovních a u všech zaměstnanců
  • Nárůst v hlavních obchodních oblastech: – přesvědčit zákazníky v tradičních segmentech atraktivními výrobky a silnými značkami – odkrývat nové šance trhu na regionální úrovni
  • Rozšíření portfolia služeb: – rozšířit spektrum nabídky služeb orientovaných na zákazníky podél celého řetězce ekonomické výkonnosti směrem nahoru i dolů
  • Růst a využívání nových obchodních potenciálů: – vyvíjet směr udávající řešení pro trvalou mobilitu, s jasnými nároky na vedoucí roli v oblastech bezpečnosti a ochrany životního prostředí – realizovat tomu odpovídající investice do technologií budoucnosti

„Krátce řečeno: neusilujeme o to stát se největším výrobcem automobilů na světě, ale chceme být trvale jedním z těch výrobců, kteří jsou nejváženější“ – tak shrnul Zetsche cíle koncernu ve svém vystoupení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....