Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Druhá nejmenší modelová řada Mercedesu nabízí sedm pohonných jednotek, z nichž mezi nejzajímavější patří zcela jistě kompresorový dvoulitr. A právě ten jsme zvolili pro náš test.

Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Před více než rokem se objevil sedan Mercedes Benz C, jako první zástupce nové modelové řady, kterou zkompletovává ještě kombi a kupé. Jeho cílem je navázat na úspěchy předchozího modelu, kterého se prodalo přes 1,6 milionu. Proto si také vývoj nového vozu vyžádal čtyři roky a investice 1,36 miliard eur. Ještě nikdy předtím nebylo v tomto segmentu věnováno tolik pozornosti bezpečnosti a komfortu.

Svým vzhledem „céčko“, především vpředu a vzadu, připomíná největší třídu „S“, přičemž atraktivitu designu zvyšují tvarově neobvyklé hlavní světlomety. Ty, ač nebyly vybaveny xenonovými výbojkami (na přání), velice dobře osvětlovaly vozovku. A ještě jedna zvláštnost. Pokud řidič zapomíná zapínat světla za snížené viditelnosti, stačí, aby si spínač nastavil do polohy Auto a světla se samočinně rozsvítí.


Mercedes Benz třídy C je dodáván se sedmi motory, my jsme sáhli po zajímavém šestnáctiventilovém dvoulitrovém čtyřválci s kompresorem. Kromě něho si může zákazník vybrat ještě mezi zážehovým čtyřválcem C180 nebo šestiválci C240 a C320, přičemž ze vznětových jsou k mání čtyřválce C200 CDI nebo C220 CDI případně pětiválec C270 CDI. Všechny jsou ve standardním provedení se šestistupňovou mechanickou převodovkou kromě C320, který je vybaven pětistupňovým „automatem“ dodávaným pro ostatní verze na přání. Samozřejmostí motorů je rovněž ukazatel intervalů technických prohlídek.


Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení

Zážehový čtyřválec, uložený vpředu a pohánějící zadní kola, dosahuje díky mechanickému dmychadlu prakticky stejné výkonové charakteristiky jako větší šestiválec. Největší výkon 120 kW (…) dosahuje při 5300 ot./min a plochá křivka točivého momentu 230 N.m při 2500 až 4800 otáčkách nenutí jednak řidiče k častému řazení, jednak zaručuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,3 sekundy a největší rychlost 230 km/h. Tyto hodnoty dávají tedy dostatek příležitosti i ke sportovní jízdě. Přednost kompresoru spočívá v tom, že stlačuje vzduch před vstupem do válců, čímž se zvyšuje výkon i točivý moment. My jsme se v kombinovaném provozu pohybovali mezi 9 až 10 litry na sto kilometrů. Mimo město dokonce výrobce udává 6,7 litru, ve městě se pak vyšplhá až ke 14 litrům. Ale kdo by u automobilu za milión korun koukal na nějaký ten litr benzinu.

Jak jsme se zmínili, zvláštní pozornost věnoval Mercedes otázce bezpečnosti, o čemž svědčí mj. čelní modul a tzv. „crash box“ ze speciální oceli přišroubovaný ke karosérii. Ten se po nehodě nechá velice rychle a levně vyměnit. U menších nehod do 15 km/h absorbuje nárazovou energii, takže nosná struktura zůstává nepoškozena. Podobnou strukturu najdeme i na zádi.


Základní výbava zahrnuje dva čelní dvoustupňové airbagy, boční airbagy předních sedadel a hlavové pro cestující vpředu i vzadu. Testovaný vůz byl vybaven také bočními airbagy zadních sedadel, které jsou za příplatek 12 616 Kč. Určitě bychom jim dali přednost, než třeba před elektrickým střešním oknem za 38 tisíc korun (zvláště, když máme účinnou samočinnou klimatizaci) nebo před koženými sedadly za 14 500 Kč. K bezpečné jízdě přispívá i průhledná část krytů vnějších zrcátek, která slouží jako ukazatel směru.


U vozu jako je Mercedes třídy C nemůže chybět ani elektronický systém stability jízdy ESP (vypínatelný), jehož součástí je protiprokluzové zařízení ASR, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu, k dispozici je rovněž brzdový asistent BAS a ABS.


Elektricky výškově nastavitelná přední sedadla včetně sklonu opěradel poskytují dobrou oporu těla a dostatek pohodlí. Optimální polohu za volantem umožní také výškově a podélně nastavitelný multifunkční volant. V zorném poli řidiče se nachází analogový rychloměr s palubním počítačem, otáčkoměr a palivoměr. Střední panel je obložen pravým dřevem Calyptus. K praktickým doplňkům patří mj. síťka na mapy u levé nohy spolujezdce nebo zadní loketní opěrka s držáky pro nápoje.

Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení
Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení
Mercedes Benz C200: Kompresorové opojení


Základní provedení Mercedesu Benz C200 Kompressor v provedení Classic přijde na 939 223 Kč, s výbavou navíc jako je metalíza, černá kůže, sklopná zadní sedadla, boční airbagy, střešní okno, alarm, pneu 205/55 R16 s ocelovými disky a ochranou vnitřního prostoru a proti odcizení pak stojí 1 294 158 Kč

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...