Tým podnikl vše možné, aby posádka dojela do cíle v solidním umístění. Ještě před poslední etapu posádka dokázala speciálku nouzově dokončit, ale charakter závady znemožnil start do poslední etapy v časovém limitu.
Mimořádně náročná prověrka lidí i techniky nás mnohému naučila a odvážíme si velkou spoustu vývojových poznatků, které v dalším účinkování týmu na dalších soutěžích zúročíme.
Děkujeme všem, kteří nám drželi palce a gratulujeme těm, kteří soutěž dotáhli až ke slavnostnímu ceremoniálu na náměstí La Republica.
Konečně v bivaku
Den plný překážek musela dnes překonávat posádka Aleše Lopraise. V etapě do Cordoby dorazila po technických problémech do bivaku až pozdě večer.
Na etapu se speciálně naše posádka hodně těšila, původně v ní měl zazářit čerstvě odstoupivší Carlos Sainz, neboť se jela po nádherných horských tratích pohoří Sierra Cordoba, které jsou každoročně dějištěm Rally Argentina, jedné z mála soutěží, kterou v době svého předchozího angažmá neabsolvoval navigátor Vojta Štajf.
Už na 80. kilometru spojovací etapy se znovu objevil problém se spojkou, který vozidlo znepojízdnil. Celý tým se svolal dohromady a na krajnici silnice proběhla v úmorném vedru další výměna spojky. Na další přesun na start speciálky zbylo jen minimum času, ale posádka vše stihla. Po dojezdu na start se však problém se spojkou objevil v nové podobě. „Naštěstí start proběhl z kopce, takže jsme odjeli vlastní silou a ihned po startu se dali do práce. Provizorní oprava nám zabrala asi tři hodiny a po ní jsme se pomalu vydali na trať erzety, která byla skutečně nádherná. Jen tak tak jsme večer stihli po všech útrapách dorazit do cíle ještě před zavřením časové kontroly a pak provizorně do bivaku. Do poslední etapy se startuje už brzy ráno, takže předpokládáme, že se oprava protáhne dlouho do noci,“ shrnul etapu, v níž skončil až na 52. pozici, Aleš Loprais.