Mia electric: historie vzniku a zajímavosti konstrukce čistě elektrického modelu

Mia byla navržena a optimalizována jako čistě elektrické vozidlo, nikoliv jako jiná rešení vycházející pouze ze zástavby elektrického pohonu.

Mia electric: historie vzniku a zajímavosti konstrukce čistě elektrického modelu
Mia electric: historie vzniku a zajímavosti konstrukce čistě elektrického modelu
Mia electric: historie vzniku a zajímavosti konstrukce čistě elektrického modelu
Mia electric: historie vzniku a zajímavosti konstrukce čistě elektrického modelu

Stvořena v červenci 2010, mia electric byla zrozena díky vášni prof. Edwina Kohla pro řešení čisté mobility a obnovitelné zdroje energie.

CEO velké německé korporace

– k sobě přičlenil personální a odborné zdroje z divize elektro významné francouzské společnosti s více než 80 letou zkušeností na poli automobilového průmyslu.

S podporou technických znalostí, vynalézavosti a avantgardního ducha integrovaného oddělením designu, vedeného uznávaným odborníkem Muratem Günakem a dále s energií mladého motivovaného týmu, Edwin Kohl nastavil mia electric jako globálního hráče průmyslového segmentu čisté mobillity.

Magický mix jedinečného know-how a schopností spolupracovníků, kteří se uchopili jedné z klíčových výzev budoucnosti, mia electric má jasnou představu o své roli: udržet lidstvo mobilní v zelenejším světě.

S myšlenkami na životní prostřední, jako hlavní prioritou celého procesu, je mia víc než pouhý elektromobil.

Princip minimalizace emisí CO2 je aplikován od samého pocátku návrhu koncepce vozidla až k ukončení jeho životnosti a následné recyklaci. Majoritní vlastník akcií, prof. Edwin Kohl, mimo jiné investuje do programu staveb větrných elektráren za účelem zajištění energie z obnovitelných zdrojů pro e-mobily.

Počátky mia: kde vše začalo

Ve smyslu udržení výhod ekologicky přátelských technologií elektromobilu a jejich skutečného naplnění, je třeba věnovat důkladnou pozornost vývoji, výrobě a ukončení životního cyklu produktu. Mia electric plní nejen požadavky EU na 85% recyklovatelnost, ale u mia je navýšena na 95% a jsou nadále hledána rešení jak dosáhnout ještě vyšších hodnot.

Návrhářské týmy mia omezily počet komponent vozidla na nezbytné minimum. Například použité technologie baterie a její umístění eliminují potřebu chladících kapalin, které pusobí komplikace z hlediska údržby systému a jejich recykklace. Konstrukce vozidla je také založena na využití „čistých“ materiálu (100% recyklovatelný ABS, biologicky odbouratelná kapalina pro ostrikovace, atd.) Vícesložkové materiály zpusobující obtížnější recyklaci byly všude, kde je to možné, nahrazeny.

mia: garantovaná recyklovatelnost

Továrna mia electric v Cerizay je certifikována dle norem rady ISO 14001, které jsou zárukou řádného režimu nakládání se vznikajícími odpady. Dodavatelé komponent pro výrobu mia electric musí být taktéž certifikováni v oblasti obložení, kdy je puvodní dodávka demontována pri recyklaci poté je přeměněna na pelety,

Závazek mia: recyklovatelnost

Baterie mia: recyklována z 90%

Baterie z mia electric mají druhý život a nejsou užívány jen jako trakční před konečnou recyklací. Pokud se jejich kapacita ve srovnání s novou baterií sníží o 80% resp. na 20% původní hodnoty, pak je třeba ji zaměnit za novou. Na druhou stranu je pro statické aplikace pokles kapacity nevýznamný a lze ji bez obav používat (osvětlení, dveřní systémy, atd.). Samozrejmě po této etapě nastává konečná 95%. Mimo baterii, která bude recyklována samostatně, může být zbytek vozidla rozebrán a recyklován v rámci běžného systému praktikovaného pro konvenční automobily. Technická Unie pro automobily, motocykly a jízdní kola (UTAC) po přezkoumání ověřila proces recyklace a ten se stal nedílnou součástí schválení vozidla. Podstatná cást montáže vozidla je realizována nýtovými spoji nebo pomocí pripínacích elementu, nárazníky, sedadla, zasklení vozidla a další komponenty mohou být lehce demontovány a zbytek karosérie je připraven na konečné zpracování a separaci vytěžených surovin standardními metodami.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...