MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

Po osmi letech přichází nová generace univerzálních nosičů nářadí Mercedes Benz Unimog, kterých bylo vyrobeno už přes 320 tisíc.

V mnoha oblastech použití začíná práce teprve tam, kde silnice končí, jako třeba ve stavebním nebo energetickém průmyslu či v případě přírodních katastrof. Tady ukáže Unimog své přednosti podložené navíc dlouholetou tradicí. Prakticky neexistuje terén, kam by se nedostal. Jako univerzální nosič nářadí se snadno a rychle přizpůsobí individuálním požadavkům, takže mnoho úkolů lze provést jedním vozidlem a jedním člověkem.


Unimog U300 a U400 má novou kompaktní komfortní kabinu z nerezavějícího zvukově a tepelně isolujícího kompozitního materiálu. Z krátké kabiny má řidič výborný výhled všemi směry na nosnou desku a čelní přídavné nářadí.


MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

K přednostem víceúčelového vozu patří mj. přestavitelné řízení VarioPilot, kdy se jedním pohybem ruky přestaví sloupek řízení včetně přístrojové desky a pedálu z levé na pravou stranu. Další technickou novinkou je elektronické řazení Telligent. Krátké pohyby řadící páky dopředu nebo dozadu stačí k tomu, aby signalizovaly, zda chcete řadit na vyšší nebo nižší stupeň. Řazení bleskově vyhodnotí točivý moment a v závislosti na otáčkách určí správnou následující rychlost a zobrazí ji na displeji. Pokud souhlasíte, pak musíte jen zařadit. V opačném případě zvolíte požadovaný stupeň ručně.

Nové motory Mercedes Benz Euro 3 s nízkými nároky na údržbu, s výkonem od 110 kW do 130 kW ( modelu U 500 až 205 kW), s přímým vstřikováním, technologií tří ventilů, turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu se vyznačují vysokým vzestupem točivého momentu a vysokou výkonovou rezervou. Tlačítkem na přístrojové desce lze individuálně nastavit zvláštní charakteristiku motoru. Tzv. „jízdní modus“ – představuje pružné otáčky při jízdě po silnici jako u nákladního vozu, „pracovní modus“ přináší minimální odchylky otáček při použití nářadí a při provozu v terénu.


Nový Unimog se vyznačuje minimalizovanými nároky na údržbu a vysokou pracovní spolehlivostí. Olej v motoru je třeba vyměnit po 1200 hodinách, převodový olej po 2400 hodinách a brzdovou kapalinu každé dva roky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...