V mnoha oblastech použití začíná práce teprve tam, kde silnice končí, jako třeba ve stavebním nebo energetickém průmyslu či v případě přírodních katastrof. Tady ukáže Unimog své přednosti podložené navíc dlouholetou tradicí. Prakticky neexistuje terén, kam by se nedostal. Jako univerzální nosič nářadí se snadno a rychle přizpůsobí individuálním požadavkům, takže mnoho úkolů lze provést jedním vozidlem a jedním člověkem.
Unimog U300 a U400 má novou kompaktní komfortní kabinu z nerezavějícího zvukově a tepelně isolujícího kompozitního materiálu. Z krátké kabiny má řidič výborný výhled všemi směry na nosnou desku a čelní přídavné nářadí.
K přednostem víceúčelového vozu patří mj. přestavitelné řízení VarioPilot, kdy se jedním pohybem ruky přestaví sloupek řízení včetně přístrojové desky a pedálu z levé na pravou stranu. Další technickou novinkou je elektronické řazení Telligent. Krátké pohyby řadící páky dopředu nebo dozadu stačí k tomu, aby signalizovaly, zda chcete řadit na vyšší nebo nižší stupeň. Řazení bleskově vyhodnotí točivý moment a v závislosti na otáčkách určí správnou následující rychlost a zobrazí ji na displeji. Pokud souhlasíte, pak musíte jen zařadit. V opačném případě zvolíte požadovaný stupeň ručně.
Nové motory Mercedes Benz Euro 3 s nízkými nároky na údržbu, s výkonem od 110 kW do 130 kW ( modelu U 500 až 205 kW), s přímým vstřikováním, technologií tří ventilů, turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu se vyznačují vysokým vzestupem točivého momentu a vysokou výkonovou rezervou. Tlačítkem na přístrojové desce lze individuálně nastavit zvláštní charakteristiku motoru. Tzv. „jízdní modus“ – představuje pružné otáčky při jízdě po silnici jako u nákladního vozu, „pracovní modus“ přináší minimální odchylky otáček při použití nářadí a při provozu v terénu.
Nový Unimog se vyznačuje minimalizovanými nároky na údržbu a vysokou pracovní spolehlivostí. Olej v motoru je třeba vyměnit po 1200 hodinách, převodový olej po 2400 hodinách a brzdovou kapalinu každé dva roky.