Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Druhá nejmenší modelová řada Mercedesu nabízí sedm pohonných jednotek, z nichž mezi nejzajímavější patří zcela jistě kompresorový dvoulitr. A právě ten jsme zvolili pro náš test.

Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Před více než rokem se objevil sedan Mercedes Benz C, jako první zástupce nové modelové řady, kterou zkompletovává ještě kombi a kupé. Jeho cílem je navázat na úspěchy předchozího modelu, kterého se prodalo přes 1,6 milionu. Proto si také vývoj nového vozu vyžádal čtyři roky a investice 1,36 miliard eur. Ještě nikdy předtím nebylo v tomto segmentu věnováno tolik pozornosti bezpečnosti a komfortu.

Svým vzhledem „céčko“, především vpředu a vzadu, připomíná největší třídu „S“, přičemž atraktivitu designu zvyšují tvarově neobvyklé hlavní světlomety. Ty, ač nebyly vybaveny xenonovými výbojkami (na přání), velice dobře osvětlovaly vozovku. A ještě jedna zvláštnost. Pokud řidič zapomíná zapínat světla za snížené viditelnosti, stačí, aby si spínač nastavil do polohy Auto a světla se samočinně rozsvítí.


Mercedes Benz třídy C je dodáván se sedmi motory, my jsme sáhli po zajímavém šestnáctiventilovém dvoulitrovém čtyřválci s kompresorem. Kromě něho si může zákazník vybrat ještě mezi zážehovým čtyřválcem C180 nebo šestiválci C240 a C320, přičemž ze vznětových jsou k mání čtyřválce C200 CDI nebo C220 CDI případně pětiválec C270 CDI. Všechny jsou ve standardním provedení se šestistupňovou mechanickou převodovkou kromě C320, který je vybaven pětistupňovým „automatem“ dodávaným pro ostatní verze na přání. Samozřejmostí motorů je rovněž ukazatel intervalů technických prohlídek.


Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Zážehový čtyřválec, uložený vpředu a pohánějící zadní kola, dosahuje díky mechanickému dmychadlu prakticky stejné výkonové charakteristiky jako větší šestiválec. Největší výkon 120 kW (…) dosahuje při 5300 ot./min a plochá křivka točivého momentu 230 N.m při 2500 až 4800 otáčkách nenutí jednak řidiče k častému řazení, jednak zaručuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a největší rychlost 230 km/h. Tyto hodnoty dávají tedy dostatek příležitosti i ke sportovní jízdě. Přednost kompresoru spočívá v tom, že stlačuje vzduch před vstupem do válců, čímž se zvyšuje výkon i točivý moment. My jsme se v kombinovaném provozu pohybovali mezi 9 až 10 litry na sto kilometrů. Mimo město dokonce výrobce udává 6,7 litru, ve městě se pak vyšplhá až ke 14 litrům. Ale kdo by u automobilu za milión korun koukal na nějaký ten litr benzinu.

Jak jsme se zmínili, zvláštní pozornost věnoval Mercedes otázce bezpečnosti, o čemž svědčí mj. čelní modul a tzv. „crash box“ ze speciální oceli přišroubovaný ke karosérii. Ten se po nehodě nechá velice rychle a levně vyměnit. U menších nehod do 15 km/h absorbuje nárazovou energii, takže nosná struktura zůstává nepoškozena. Podobnou strukturu najdeme i na zádi.


Základní výbava zahrnuje dva čelní dvoustupňové airbagy, boční airbagy předních sedadel a hlavové pro cestující vpředu i vzadu. Testovaný vůz byl vybaven také bočními airbagy zadních sedadel, které jsou za příplatek 12 616 Kč. Určitě bychom jim dali přednost, než třeba před elektrickým střešním oknem za 38 tisíc korun (zvláště, když máme účinnou samočinnou klimatizaci) nebo před koženými sedadly za 14 500 Kč. K bezpečné jízdě přispívá i průhledná část krytů vnějších zrcátek, která slouží jako ukazatel směru.


U vozu jako je Mercedes třídy C nemůže chybět ani elektronický systém stability jízdy ESP (vypínatelný), jehož součástí je protiprokluzové zařízení ASR, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu, k dispozici je rovněž brzdový asistent BAS a ABS.


Elektricky výškově nastavitelná přední sedadla včetně sklonu opěradel poskytují dobrou oporu těla a dostatek pohodlí. Optimální polohu za volantem umožní také výškově a podélně nastavitelný multifunkční volant. V zorném poli řidiče se nachází analogový rychloměr s palubním počítačem, otáčkoměr a palivoměr. Střední panel je obložen pravým dřevem Calyptus. K praktickým doplňkům patří mj. síťka na mapy u levé nohy spolujezdce nebo zadní loketní opěrka s držáky pro nápoje.

Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení
Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení
Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení


Základní provedení Mercedesu Benz C200 Kompressor v provedení Classic přijde na 939 223 Kč, s výbavou navíc jako je metalíza, černá kůže, sklopná zadní sedadla, boční airbagy, střešní okno, alarm, pneu 205/55 R16 s ocelovými disky a ochranou vnitřního prostoru a proti odcizení pak stojí 1 294 158 Kč

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....