Model Audi A8 hybrid zkombinuje výkon šestiválce a spotřebu paliva čtyřválce.
Luxusní limuzína může být až do rychlosti 100 km/h poháněna pouze elektromotorem a při konstantní rychlosti 60 km/h ujede bez lokálních emisí v čistě elektrickém režimu přibližně tři kilometry.
Vysoce efektivní paralelní hybridní pohon Audi
Benzinový motor 2.0 TFSI s upravenou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 155 kW (211 k). Maximální hodnota točivého momentu 350 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1500 do 4200 min-1. Spalovací motor spolupracuje s tenkým elektromotorem ve tvaru kotouče, jehož nejvyšší výkon je 40 kW a točivý moment 210 N.m.
Synchronní elektromotor s permanentním magnetem je uložen před upravenou osmistupňovou převodovkou tiptronic na místě vyhrazeném obvykle kapalinovému měniči momentu. Mezi jednotku TFSI a elektromotor je vložena vícelamelová spojka v olejové lázni, která pracuje ve všech situacích s extrémní precizností a plynule bez rázů.
Převodovka hybridního systému řadí velmi rychle a s nejvyšší úrovní komfortu. Hnací sílu přenáší na přední kola a její velké rozpětí převodů přispívá k hospodárnosti modelu Audi A8 hybrid.
Nejvyšší hodnoty krátkodobě dostupného kombinovaného výkonu 180 kW (245 k) a točivého momentu 480 N.m jsou zárukou velmi dynamické jízdy. Audi A8 hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu EU je nižší než 6,4 l/100 km a emise CO2 jsou pod hranicí 148 gramů na km.
(Všechny uvedené údaje jsou předběžné.)
Řidič nové limuzíny Audi A8 hybrid si může vybírat mezi třemi jízdními režimy.
Režim EV upřednostňuje elektrický pohon, zatímco režim D efektivně kombinuje přednosti spalovacího motoru a elektromotoru. Režim S a kulisa tiptronic pro manuální volbu převodových stupňů jsou k dispozici pro sportovní styl jízdy. Hybridní soustava přechází za jízdy mezi pěti provozními módy od pohonu zajišťovaného výhradně spalovacím motorem TFSI, přes pohon pouze elektromotorem až po hybridní režim. V určitých situacích přicházejí navíc ke slovu funkce rekuperace kinetické energie a podpory akcelerace elektromotorem. Činnost jednotlivých součástí poháněcího ústrojí během jízdy je názorně a podrobně ilustrována na dvou displejích.
Lithium-iontový akumulátor
– o hmotnosti 36,7 kilogramu je uložen v zavazadlovém prostoru na místě chráněném před nárazem. Disponuje nominální kapacitou 1,3 kWh a výkonem až 40 kW. Akumulátor je chlazen vzduchem. Chlazení je zajišťováno dvěma různými způsoby v závislosti na aktuálních potřebách, a to buď vzduchem přiváděným ventilátorem z prostoru pro cestující, nebo samostatným chladicím okruhem napojeným na automatickou klimatizační jednotku. Akumulátor je tak udržován v rozsahu provozních teplot, které zaručují maximální využívání jeho potenciálu. Elektromotor a kompaktní výkonová elektronika, která reguluje činnost elektromotoru a akumulátoru, jsou chlazeny vodou.
Z hlediska designu se Audi A8 hybrid odlišuje jemnými detaily.
Deset paprsků kol z lehkých slitin, která mají standardně průměr 18“ a na přání 19“, připomíná lopatky turbíny. Na karoserii jsou loga hybrid a jako exkluzivní lak je nabízen odstín stříbrná Arctic. Součástí sériové výbavy je metalický lak, třízónová automatická klimatizace, světlomety LED a zvuková aparatura BOSE.
Karoserie
Díky rozsáhlému know-how značky Audi v oblasti extrémně lehké konstrukce bude Audi A8 hybrid jednou z nejlehčích limuzín ve své třídě. Karoserie ASF (Audi Space Frame) je vyrobena kompletně z hliníku s výjimkou střešních sloupků B zhotovených z oceli nejvyššího stupně pevnosti lisované za tepla. Karoserie o hmotnosti 231 kg je asi o 40 % lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií