V kategorii TC2 dojel za Matějovským na druhém místě Švýcar Peter Rikli a třetí jeho stájový kolega Daniel Conrad.
Bezprostředně po závodě viditelně šťastný Michal Matějovský řekl:
„Celý tento víkend nám vyšel na jedničku. Mám ohromnou radost. Vítězství v prvním závodě a přes kolizi na trati a neskutečnou stíhací jízdu druhé místo ve druhém závodě mi zajistilo nejenom vítězství tady na Hungaroringu, ale také první místo v celkovém průběžném hodnocení. Lepší start do sezóny jsem si nemohl přát.“
Díky výborně zvládnuté sobotní kvalifikaci startoval Michal Matějovský v prvním nedělním závodě z pole position ze druhé pozice. I když se mu start za relativně chladného a zamračeného počasí povedl, druhé místo posléze ztratil. Trpělivou jízdou ji ještě před půlkou ale získal zpět. „Pak už jsem jel na jistotu a hlídal si pouze soupeře ze své kategorie TC2. Snažil jsem nedělat zbytečné chyby a nakonec se mi tato taktika vyplatila a závod jsem vyhrál,“ popsal průběh prvního závodu Michal Matějovský.
Druhý nedělní závod (celkový výsledek se počítá z obou dvou)
– byl již o poznání dramatičtější. „Hned za první zatáčkou mě do zadního nárazníku trefil kazašský závodník Alexander Artemyev. Dostal jsem smyk, auto se mi na trati roztočilo a zhasl motor. Během pár vteřin pak kolem mě prosvištělo celé závodní pole,“ popisuje kritický okamžik druhého závodu Michal. Naštěstí se Michalovi vůz podařilo opět nastartovat. Na velkou stíhací jízdu mu v tu chvíli zbývalo necelých 12 kol, tedy zhruba 50 kilometrů a necelých 22 minut. Výkonem na samotné hranici rizika se velká stíhací jízda Michalovi nakonec podařila, když se celým startovním polem v kategorii TC2 prokousal až na druhé místo. Na vítěze druhého závodu nakonec ztratil pouhých 22 setin sekundy. „Musel jsem zabojovat. Důležité ale je, že mi to stačilo na celkové vítězství a tedy i průběžně první místo celého seriálu,“ komentoval průběh stíhací jízdy závodník. Kazašský závodník byl komisaři po závodě potrestán za způsobení kolize.
Základem nedělního úspěchu byla skvěle zvládnutá sobotní kvalifikace
V té zajel se svým BMW 320si v národních barvách nejrychlejší kolo za 1:57.391 a s velkým přehledem tak vyhrál svou třídu TC2, když druhý v pořadí, Švýcar Petr Rikli, na něj ztratil téměř dvě vteřiny. Michal za sebou nechal ve výsledkové listině i soupeře silnější kategorie TC2T, tedy novější a obecně rychlejší generaci aut s turbem. Stal se tak druhým nejrychlejším jezdcem se zadokoulkou, když rychlejší byl pouze vítěz kategorie TC2T, David Kajaia. „Do kvalifikace jsme nasadili dvě sady nových gum, přičemž na každé jsem zajel tři kola. Čas se opravdu povedl, přesto jsem se malinko trápil s nedotáčivostí,“ řekl na tiskové konferenci pro nejúspěšnější kvalifikanty Michal Matějovský.
Druhý díl seriálu závodů ME cestovních vozů FIA ETCC
– se jede 21.6.2015 na slovenském Slovakia Ringu. „Děkuji celému týmu a moc si cením podpory rodiny i partnerů. Nejvíce bych chtěl poděkovat manželce, která se mnou celý víkend na Hungaroringu byla,“ uzavřel letošní maďarskou etapu celého seriálu český reprezentant.
O Michalovi Matějovském:
Devětadvacetiletý Michal Matějovský patří mezi přední české automobilové jezdce. S motorsportem začal ve svých 7 letech. Je to mistr ČR a vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA ETCC 2014. Ve svých závodnických začátcích jezdil ve Velké Británii ve stejném mládežnickém týmu jako pilot F1 Lewis Hamilton. Otec Stanislav Matějovský je mistr Evropy v závodech tahačů z roku 2001 s vozem Tatra. Michal je od září 2014 šťastně ženatý.
Program letošního mistrovství Evropy FIA ETCC 2015:
- 2.-3.května: Maďarsko, Hungaroring
- 20.-21.června: Slovensko, Slovakiaring
- 27.-28.června: Francie, Castellet
- 5.-6.září: Česká republika, Automotodrom Brno
- 19.-20.září: Belgie, Zolder
- 10.-11.října: Itálie, Pergusa
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií