Automobily Mercedes Benz se vždy řadily mezi luxusní a vážené značky. Pokud se někdy cestovní vozy objevily na závodní dráze, potom působily přeci jen tak trochu exoticky. Přesto je můžeme nalézt ve výsledkových listinách, a to dokonce na nejvyšších příčkách.
Letos si mj. připomínáme 40. výročí od chvíle, kdy Němci Walter Schock a Rolf Moll vyhráli s Mercedesem Benz 220 E slavnou Rallye Monte Carlo, když triumf stuttgartských vozů podtrhli ještě druzí Böhringer a Socher a třetí Mahle s Ottem. Úspěšné automobily (výkon 98 kW/120 k při 4800 ot./min. točivý moment 193 N.m při 3900 ot./min) odpovídaly sériovému provedení až na přídavné světlomety a ochranný plech pod podvozkem. Výborný start byl pouze začátkem úspěšné sezóny, kterou Schock a Moll završili titulem mistrů Evropy v automobilových rallye, když vyhráli mj. ještě Akropolis rallye a Rajd Polski. Tehdy se ještě světový šampionát nejezdil. O dva roky později obhájil evropské zlato týmový kolega Eugen Böhringer, po vítězství v Akropolis a druhém místě v Monte Carlu.
Na úspěchy ze šedesátých let se Mercedes pokusil navázat ještě jednou, na přelomu 70. a 80. let. S modelem 500 SLC však zásluhou Björna Waldegaarda vyhrál v roce 1980 pouze Rallye Bandama, v níž Recalde dojel druhý stejně jako Mikkola v Rallye Codasur. Od té doby se již tovární Mercedesy ve světových rallye neobjevily a ani více neprosadily.