Celkový trh osobních pneumatik v ČR vzrostl v roce 2002 o 18 %. V segmentu letních pneumatik nejvíce posilovaly kategorie pneumatik s rychlostními indexy H, V a Z a plášťů pro vozy s pohonem 4×4, prodeje plášťů v kategorii T začaly klesat. „Tento vývoj trhu vítáme, protože nám roste prodej pneumatik s vyšší marží,“ říká Petr Stoklasa, obchodní ředitel společnosti Michelin Česká republika.
Sílící celkový trh výrazně podpořil podnikání společnosti Michelin v ČR a prodejci pneumatik Michelin si vedli velmi úspěšně. Prodeje všech značek skupiny Michelin vzrostly, tržní podíl letních pneumatik Michelin se zvýšil a Michelin opět dosáhl lepších výsledků než konkurence.
V loňském roce Michelin potvrdil svoji pozici vedoucí evropské značky na trhu automobilových pneumatik – každý třetí automobil vyrobený v loňském roce byl vybaven pneumatikami Michelin. V segmentu sportovních a supersportovních pneumatik ovládá Michelin téměř polovinu evropského trhu, pneumatikami Michelin jsou už ve výrobě vybavovány vozy Porsche, Mercedes AMG, BMW Motorsport, Audi quattro a další.
Během hospodářského roku 2002 vzrostl hmotnostní objem prodeje společnosti Michelin o 2,9 %. Tento vývoj byl dán na jedné straně růstem prodejů zimních pneumatik a na straně druhé pokrokem v zavádění koncernové strategie, která se opírá o silný růst v zemích východní Evropy, udržení tempa růstu v Ćíně a další vylepšení cenového mixu.
Zvýšení provozního příjmu téměř o 18 % oproti roku 2001 bylo podmíněno především těmito vlivy:
- Michelin Group stále těží z programu snižování nákladů zahájeném před třemi roky, přičemž programy na zvýšení konkurenceschopnosti přijaté v roce 1999 v Evropě a v roce 2001 v Severní Americe dosáhly svých cílů právě v roce 2002.
- Ačkoli v roce 2001 nákupní ceny surovin podstatně stouply, měly mírně pozitivní dopad na vývoj provozních tržeb.
Čisté tržby stouply téměř dvojnásobně. Čistý příjem Michelin Group ve výši 614 milionu euro byl jeden z nejvyšších za posledních deset let. Velmi pozitivní jsou i další ukazatele – nárůst volného cash-flow o 107 % a snížení čisté zadluženosti o 1 miliardu euro.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.