Škoda Fabia
– se v tomto období stala nejžádanějším automobilem: Fabii si vybral každý desátý zákazník.
Skupina AAA AUTO zveřejnila statistiky prodejů za první pololetí na všech třech trzích, kde působí. Zákazníci na českém a slovenském trhu se ve svých preferencích až velmi vzácně shodují, jelikož hned první čtyři příčky v obou žebříčcích obsadily stejné modely automobilů. Nejžádanější byla Škoda Fabia s 12% podílem na českém trhu a 11% podílem na slovenském trhu. Na druhém místě se umístil větší mladoboleslavský model Octavia s 11%, na Slovensku s 9% podílem. Třetí místo obsadil Ford Focus, jehož si vybrala již pouze 3 % zákazníků v obou zemích, stejně jako čtvrtý Volkswagen Passat.
Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO okomentovala letošní prodeje:
„Vozy naší domácí značky dlouhodobě patří mezi naše nejsilnější prodejní artikly. Zákazník si u nás může vybrat z několika set škodovek s různými typy výbav, včetně vozů zánovních, které nabízíme v pobočkách Mototechny,“.
Také na ruském trhu patří Škoda mezi vyhledávanější značky, nicméně její model Octavia se umístil v prvním pololetí až na druhém místě za prvním Fordem Focus, který si v Rusku zvolilo 5 % zákazníků.
Skupina AAA AUTO
– působí na trhu již 21 let. Provozuje síť 32 poboček v České republice, na Slovensku a v Rusku. V roce 2012 prodala celkem 51 364 vozů, z toho 35 062 v ČR, 14 211 na Slovensku a 2 091 na ruském trhu. Auditované výnosy skupiny ve stejném roce činily 336 milionů eur. Za první pololetí roku 2013 skupina prodala 28 000 vozů. V září 2012 společnost uvedla na trh staronovou značku Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ ojetých vozů. V lednu 2013 byla Mototechna uvedena i na slovenský trh.