Juniorský šampionát vstupuje Italskou rally do své druhé poloviny, pro českou dvojici Martin Prokop – Jan Tománek to však bude teprve třetí nominovaný závod v sezoně, navíc první za volantem na nezpevněném povrchu.
Po Argentinské rally, kde přišla čtveřice účastníků k mistrovským bodům velmi lacino, bude Italská rally pravým opakem. Na startu se kromě tří účastníků (Meeke, Béreš, Pinomäki) sejde kompletní juniorská špička v čele s jezdci týmu Suzuki (Andersson, Wilks, Aava, Valoušek). Renault budou reprezentovat rychlý Švéd Sandell, Betti, Rautenbach, Kara a Casier. Citroën C2 S1600 osedlá čtveřice jezdců (Tirabassi, Pressac, Prokop, Burkart), z nichž však mají zkušenosti s tímto podnikem pouze český pilot a Němec Burkart (loni 11. A6). Zajímavostí je start Estonce Möldera nikoli s fiestou, ale speciálem Suzuki Ignis S1600 zlínského JM engineeringu.
Martin Prokop, ještě se spolujezdcem Petrem Grossem, obsadil loni na Sardinii sedmou příčku. Ze současných konkurentů byli v minulém ročníku nejvýše klasifikováni druhý Estonec Aava a čtvrtý Ital Betti. Obhájce loňského vítězství Daniel Sordo opět dává přednost startu s vozem specifikace WRC, třetí Meeke soutěž vynechává.
Jihlavský Czech National Jipocar Team se na Italskou rally připravoval v tuzemsku, při společném testu s Janem Kopeckým na šotolinové trati v Moravském Karlově u Červené Vody. Další porci testovacích kilometrů absolvoval Martin Prokop v pondělí na Sardinii.
„Trať letošního ročníku vychází z loňska, ale většina vložek je kvůli drobným změnám odlišná. Pátek bude hodně rozbitý, pojede se v hluboké koleji a budou tam hrozit defekty. Na něj se vůbec netěším. Naopak sobotní tratě jsou rychlejší, po tvrdém podkladu s vrstvou jemného písku, což by nám mohlo vyhovovat. Zmíněný jemný písek je však hodně zrádný. Snižuje trakci, auto špatně zatáčí i brzdí,“ naznačil jihlavský pilot.
Italská rally, odehrávající se na středomořském ostrově Sardinia, může přinést další tradiční fenomén letního závodění, vyšší teploty v kokpitu soutěžního vozu. „Od našeho příjezdu zde panuje nádherné počasí a podle předpovědí by tomu tak mělo být i při soutěži. Už při pondělním testu jsem kombinézu pořádně propotil a něco podobného nás čeká i při soutěži. Ale domnívám se, že fyzicky jsem na soutěž dobře připraven,“ řekl Martin Prokop.
Po vítězství v Katalánsku je posádka Prokop – Tománek v průběžném pořadí JWRC 2006 na sedmém místě se ziskem deseti bodů. Rozšíření bodového zisku je jednoznačným cílem Czech National Jipocar Teamu. „Pocitově jsem vycházel z domácího testu, který se vydařil. Naopak při zkušebních jízdách na Sardinii to hodně klouzalo a byl jsem z toho trochu zaskočený. Ale po průjezdu špičky startovního pole by již měla být trať vyčištěná. Netroufám si však odhadovat naše šance. Bude to naše premiéra s C2 na šotolině a srovnání s časy našich soupeřů může být neúprosné. Podle vývoje soutěže zvolíme další taktiku,“ řekl Martin Prokop.
Czech National Jipocar Team, www.martinprokop.com