Začátkem prosince loňského roku odstartoval svoji další kapitolu Mercedes Benz třídy G, který už přes dvacet let patří do programu stuttgartské automobilky. Terénní vůz, jehož design i interiér prodělaly nyní omlazovací kůru včetně technických inovací, byl až dosud vyroben ve 145 000 exemplářích. V modelovém programu se objevují tři varianty motorů, když vedle dvou zážehových pohonných jednotek pracuje nyní pod kapotou také osmiválcový turbodiesel z třídy „S“, který patří mezi nejvýkonnější osobní diesely světa. S dvěma turbodmychadly a vstřikováním common-rail dosahuje rychlosti 180 km/h a spotřeby 12,8 l na 100 km. Už od 1700 otáček je k dispozici 560 N.m točivého momentu.
- G 320 – V6/benzin, 158 kW/215 k
- G 500 – V8/benzin, 218 kW/296 k
- G 400 CDI – V8/nafta, 184 kW/250 k
Interiér zhodnotili inženýři jak po optické tak technické stránce, čímž ještě více vyniká exkluzivita moderního klasika mezi terénními vozy. Hlavní důraz kladli především na pohodlí při dlouhých cestách. Vedle modifikovaných výplní dveří dostalo „géčko“ také novou palubní desku s ergonomicky řešeným řazením, přehledným kombinovaným přístrojem s velkým displejem ovládaným osvětlenými tlačítky multifunkčního volantu a praktickou středovou konzolí včetně loketní opěrky a odkládacím prostorem mezi předními sedadly. Příjemnou atmosféru uvnitř vozu zvyšuje nová samočinná klimatizace se separátní regulací teploty pro řidiče a spolujezdce. Ještě větší komfort nabízejí rovněž nová přední sedadla, elektricky nastavitelná v podélném i výškovém směru a také elektricky stavitelný sloupek volantu, přičemž individuální pozice sedadla i volantu se ukládají do paměti. Jakmile řidič stiskne elektronický zámek zapalování, vyjede volant automaticky nahoru, aby ulehčil vystupování. V této pozici zůstane až do chvíle, než řidič opět nastoupí. Senzory řídí také stírače, vnější osvětlení a vnitřní zrcátka.
Všechny tři modely, dodávané ve třech karosářských verzích (kabriolet s elektricky stahovanou střechou, dvoudveřová verze s krátkým rozvorem, resp. čtyřdveřová s dlouhým) jsou vybaveny pětistupňovou samočinnou převodovkou kombinovanou s ručním řazením. Jednotlivé stupně se volí lehkým stisknutím volicí páky (v poloze D) doleva nebo doprava. Modernizací prošla i přídavná redukční převodovka ovládaná stisknutím tlačítka na středové konzoli.