Jednou z mnoha světových premiér autosalonu v Detroitu byla studie dvoumístného roadsteru Mercedes Benz Vision SLA. Jak už označení napovídá, jde o spojení supersportovního automobilu příštích let (SLR) a kompaktního „áčka“, z něhož i technicky vychází.
Jen 3,77 metru dlouhý a progresivní technikou vybavený vůz splňuje především touhu mladých lidí – a tou je radost z jízdy v otevřeném voze. Studie SLA tak poprvé přenáší bohatou tradici roadsterů třídy SL do segmentu automobilových kompaktů, a to pro svoji jednoduchost, sportovního ducha a mimořádnou atraktivitu. Sportovní dynamiku charakterizuje už na pohled kapota motoru ve tvaru šípu s typickou hvězdou uprostřed a také zřetelný profil čelního přítlačného křídla. Šípovitou přídí, převzatou z připravované verze SLR, chtěli designéři ukázat, že nové prvky lze dobře uplatnit také u „sporťáků“ jiných tříd.
Filozofii roadsterů odpovídá samozřejmě i interiér, jehož vybavení se koncentruje pouze na důležité prvky jako je volant, řadící páka, dva „budíky“ v designu chronometru a několik ovladačů na středovém panelu. Víc vlastně ani řidič nepotřebuje. Kompozitová sedadla z uhlíkových vláken jsou potažena kůži stejně jako přístrojová deska nebo obložení dveří.
Pod velkou kapotou, která zakrývá celou přední část roadsteru, pracuje zážehový čtyřválec A 190 o výkonu 92 kW/125 k umožňující největší rychlost 209 km/h. S největším točivým momentem 180 N.m při 4000 ot./min. dokáže z klidu na „stovku“ zrychlit za 7,9 s. Při stavbě karosérie našly uplatnění především hliníkové profily, použité při konstrukci nosných částí přední a zadní partie včetně bočních výztuh. Pro podlahový plech byly vyvinuty nové hliníkové vícedutinové profily, umožňující ideální kompromis nízké hmotnosti a vysoké pevnosti. Povrchové části karosérie jsou převážně z velmi kvalitního plastu, pouze u dveří byl použit hliník. Díky tomu váží roadster pouhých 950 kg. Z „áčka“ převzala studie kompletní podvozek včetně přední a zadní nápravy a také celkovou koncepci bezpečnostních prvků. Při čelním nárazu šikmo vestavěná poháněcí jednotka podklouzne, podobně jako u „A“, pod vozidlo, takže interiér zůstane nepoškozen.
Bohatá tradice otevřených Mercedesů pokračuje dál, což dokazují nejen aktuální modely SLK a CLK, ale i nejnovější studie Vision SLR a Vision SLA. Zachovávají tak klasické tvary roadsterů i v příštích letech, aniž by zanedbávaly původní charakter této skupiny vozidel: kouzlo z jízdy pod otevřeným nebem.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií