Martin Macík jel v 6. etapě na jistotu a těšil se z přízně bolivijských fanynek

6. etapa Dakaru 8. 1. 2016 – Uyuni – Uyuni.

1dakmac6e900

V pátek čekala na dakarské jezdce 6. Etapa

– okruh vedoucí opět v úctyhodné nadmořské výšce, pohybující se od 3 500 do 4 200 metrů nad mořem. Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva v kamionu týmu KM Racing po předchozí napínavé stíhací etapě tentokrát zvolili strategii: jedeme na jistotu. Pánové drželi krok s první patnáctkou, jeli klidně a zodpovědně. V etapě se umístili na 14. místě. Celkově si posádka drží 13. pozici a užívá si neskutečné přízně a náklonnosti přátelských bolivijských fanoušků, kteří závodníky doprovázejí doslova na každém kroku.

Kamiony v 6. etapě jely měřený úsek dlouhý 295 km

– ale celkem i s přejezdy musely přes skalnatá úbočí absolvovat dlouhých 600 km. Střídání písečného a kamenitého terénu ve vysoké nadmořské výšce bylo i tentokrát náročné. „Hlavy máme jako pátrací balóny a navigátorovi málem vypadly oči z důlků. Musím přiznat, že mi to dnes moc nesedlo. Dvakrát jsem se navíc při otřesu v kabině praštil a pak už mě bolela hlava při každé díře, kterou jsme projeli. A že jich nebylo málo,“ líčí Martin Macík kondici ovlivněnou pobytem ve vysoké nadmořské výšce.

Posádka žluté liazky v aktuální etapě nechtěla příliš riskovat. Jela celkem klidně, vyrovnaně a na jistotu udržení v první patnáctce. „Na začátku se mi podařilo dostat se před první 3 soupeře, kteří nás zdržovali, ale pak už to dál nešlo, protože prvních 150 km bylo hodně rozbitých a nedalo se moc bezpečně předjet. Závěr etapy pak byl rovný a všichni jsme to mydlili stále 140 km/h, jako na dálnici,“ popisuje Martin.

Etapu tentokrát ozvláštnily záblesky největší solné pláně na světě

– Salar de Uyuni, která byla dříve dnem jezera. Bohužel, její krásy si Martin Macík, a zřejmě ani jeho soupeři, vůbec nestihli všimnout. Stejně jako rodného města prezidenta Evo Moralese, kterým dnes kamiony projely. „Tak to vůbec. Mám cestu dopředu nastudovanou včetně reliéfů. Vím, zda etapa povede horami nebo lesy. Ale že bych si všímal toho, že kolem zrovna prolétl papoušek, to ne. Držím pevně volant a soustředím se na řízení. Ale je vtipné, že po dojezdu vidíme na velkých obrazovkách v kempu natočený záznam ze závodu, parádní záběry z helikoptéry. Takže v té chvíli si říkáme – jé, to bylo pěkný, jak jsme jeli těmi horami,“ popisuje vjemy jezdců během závodu Martin.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Váš vůz z pohledu matematiky

Váš vůz z pohledu matematiky

Slavný profesor a YouTuber David Calle vysvětluje vzorec pro aerodynamiku, integrál rychlosti v zatáčkách a výpočet reakční doby Za jízdou automobilu stojí nejrůznější vzorce, úkony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor a značka elektromobilů IONIQ dodávají světu odvahu ke změně

Hyundai Motor a značka elektromobilů...

Nové video „I’m in Charge“ v rámci kampaně nové značky IONIQ předkládá výpovědi módní návrhářky Marie Cornejo a dobrodruha Davida de Rothschilda Kampaň „I’m in Charge“ oslavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Viditelnost na silnici je věcí všech účastníků provozu

Viditelnost na silnici je věcí všech...

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace se zvýšeným rizikem. Například u téměř čtvrtiny dopravních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design, technologie, nulové emise: Nová Kona Electric přichází s řadou vylepšení

Design, technologie, nulové emise: Nová...

Nový Hyundai Kona Electric přichází s čistším designem, zdůrazňujícím čistotu elektrické mobility Rozšířená bezpečnostní výbava, konektivita a praktičnost ve spojení s komfortem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...