Z Rakouska přijede našim soutěžákům, sice ještě mladý, ale už těžký soupeř. Rakouští soutěžní jezdci k nám nemají daleko, ovšem nejen proto vždy byli a stále jsou na našich tratích vřele vítáni. Díky jim jsme v minulosti měli možnost vidět, v záplavě škodovek nebo produktů ze zemí bývalého tábora socialismu i vozy atraktivní, které se postaraly o výrazné oživení ve startovním poli, jež jezdecké umění našich sousedů ještě umocnilo. Vzpomeňme na ty největší hvězdy, jako byli vítěz Barum rally 1988 a 1989 Frantz Wittmann, jeho neméně úspěšný kolega Raimund Baumschlager vyhrál „barumku“ v roce 1993 a dvakrát za sebou, v letech 1989 a 1990, triumfoval na Rallye Bohemia nebo Josef Haider, na něhož byli zase všichni krátcí v devadesátém čtvrtém roce na Rally Šumava. V evropské špičce se pohybuje i Kurt Gottlicher, kterého také známe z tratí mladoboleslavské soutěže. Do této společnosti však patří i ing. Gerhard Kalnay, od jehož vítězství ve Zlíně uběhlo už šestnáct let.
I když třeba Baumschlager žádný stařík ještě není a vlastně prožívá svá nejlepší soutěžácká léta, na scénu se derou mladíci, kteří se rychle učí, mají k dispozici kvalitní vozy a vyzrálým jezdcům jsou dnes už vážnými soupeři. Příkladem může být ten, kterému je teprve dvaadvacet, zatím pouze devatenáctkrát si zkusil pořádnou rally a letos zahajuje teprve svou třetí sezónu. Zafixujme si však jméno Michael Brandner do paměti, protože při svém mládí je velkým talentem, což dokázal loni, kdy se stal historicky nejmladším mistrem Rakouska, byť zatím „jen“ ve skupině N. Signál svým soupeřům přitom vyslal už v roce 1996 celkovým pátým místem.
Michael Brandner zatím jezdí s enkovým Mitsubishi Lancer EVO 111, který vlastně ve stejné kategorii kraloval díky Michalu Gargulákovi v loňském roce i u nás. Tato značka se dostala až na samý vrchol světových soutěží, když její jezdec Tommi Makinen s ní dvakrát za sebou stanul na stupni nejvyšším. Michael samozřejmě zatím na takové posty vůbec nepomýšlí, je si plně vědom toho, že se ještě nachází a dlouho i zůstane ve fázi učení a svůj styl a koncentraci musí neustále zdokonalovat. Přesto si pro letošní sezónu vytknul nemalý cíl, obhájit domácí prvenství. A nejen to. Tento mladý rakouský jezdec si letos vyzkouší soutěže započítávané do Mezinárodního mistrovství České republiky a samozřejmě by nechtěl být ve startovním poli jenom do počtu. To znamená, že na našem území budeme mít možnost vidět nadějného Rakušana při červencové Rallye Bohemia a srpnové Barum rally. Na zahajovacím podniku seriálu mistrovských soutěží, Rally Šumava Mogul, však chyběl. Ne proto, že by se zalekl nástrah nevyzpytatelného šumavského počasí a s ním souvisejících nástrah tratě, ale z pochopitelných důvodů dal doma přednost soutěži nesoucí jméno jednoho z jeho hlavních sponzorů, Bosch Super rallye.
V každém oboru platí, že tomu, kdo se teprve rozhlíží po světě, je přítomnost člověka s bohatými zkušenostmi, neocenitelnou pomocí. Michael má to štěstí, že své jezdecké zrání může spojovat s osobou bývalého předního motoristického všeuměla, Ericha Glavitzy, který věří, že se jeho svěřenec v blízké budoucnosti prosadí nejen v Evropě, ale i ve světě. Má k tomu prý všechny předpoklady, jen je třeba ho, jako víno, nechat správně dozrát. Pomoci by mu v tom měla právě i účast v Mezinárodním mistrovství České republiky, které považuje za kvalitnější než domácí, rakouské. Pokud se tento předpoklad splní a sympatický Rakušan, coby hvězda mezinárodního formátu, bude jednou vzpomínat na své začátky, nemůže se nezmínit o roce 1995 a hlavně o voze Škoda Favorit, za jehož volantem vstoupil na domácí rallyscénu. Český výrobek tedy stál na samém začátku jeho kariéry.
Ta pokračuje ve spojitosti s automobilem japonským a spolupráci s firmou Wolfgang Denzel, která Michaelovi, pokud se nezastaví ve svém jezdeckém růstu, hodlá v roce 1999 pořídit vůz opravdu špičkové kvality, Mitsubishi Lancer ve skupině A. S ním by potom mohl zkusit jednu až dvě světové soutěže, aby okusil jejich atmosféru a takříkajíc otrkal se. Michael Brandner je tedy na začátku cesty za evropskými a, jak doufají všichni kolem něj, i světovými úspěchy, které jsou však podmíněny tvrdou přípravou psychickou i tělesnou. Na první pohled připomíná tento příjemný subtilní mladík svou vizáží, dlouhým spleteným copem a náušnicí, spíš člověka umělecky založeného. Ovšem s mírnou nadsázkou řečeno, jezdit dobře automobilové soutěže, je svým způsobem také umění. Určitě vás o tom přesvědčí při svých startech v Mladé Boleslavi a ve Zlíně. Setkat se s ním můžete i na dalších podnicích Mezinárodního mistrovství České republiky, které se však jedou mimo naše území. Přikládáme proto seznam jejich center a termínů konání.
28. – 30. května | VSŽ Rallye, Košice (Slovensko) |
9. – 11. července | Rallye Bohemia, Mladá Boleslav |
7. – 8. srpna | Barum rally, Zlín |
2. – 3. října | Rajd Karkonoski, Jelenin Gora (Polsko) |
22. – 24. října | ADAC 3 Stadte rallye, Straubing, (Německo) |
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií