Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

Češi mají při výběru ojetých automobilů jasno.

Společnost AAA AUTO uskutečnila průzkum pěti nejprodávanějších ojetin

– ve čtyřech věkových kategoriích jednotlivě pro muže i ženy. Na celé čáře zvítězila tuzemská Škoda následovaná značkami Ford a Volkswagen. Do pomyslného žebříčku se vešel i Renault a Citroen. Muži volí nejčastěji prostorné a výkonné hatchbacky či vozy combi, ženy upřednostňují menší a praktická auta.

Výsledky ankety TOP 5 nejprodávanějších ojetin v ČR vycházely z průzkumu kupujících ve čtyřech věkových kategoriích (18 – 28 let, 29 – 45 let, 46 – 63 let, 63 let a více) rozdělených podle pohlaví. Údaje platí pro poslední rok.

U mužů jasně zvítězila Škoda Octavia

– která s přehledem dominovala hned ve třech věkových kategoriích, jen ve skupině 63 let a více se umístila na druhém místě. Předstihla ji zde pouze Škoda Fabia, a to zejména díky nižší ceně a menším nárokům seniorů na vozy. Zatímco u mužů Fabia obsazovala, až na poslední zmíněnou výjimku, druhé místo, v ženské kategorii obsadila všechna prvenství.

V závěsu za škodovkami si své pozice pevně drží značky Ford a Volkswagen, jejichž modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasně opanovaly 3. – 5. pozice. Konkurovat těmto třem značkám dokázala jen trojice francouzských zástupců. V kategorii žen ve věku 46 – 63 let se na 3. příčku protlačil Peugeot 206, zatímco v mužské kategorii 63 let a více obsadily 3. – 5. místo modely Renault Laguna, Renault Thalia a Citroen Saxo.

Hatchback v podobě nejoblíbenější Škody Octavia anebo vozy combi u dalších značek převládají s přehledem ve všech mužských kategoriích. „Tím se jasně potvrzuje způsob, jakým muži vozy vybírají. Volí velká a pokud možno výkonná auta“, vyjadřuje se k upřednostňovaným volbám českých řidičů generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. „Ženy volí zejména menší a praktické kompaktní vozy s moderním vzhledem, u kterých nerozhoduje výkon či značka. Ohlížejí se především na bezpečnost, ale také na detaily“, doplnila Topolová.

Průměrná cena ojetého vozu na českém trhu

– se letos v pololetí meziročně zvýšila na 198 000 Kč, přičemž český muž v produktivním věku symbolizující první tři kategorie, tedy 18 – 63 let, utratí za ojetý vůz podle výsledků v anketě TOP 5 nejprodávanějších vozů v průměru 126 000 Kč. Ženy zaplatí o 10 tisíc méně. Celková průměrná cena prodávaného vozu v AAA AUTO je v současné době 179 104 Kč a vzrostla oproti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent.

Průměrné stáří vozů v AAA AUTO činí 6 let.

Nejoblíbenější barvou

– je, stejně jako u nejprodávanější ojetiny celkově za rok 2013, stříbrná, která získala až na jednu výjimku všechna 1. a 2. místa ve všech kategoriích. Mezi další oblíbené barvy patří zejména černá a modrá.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejen bleskurychlé řazení: Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Nejen bleskurychlé řazení: Nový...

Modernizovaný Hyundai i30 N získal nový design se zaměřením na sportovní výkony, emoce a charakter Nový model i30 N bude poprvé k dispozici s osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design

Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de...

Slovinec Tadej Pogačar se poprvé ve své kariéře stal vítězem Tour de France Poháry pro vítěze vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA AUTO Petera Olaha a české firmy Lasvit Nový elektromobil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT „VZHŮRU NA CËSTU“ V PŘEDPREMIÉŘE PŘED ZAHÁJENÍM PRODEJE!

NOVÝ CITROËN C4 a Ë-C4: REKLAMNÍ SPOT...

Citroën zveřejnil spot „Nový Citroën C4, vzhůru na cëstu“. Scénář je inspirován pocity, které pohodlí vozů Citroën vyvolává, vrací každého do dětství a působí na všechny generace....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Při srážce chodce s tramvají je na vině roztržitost i mobilní telefon

Při srážce chodce s tramvají je na...

Se situací, kdy chodci s oprávněným přesvědčením své přednosti vstupují na přechodu před přijíždějící automobily, často až neuváženě, se setkáváme snad každý den. Řidič...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický...

Pokrokový a experimentální: Zcela nový Tucson není pouhou evolucí, nýbrž revolucí designu značky Hyundai Nová „Parametrická skrytá světla“ jsou unikátní designovou a technologickou...