Maďarské déjà vu sebralo šanci na body

Stejně jako v roce 2022 se týmu ACCR Racing21 nevydařil úvod letošního ročníku maďarské soutěže Mecsek Rallye. Soutěžní vůz Toyota Celica GT-Four ST165 letos vůbec poprvé donutil posádku Vojtěch Štajf – Veronika Havelková k odstoupení ze soutěže vlivem nečekané a dosud nevyjasněné technické závady na elektroinstalaci.

Tým ACCR Racing21, posilněný úspěchy ve dvou předešlých soutěžích, odjížděl do Maďarska s cílem získat další body do celkové klasifikace seriálu FIA European Historic Rally Championship a minimálně udržet dosavadní celkovou třetí příčku v průběžném bodování šampionátu. Přípravě proto věnoval velkou pozornost a po jednodenním testu, ještě před odjezdem do dějiště soutěže, pracovali mechanici týmu na nastavení vozu Toyota Celica GT-Four mnohem intenzivněji než před jinými podniky. Ani to však na zamýšlený zisk bodů v již tradiční maďarské soutěži s celkem dvanácti rychlostními zkouškami bohužel nestačilo.

Před dvěma roky, kdy na Mecsek Rallye startovala posádka týmu ACCR Racing21 ještě ve složení Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka, způsobil odstoupení ze soutěže poškozený stálý převod v předním diferenciálu Toyoty Celica GT-Four na startu první rychlostní zkoušky. V letošním 57. ročníku opět v samém úvodu na stejném voze, stejném měřeném úseku i se stejným jezdcem, avšak již s navigátorkou Veronikou Havelkovou, se situace opakovala. Tentokrát však stála za potížemi dosud nezjištěná závada na elektroinstalaci vozu. K tomuto technickému problému se navíc přidalo silné nachlazení navigátorky Veroniky Havelkové, která nastupovala do soutěže s hlasovou indispozicí, což komplikovalo vzájemnou komunikaci posádky v kokpitu. Po zralém uvážení se tak tým ACCR Racing21 nakonec rozhodl svoji účast v Maďarsku ukončit, nenastoupit do druhé etapy a zaměřit se na další zahraniční soutěž.

„Pro mě byl letošní start v Maďarsku jedno velké déjà vu, snad jen s tím rozdílem, že oproti roku 2022 se první rychlostní zkouška letos jela v opačném směru. Tento úvodní měřený úsek jsme sice dojeli na třetím místě, ale už na přejezdu měl motor Toyoty neustále tendenci zhasnout. Když se tak v jednom okamžiku bohužel stalo, už ho startér opětovně nenastartoval. Původně jsme měli podezření na vadný alternátor, ale to se nakonec nepotvrdilo a vinu proto přičítáme závadě na elektroinstalaci. Přesnou příčinu ale musíme ještě analyzovat na dílně,“ komentoval kritický okamžik na Mecsek Rallye Vojtěch Štajf a dodal: „Mrzí nás tohle dosud jediné letošní odstoupení i proto, že mechanici měli po domácím testu na Toyotě výrazně více práce s její přípravou. K tomu všemu se ještě přidaly potíže s hlasivkami u nachlazené Verči, což bylo hlavně pro ni, ale i pro mě obtížné z pohledu navigace na trati. Konečné rozhodnutí odstoupit ze soutěže tak bylo samozřejmě nechtěným, ale jediným řešením. Všichni tak směřujeme své úsilí na následující soutěže.“

Dalším startem týmu ACCR Racing21 bude Rally Plzeň, kde bude posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha obhajovat absolutní prvenství z loňského ročníku a představí se se soudobým vozem ŠKODA Fabia R5. Soutěž se koná ve dnech 28.-29. června 2024. Následně se tým vrátí do evropského šampionátu historiků. Na rakouské soutěži Rallye Weiz, která proběhne ve dnech 11.-13. července 2024, odstartují Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou opět s vozem Toyota Celica GT-Four.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na rovinu s Toyotou: Dojezd elektromobilů se prodlouží, nabíječek je dostatekzde/hqdefault.jpg">

Na rovinu s Toyotou: Dojezd...

Dojezd elektrických aut se má již brzy výrazně prodloužit. Toyota počítá do tří let s nasazením nového typu baterií, které umožní ujet na jedno nabití až 1200 km proti nyní běžným 500...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...