MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

Po osmi letech přichází nová generace univerzálních nosičů nářadí Mercedes Benz Unimog, kterých bylo vyrobeno už přes 320 tisíc.

V mnoha oblastech použití začíná práce teprve tam, kde silnice končí, jako třeba ve stavebním nebo energetickém průmyslu či v případě přírodních katastrof. Tady ukáže Unimog své přednosti podložené navíc dlouholetou tradicí. Prakticky neexistuje terén, kam by se nedostal. Jako univerzální nosič nářadí se snadno a rychle přizpůsobí individuálním požadavkům, takže mnoho úkolů lze provést jedním vozidlem a jedním člověkem.


Unimog U300 a U400 má novou kompaktní komfortní kabinu z nerezavějícího zvukově a tepelně isolujícího kompozitního materiálu. Z krátké kabiny má řidič výborný výhled všemi směry na nosnou desku a čelní přídavné nářadí.


MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

K přednostem víceúčelového vozu patří mj. přestavitelné řízení VarioPilot, kdy se jedním pohybem ruky přestaví sloupek řízení včetně přístrojové desky a pedálu z levé na pravou stranu. Další technickou novinkou je elektronické řazení Telligent. Krátké pohyby řadící páky dopředu nebo dozadu stačí k tomu, aby signalizovaly, zda chcete řadit na vyšší nebo nižší stupeň. Řazení bleskově vyhodnotí točivý moment a v závislosti na otáčkách určí správnou následující rychlost a zobrazí ji na displeji. Pokud souhlasíte, pak musíte jen zařadit. V opačném případě zvolíte požadovaný stupeň ručně.

Nové motory Mercedes Benz Euro 3 s nízkými nároky na údržbu, s výkonem od 110 kW do 130 kW ( modelu U 500 až 205 kW), s přímým vstřikováním, technologií tří ventilů, turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu se vyznačují vysokým vzestupem točivého momentu a vysokou výkonovou rezervou. Tlačítkem na přístrojové desce lze individuálně nastavit zvláštní charakteristiku motoru. Tzv. „jízdní modus“ – představuje pružné otáčky při jízdě po silnici jako u nákladního vozu, „pracovní modus“ přináší minimální odchylky otáček při použití nářadí a při provozu v terénu.


Nový Unimog se vyznačuje minimalizovanými nároky na údržbu a vysokou pracovní spolehlivostí. Olej v motoru je třeba vyměnit po 1200 hodinách, převodový olej po 2400 hodinách a brzdovou kapalinu každé dva roky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...