Tím se prodej vozu kupé oproti svému předchůdci z modelové řady 124 zdvojnásobil. Kabrioletů CLK se během pouhých dvou let prodalo přesně takové množství, jakého bylo dosaženo u dřívějšího čtyřdveřového kabrioletu během jeho výroby trvající pět let. Pozoruhodné také je, kolik tato atraktivní řada získala klientů, kteří byli doposud zákazníky jiné automobilové značky. U CLK kupé to je 40 procent, kabriolet přilákal dokonce 60 procent dalších zájemců.
Svůj sportovně-elegantní charakter ještě intenzivněji zdůrazňuje CLK 430 kabriolet poháněný moderním 4,3 litrovým benzinovým osmiválcem V8 , který je v prodeji od konce srpna. Motor výkonu 205 kW, zrychluje tento čtyřsedadlový otevřený vůz během 7,4 s z 0 na 100km/h. V rozmezí otáček 3000 – 4000 1/min je k dispozici maximální točivý moment s hodnotou 400 Nm, takže CLK 430 kabriolet může svoji plnou hnací sílu uplatnit již při nízkých otáčkách, což umožňuje rychlé rozjezdy a bezpečné předjíždění. Nejvyšší rychlost udává výrobce 250 km v hodině. I přes příkladnou dynamiku vykazuje tato nová modelová varianta kombinovanou spotřebu pouhých 12,2 l/100 km.
Do sériové výbavy tohoto špičkového modelu kabrioletu patří mimo jiné pětistupňová samočinná převodovka, automatická klimatizace, široké nízkoprofilové pneumatiky rozměru 225/45 WR 17 obuté na sedmnáctipalcových discích z lehké slitiny, paměťová funkce pro elektrické ovládání předních sedadel a zpětných zrcátek a dále elektricky přestavitelný sloupek volantu. Dále program elektronické stability jízdy (ESP), účinnější kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 330 mm na předních kolech a 300 mm na kolech zadních spolu s modifikovaným podvozkem doplňují technickou výbavu vozu.
U příležitosti zahájení sériové výroby nového CLK 430 kabrioletu došlo k dalšímu zhodnocení celé modelové řady CLK z hlediska designu, techniky a výbavy. kupé a kabriolet získaly nyní obdobné technické inovace, které zvyšují bezpečnost a jízdní komfort vozů třídy E modelového roku 2000. Celkem bylo na vozech CLK aktualizováno asi 800 dílů.
Jako doposud jsou modely CLK nabízeny ve dvou designérských a výbavových liniích. Pouze linii Sport nahradil Mercedes-Benz exkluzivnějším provedením Avantgarde, které se od linie Elegance liší např. loukoťovým designem kol a řadou různých detailů. Na přání je možné získat další progresivní systémy třídy E a S. Především jde o systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování funkcí souvisejících s provozem autorádia, měniče CD a navigace.
Na vrcholu modelové řady CLK je od srpna 1999 nový CLK 55 AMG, jehož podvozek a hnací soustava odpovídá aktuálnímu provedení vozu s bezpečnostní funkcí používaného při závodech formule 1. Toto vysokovýkonné kupé používá pro pohon benzinový dvacetičtyřventilový osmiválec do V, vyvinutý u Mercedes-AMG, s výkonem 255 kW a pozoruhodně vysokou hodnotou točivého momentu 510 Nm v rozpětí otáček 3000 – 4300 1/min. Tento motor zrychluje CLK 55 AMG z 0 na 100 km/h během 5,4 s a vzdálenost 1000 m absolvuje za pouhých 24,3 s.
Hnací agregát AMG vyvinutý na základě osmiválce modelu S 500 používá pracovní písty z hliníkové slitiny účinně chlazené olejem vstřikovaným speciálními tryskami. Sací trakt provedený jako dvouproudý spolu s přepracovanými vačkovými hřídeli z motoristického sportu a nově vyvinutým přepínáním délky sacího potrubí vykazují velmi dobré plnění válců, které se projevuje příkladným průběhem točivého momentu. Díky těmto konstrukčním prvkům vykazuje model CLK 55 AMG podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu pouze 11,7 l na 100 km.
Oproti modelu Mercedes-Benz CLK 430 je CLK 55 AMG snížen o 25 mm, dostal tvrději odladěné tlumiče pérování, zesílené stabilizátory a modifikované pružiny. Rozměrné brzdy na všech kolech s vnitřně chlazenými kotouči o průměru 334 mm zaručují výborné hodnoty při brždění vozu. Do sériové výbavy tohoto kupé patří i elektronický systém stability jízdy (ESP).
Také exteriér CLK 55 AMG se od modelu CLK 430 liší řadou designérských prvků, které mají příznivější aerodynamické vlastnosti, odlišná jsou i sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny s nízkoprofilovými pneumatikami. V interiéru provedeném v kůži nechybí vyhřívaná sedadla, automatická klimatizace, stereopřijímač a řada dalších prvků zvyšující jak bezpečnost tak komfort jízdy.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií