Pro své historicky první vítězství v Le Mans si na pneumatikách Michelin dojela německá automobilka BMW, jejíž vůz BMW V12 LMP pilotovali zkušení jezdc Joachim Winkelhock (Německo), Pierluigi Martini (Itálie) a Yannick Dalmas (Francie). Pro Yannicka Dalmase to bylo po ročnících 1992, 1994 a 1995 už čtvrté vítězství v tomto mimořádně náročném závodě. Lepším skóre se může pochlubit jenom Jacky Ickx (6 vítězství) a Derek Bell (5 vítězství).
Pro stříbrný věnec si po čtyřiadvacetihodinové bitvě dojela posádka Katayama/Tsuchiya/Suzuki na voze Toyota GT, kterou ve velkém finiši za zlatem (Katayama zajel mj. časem 35:032 s absolutně nejrychlejší kolo závodu) potkala pouhých 55 minut před koncem smůla v podobě defektu pneumatiky. Katayama musel tedy přezouvat a BMW Winkelhocka, Martiniho a Dalmase si už malý náskok nedalo vzít.
Velkým překvapením letošního ročníku Le Mans bylo vystoupení vozů Audi R8R, které rovněž startovaly na pneumatikách Michelin. Zatímco totiž v případě vozů BMW V12 LMP a Toyota GT šlo pouze o vylepšené modely, prověřené už v minulých ročnících Le Mans, Audi R8R byly zcela nové vozy. Přesto se jezdci Pirro/BielarTheys nakonec umístili na skvělém třetím místě a jejich stájoví kolegové Alboreto/Capello/Aiello na druhém Audi R8R dojeli na čtvrtém místě. Odborníci se shodují, že takový výkon je na úplného nováčka skutečně obdivuhodný.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií