Stejně jako v roce 2022 se týmu ACCR Racing21 nevydařil úvod letošního ročníku maďarské soutěže Mecsek Rallye. Soutěžní vůz Toyota Celica GT-Four ST165 letos vůbec poprvé donutil posádku Vojtěch Štajf – Veronika Havelková k odstoupení ze soutěže vlivem nečekané a dosud nevyjasněné technické závady na elektroinstalaci.
Tým ACCR Racing21, posilněný úspěchy ve dvou předešlých soutěžích, odjížděl do Maďarska s cílem získat další body do celkové klasifikace seriálu FIA European Historic Rally Championship a minimálně udržet dosavadní celkovou třetí příčku v průběžném bodování šampionátu. Přípravě proto věnoval velkou pozornost a po jednodenním testu, ještě před odjezdem do dějiště soutěže, pracovali mechanici týmu na nastavení vozu Toyota Celica GT-Four mnohem intenzivněji než před jinými podniky. Ani to však na zamýšlený zisk bodů v již tradiční maďarské soutěži s celkem dvanácti rychlostními zkouškami bohužel nestačilo.
Před dvěma roky, kdy na Mecsek Rallye startovala posádka týmu ACCR Racing21 ještě ve složení Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka, způsobil odstoupení ze soutěže poškozený stálý převod v předním diferenciálu Toyoty Celica GT-Four na startu první rychlostní zkoušky. V letošním 57. ročníku opět v samém úvodu na stejném voze, stejném měřeném úseku i se stejným jezdcem, avšak již s navigátorkou Veronikou Havelkovou, se situace opakovala. Tentokrát však stála za potížemi dosud nezjištěná závada na elektroinstalaci vozu. K tomuto technickému problému se navíc přidalo silné nachlazení navigátorky Veroniky Havelkové, která nastupovala do soutěže s hlasovou indispozicí, což komplikovalo vzájemnou komunikaci posádky v kokpitu. Po zralém uvážení se tak tým ACCR Racing21 nakonec rozhodl svoji účast v Maďarsku ukončit, nenastoupit do druhé etapy a zaměřit se na další zahraniční soutěž.
„Pro mě byl letošní start v Maďarsku jedno velké déjà vu, snad jen s tím rozdílem, že oproti roku 2022 se první rychlostní zkouška letos jela v opačném směru. Tento úvodní měřený úsek jsme sice dojeli na třetím místě, ale už na přejezdu měl motor Toyoty neustále tendenci zhasnout. Když se tak v jednom okamžiku bohužel stalo, už ho startér opětovně nenastartoval. Původně jsme měli podezření na vadný alternátor, ale to se nakonec nepotvrdilo a vinu proto přičítáme závadě na elektroinstalaci. Přesnou příčinu ale musíme ještě analyzovat na dílně,“ komentoval kritický okamžik na Mecsek Rallye Vojtěch Štajf a dodal: „Mrzí nás tohle dosud jediné letošní odstoupení i proto, že mechanici měli po domácím testu na Toyotě výrazně více práce s její přípravou. K tomu všemu se ještě přidaly potíže s hlasivkami u nachlazené Verči, což bylo hlavně pro ni, ale i pro mě obtížné z pohledu navigace na trati. Konečné rozhodnutí odstoupit ze soutěže tak bylo samozřejmě nechtěným, ale jediným řešením. Všichni tak směřujeme své úsilí na následující soutěže.“
Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Plzeň, kde bude posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha obhajovat absolutní prvenství z loňského ročníku a představí se se soudobým vozem ŠKODA Fabia R5. Soutěž se koná ve dnech 28.-29. června 2024. Následně se tým vrátí do evropského šampionátu historiků. Na rakouské soutěži Rallye Weiz, která proběhne ve dnech 11.-13. července 2024, odstartují Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou opět s vozem Toyota Celica GT-Four.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií