Martin Macík splnil slib a ve 2. etapě předstihl 11 soupeřů

4. ledna 2016

1macdak2et900

Posádka týmu KM Racing

– si konečně užila závod. Vše šlo podle plánu, technika i navigace fungovaly na výbornou. A ačkoliv byla trať místy docela nebezpečná, Martinovi Macíkovi se ve zkrácené 2. etapě podařilo dostat z 25. startovního místa na pěknou 14. pozici. Do následující speciálky si tak zajistil příležitost dále se přiblížit k první desítce nejlepších jezdců.

Původně měla závodní část 2. etapy z Villa Carlos Paz do Termas de Rio Hondo měřit 521 km. Organizátoři ji však z důvodu špatného počasí zkrátili a jelo se jen 386 km. „My jsme se od začátku těšili na dlouhé tratě. Rallye Dakar je maratónský závod, který by měl být o vytrvalosti. Takže nás krácení tratě, samozřejmě, nepotěšilo. Ale je jasné, že organizátoři jsou v obtížné situaci a rozumíme jejich rozhodnutí,“ komentoval úpravy 2. etapy Martin Macík, nejmladší pilot v poli kamionů.

Kuli zrušenému prologu a první etapě posádka týmu KM Racing ztratila

– už dvě příležitosti prodrat se startovním polem vpřed. Proto během druhé etapy, kdy se konečně naskytla šance závodit, kluci nic nenechali náhodě. Úkol zněl jasně. Pokud to podmínky jen trochu dovolí, je třeba nechat pár soupeřů za sebou a posunout se do lepší startovní pozice pro následující den. A to se také podařilo.

„Konečně máme za sebou prvních pár set závodních kilometrů a musím říct, že jsme si je opravdu užili. Neměli jsme žádný problém. Prvních 280 km jsme se postupně dostávali dopředu přes ostatní. Pak už jsme měli volno, tak jsme trochu zabrali,“ popisuje Martin Macík.

Už během úvodních kilometrů žlutočerná liazka předjela prvních 6 soupeřů

S postupujícím závodem za sebou Martin Macík nechával další kamiony a držel si pozici kolem 16. místa. Na předposledním kontrolním bodě už měl patnáctý nejlepší čas a do cíle se nakonec přiřítil na krásném 14. místě.

„Jel jsem opatrně, protože to bylo hodně rychlé a trochu nebezpečné. Dokonce jsme asi na 100. kilometru potkali hořící kamion. Naštěstí všichni jezdci byli v pořádku venku. To nám znovu připomnělo, že si musíme dávat pozor,“ říká Martin Macík. A přiznává, že z výsledku 2. etapy má radost, stejně jako zbytek posádky, ostatní členové týmu i fanoušci, kteří Martinovu jízdu sledovali přes oficiální web závodu. Ten se v nejnapínavější chvíli před dojezdem etapy, přestal aktualizovat, takže všichni napjatě očekávali konečné výsledky.

Posádka ve složení Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva nakonec přijela do cíle čtrnáctá, o necelých 16 minut později než vítězný Nizozemec Stacey. V týmu proto panuje dobrá nálada a všichni se těší na zítřejší pokračování dakarského závodu.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Smrtelných nehod motocyklistů meziročně přibylo

Smrtelných nehod motocyklistů...

Jaro se již přihlásilo o slovo, což majitelé motocyklů rozhodně uvítali. Avšak proměnné počasí s častým deštěm při nízkých teplotách, ale i tradiční nepozornost spojená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV ID.4 obdrželo v testech Euro NCAP nejlepší známky a s nimi i pětihvězdičkové hodnocení

Elektrické SUV ID.4 obdrželo v testech...

Vynikající výsledky ve všech kategoriích testů ID.4 se v Německu dodává sériově s technologií Car2X Nový model ID.4 přesvědčil o svých kvalitách také v renomovaných testech bezpečnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...