Marcel Tuček patřil ve skupině N1 v Rallyesprintu Kopná k favoritům, ale přibrzdila jej kuriózní havárie hned v úvodní rychlostní zkoušce. Ta poznamenal Tučkův výkon v celém podniku.
Na startu se tentokrát sešlo v nejmenší objemové třídě patnáct vozů. Tuček, který startoval v okolí Slušovic na Zlínsku ve sprintu poprvé v dlouholeté kariéře, nezačal nejrychleji. V úvodní erzetě skončil nečekaně až šestý.
„Příčina? Srážka se statným psem v plné rychlosti. To jsem ještě v soutěži nezažil. Byl jsem z toho rozhozený na celý zbytek rallye. Časy podle toho vypadaly. Pořád jsem událost měl před očima. Po srážce jsem téměř zastavil,“ vysvětluje Marcel Tuček.
Tvrdí, že incident zavinil majitel psa, neboť neměl zvíře na vodítku a navíc ho hnal Tučkovi přímo pod kola. „Viděl jsem zřejmě majitele zvířete, asi německého ovčáka, jak za ním utíká po louce. Pes skočil do silnice podjely mu nohy a upadl nám přímo pod kola. Nemohl jsem vůbec nic dělat, psa jsem přejel. Ani nevím, jak to s ním dopadlo. Ve druhém kole jsem měl obavy, aby na mě majitel nečekal s dlažební kostkou. Ale opakuji, vina byla na něm a mně to pokazilo celou rallye,“ prohlašuje domažlický pilot.
Ten se po karambolu se zvířetem nemohl dostat do správného tempa. S nepříjemnou událostí se vyrovnal až v samém závěru soutěže, kdy se ze šesté příčky prodral k bronzu. Předposlední erzetu dokonce mezi vozy třídy N1 vyhrál. Se třetím místem je nakonec spokojený.
„Soutěž byla nesmírně obtížná, pořadatelé sáhli po rychlostních zkouškách, po nichž se jela Barumka tak před dvaceti roky. Kladla vysoké nároky na auto, především na podvozek a diferenciál. Silnice totiž byly hodně hrbolaté a auto neustále poskakovalo, jedno kolo bylo stále ve vzduchu. Tvrdé zacházení by téměř jistě znamenalo nějakou technickou závadu a předčasný konec,“ vysvětluje Tuček.
Prioritní jezdec české Federace automobilového sportu, jehož v okolí Slušovic navigoval tradiční spolujezdec Václav Tesař ale pořadatele chválí. „Rallye měla spád, nikde jsme nečekali, jelo se doslova od erzety do erzety. A to se mně líbí. Yaris také fungoval tak, jak má. Ale přece jen jsem auto trochu šetřil, obával jsem se na rozskákaných úsecích o diferenciál. Důležité bylo získat hodně bodů do šampionátu, a to se nám povedlo,“ doplňuje Marcel Tuček.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing Plzeň v Autoklubu České republiky