Rodák z Hamburku, Manfred von Brauchitsch začal svoji úspěšnou kariéru v roce 1928 nejdříve na motocyklu, ale už o rok později si s pomocí svého strýce pořídil první automobil – Mercedes Benz SS. Protože byl čtyřmístný, tak s ním startoval v kategorii cestovních vozů. Za jeho volantem vyhrál první závod do vrchu na Gaisberg v novém traťovém rekordu. V roce 1930 s tímto vozem překonal rekord na Pötschenpass, na Semmeringu prohrál pouze s Rudolfem Caracciolou s továrním Mercedesem, a tak bychom mohli pokračovat dál.
V roce 1931 střídal vrchy (vyhrál opět v Gaisbergu a La Turbie, druhý byl ve Freiburgu, třetí v Kasselbergu) se závody na okruhu. Jako soukromník na sebe upozornil v roce 1932 na berlínském okruhu Avus s pověstnými klopenými zatáčkami. S Mercedesem SSKL opatřeným proudnicovou karosérií porazil tehdy Caracciolu s Alfou Romeo. Tím si pootevřel dvířka do závodní stáje Mercedes, i když ještě napřesrok sbíral vavříny na kopcích.
Premiéru v závodním týmu Mercedes si odbyl na okruhu v Eifelu, kde při premiéře nového závodního Mercedesu W 25, prvního ze slavné série Stříbrných šípů, dojel první a od té doby se zařadil mezi nejlepší evropské piloty předválečných let. V letech 1934 až 37 jezdil s Mercedesem kategorie 750 kg, další dva roky pak s třílitrovým kompresorovým monopostem. V roce 1935 dojel např. v Grand Prix Francie a Belgie druhý za Caracciolou, ve Španělsku skončil třetí. O rok později poráží Caracciolu v dramatické Velké ceně Monaka, což se mu podařilo ještě v roce 1938 ve Francii. V těchto letech získal stříbrné věnce v Německu, Tripolisu, Doningtonu, Bělehradě a také na Masarykově okruhu v Brně, třetí dojíždí ve Švýcarsku a Německu. Těsně před druhou světovou válkou obohatil sbírku úspěchů ještě o druhé místo v GP Pau a třetí v Belgii a Švýcarsku.
Po válce zkoušel štěstí ještě s vypůjčenými vozy Maserati, AFM, BMW, ovšem bez větších úspěchů. Poté se věnoval organizování závodů. Své vzpomínky shrnul jeden z nejúspěšnějších předválečných jezdců Manfred von Brauchitsch v knihách, které byly přeloženy i do češtiny pod názvem Život za volantem a Boj o metry a vteřiny.