Michelin: Sledujeme, analyzujeme a experimentujeme, abychom pro vás inovovali naše pneumatiky

Centra Michelinu řídí výzkum.

V ohnisku pozornosti je vědecká odbornost – jen tak je možné dosáhnout dalšího zlepšování výrobků i výrobních technologií. Technologická střediska se nacházejí v Evropě, v USA a Japonsku. Střediska jsou vybavena velkokapacitními zařízeními výpočetní techniky, která umožňují potřebné simulace při projektování nových pneumatik. V ultramoderním integrovaném závodě mohou být vytvořeny nejsložitější prototypy, které se poté zkoušejí v testovacích centrech ve Francii, Španělsku, USA a Japonsku.


V současné době má společnost Michelin ve světě 4 testovací střediska, kde mohou být simulovány nejrůznější podmínky při použití pneumatik.


Michelin: Sledujeme, analyzujeme a experimentujeme, abychom pro vás inovovali naše pneumatiky

Ve Francii se u města Clermont-Ferrand nachází Ladoux. Na 500 hektarech je zde 35 km cest, nabízejících nejrůznější terénní podmínky, povrchy a jejich kombinace, odpovídající dnešním požadavkům. V současné době zde pracuje přes 2300 specialistů, kteří zkoumají všechny existující technologické oblasti spojené s pneumatikami.

Michelin: Sledujeme, analyzujeme a experimentujeme, abychom pro vás inovovali naše pneumatiky

Jihošpanělská Almeria, se rozkládá na více než 5000 hektarech. Rozsáhlá plocha a v Evropě ojedinělé klimatické podmínky umožňují testovat nejrůznější pneumatiky, používané pracovními stroji, zemědělskými vozidly a kamiony, a to i v extrémních podmínkách.

Michelin: Sledujeme, analyzujeme a experimentujeme, abychom pro vás inovovali naše pneumatiky

Laurens ve Spojených státech zaujímá rozlohu 700 hektarů. V tomto středisku se testují výrobky připravované pro severoamerický trh.


Michelin: Sledujeme, analyzujeme a experimentujeme, abychom pro vás inovovali naše pneumatiky

Jari v Japonsku. Testovací středisko JARI (Japan Car Research Institute) má k dispozici 250 hektarů plochy. Používají je automobilky z celé země a také několik závodů na výrobu automobilových pneumatik. Skupina Michelin zde testuje zakázky pro asijský trh, zejména pneumatiky plánované pro Japonsko.


Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...