Martin Prokop s Janem Tománkem míří s Citroenem za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje – do Finska

Na start slavné Finské rally, která dlouhou dobu užívala příznačný název Rally 1000 jezer, se postaví s ambicemi obhájit loňský juniorský triumf, ale zároveň si vytvořit co nejlepší výchozí pozici v boji o juniorský titul.

Celkem měří trať soutěže 1450 km, 345 km absolvují posádky v ostrém tempu.

Martin Prokop s Janem Tománkem míří s Citroenem za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje - do Finska

Finští organizátoři pokračují i letos v trendu změn, trať tak doznává řadu úprav, tři zkoušky jsou pro řadu účastníků zcela nové. Fanoušci budou zejména postrádat kultovní test Ouninpohja. Ještě loni se částečně jela v opačném směru, letos zcela chybí. Pořadatelé naopak hlásí návrat testu Myhinpaa, pověstného řadou atraktivních skoků, jehož dva průjezdy budou na programu v závěrečné etapě. Region kolem Jyväskyly zůstává nezměněn, stejně jako umístění servisního parkoviště v okolí výstaviště Paviljonki.

Soutěž odstartuje již dnes – ve čtvrtek večer diváckou zkouškou v dostihovém areálu Killeri, kam se posádky vrátí ještě jednou o den později. Pátek se odehraje na severozápad od Jyväskyly, sobota zavede posádky jihozápadně od centra soutěže do okolí měst Jämsä a Mänttä. Druhá etapa zároveň nabídce obrovskou porci ostrých kilometrů a dá se předpokládat, že se v těchto fázích závodu může rozhodovat o konečných výsledcích. Neděle bude nejkratším dnem, nabídne pouze čtyři testy východně od Jyväskyly.

„I přes změny rychlostních zkoušek je v zásadě vše ve starých kolejích. Čeká nás extrémně rychlá trať s řadou horizontů a skoků. Tedy stejný charakter, stejné oblasti, které už známe z minulých startů. Původně jsme se chtěli na soutěž připravovat v Estonsku, ale nakonec jsme větší test nebo start na konkrétním závodě zrušili. Proto jsme v pondělí využili oficiální nabídky testu pro juniory. I když tam bylo čtrnáct aut a dostat se na trať bylo místy hodně problematické, v podstatě to stačilo na vyzkoušení všech věcí, které jsme potřebovali. Celkem jsme nenajezdili tolik kilometrů, ale věřím, že jsme dobře připraveni. Velkým posunem kupředu budou zejména nové tlumiče od Citroënu, které se promítly i do solidních časů ve srovnání s konkurencí. Rychlými časy se rovněž prezentoval domácí Pinomäki, jenž bude pilotovat Renaulta Clio R3 a pokořit ho bude tvrdým oříškem. Ale o to může být průběh závodu zajímavější,“ sdělil aktuální informace z centra soutěže Martin Prokop.

„Nad stylem jízdy si nechci lámat hlavu. Nemá smysl neustále dokola řešit nějaké propočty či taktiku. Naopak chci jít do závodu v pohodě a finskou klasiku si chci náležitě užít. A když to půjde, tak do toho určitě budeme šlapat. Nechám všemu volný průběh a budu se řídit aktuálními pocity ze závodu,“ dodal jihlavský jezdec.

Neste Oil Rally Finland (30. července – 2. srpna 2009)

Čtvrtek 30. července

Start Jyväskylä 18:15 RZ1 SSS Killeri 1 (2,06 km) 19:00 Cíl Jyväskylä 19:30

Pátek 31. července

Servis A Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:00 RZ2 Jukojärvi 1 (22,29 km) 7:38 RZ3 Kruununperä 1 (13,51 km) 8:11 RZ4 Mökkiperä 1 (13,64 km) 8:59 RZ5 Palsankylä 1 (13,92 km) 9:46   Servis B Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 11:09 RZ6 Jukojärvi 2 (22,29 km) 13:02 RZ7 Kruununperä 2 (13,51 km) 13:35 RZ8 Mökkiperä 2 (13,64 km) 14:23 RZ9 Palsankylä 2 (13,92 km) 15:10 Servis C Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 16:20 RZ10 SSS Killeri 2 (2,06 km) 20:00 Cíl Jyväskylä 20:30

Sobota 1. srpna

Servis D Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:15 RZ11 Leustu 1 (21,35 km) 7:13 RZ12 Himos 1 (20,94 km) 8:02 RZ13 Surkee 1 (14,95 km) 9:25 Servis E Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 10:24 RZ14 Leustu 2 (21,35 km) 11:37 RZ15 Himos 2 (20,94 km) 12:26 RZ16 Surkee 2 (14,95 km) 13:49 Servis F Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 14:48 RZ17 Urria (12,75 km) 16:11 RZ18 Kavala (10,35 km) 17:19 RZ19 Väärinmaja (29,29 km) 17:52 Servis G Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 19:57 Cíl Jyväskylä 20:42

Neděle 2. srpna

Servis H Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:50 RZ20 Hannula (10,82 km) 8:17 RZ21 Myhinpää 1 (15,06 km) 8:58 RZ22 Myhinpää 2 (15,06 km) 10:51 RZ23 Ruuhimäki (6,50 km) 12:18 Servis I Jyväskylä Paviljonki (10 minut) 13:16 Cíl Jyväskylä 13:26

Neste Oil Rally Finland je 9. soutěž MS a 7. soutěž JWRC

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...