Design kupé na mne zapůsobil svou důstojnou elegancí zdůrazňující dynamický charakter tohoto modelu, který mně připomínal přikrčenou šelmu připravenou ke skoku na svou kořist – tento můj pocit zejména vyvolala nízká kapota s originálně řešenými světlomety. Sportovní charakter vozu potvrzují sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky na kolech z lehké slitiny a vzadu pak efektní sportovní koncovka výfuku..
Pohodlný přístup do vozu i na zadní sedadla umožňují rozměrné boční dveře s velkým úhlem otevření. Reprezentačně působí vnitřní osvětlené chromované prahové lišty s nápisem MB. Podavač bezpečnostních pásů vpředu usnadňuje jejich zapnutí. Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné sedadlo, jehož výborné anatomické tvarování mně i při rychlé jízdě v zatáčkách poskytovalo plnou boční oporu a vysoký pocit bezpečí. Palubní deska tak jako v ostatních Mercedesech je řešena podle všech ergonomických zásad – všechny přístroje jsou dobře čitelné a umístěné stejně jako všechny ovládače tak, aby neodváděly pozornost řidiče od provozní situace. Na čtyřramenném volantu je umístěno ovládání palubního počítače, audiosoustavy a telefonu. Interiér vozu poskytuje dostatek místa i dvěma cestujícím na zadních pohodlných sedadlech. Zavazadlový prostor o objemu 435 litrů je dobře přístupný zadními výklopnými dveřmi.
Sportovní a přitom bezpečnou jízdu s nadprůměrnou stabilitou i při rychlém projíždění zatáček mně umožňovalo celkové konstrukční řešení podvozku, přesné řízení, vysoce účinný brzdový systém s ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESP a vhodné odstupňování jednotlivých rychlostí automatické převodovky s možností mechanického řazení jednotlivých rychlostních stupňů lehkým posunem rychlostní páky vpravo (+) nebo vlevo (-). Řazení automatické převodovky je plynulé, nepostřehnutelné – změny zařazených rychlostních stupňů je možné registrovat většinou jen podle změn otáček motoru na otáčkoměru. Využíval jsem většinou automatické řazení, manuální jsem uvítal při sjíždění kopců – nemusel jsem pak téměř použít brzdění.
Přeplňovaný naftový dvacetiventilový pětiválec objemu 2,7 litru dosahuje maximální výkon 125 kW při 4 200 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 400 Nm již při 1800 ot/min a tato hodnota neklesá do 2600 ot/min. Výkon motoru mně umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu s tímto kupé, i když jeho hmotnost není malá – s řidičem cca 1640 kg. Výrobce udává maximální rychlost vozu 228 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 9,4 sekund. Motor ochotně zrychluje i v nižších otáčkách. Interiér vozu je velmi dobře odhlučněn, venku je motor zejména za studena poněkud hlučnější.
Průměrnou kombinovanou spotřebu udává výrobce 6,9 litru na 100 km. Byl jsem mile překvapen, že i při svižné jízdě se zkouškami brzdění i zrychlení, vykázal vůz během testu průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 6,4 litrů na 100 km. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Základní cena Mercedesu-Benz CLK 270 CDI Coupé je 1 273 000 Kč včetně DPH. Tato základní cena obsahuje bohatou základní výbavu: airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní/hlavové airbagy, podavač bezpečnostních pásů vpředu, brzdový systém ABS s urychlovačem brzdného účinku, elektronický systém stability jízdy ESP, palubní počítač, alu disky, dešťový senzor a řadu dalších položek výbavy, která je u vozů vyšší třídy v základní ceně dnes již zpravidla samozřejmostí. Testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou s tempomatem s možností manuálního řazení (70 382 Kč), komfortní automatickou klimatizací (20 492 Kč), parkovacím systémem (26 142) elektrickým ovládáním předních sedadel (31 169) a další řadou položek luxusní příplatkové výbavy.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas