Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit.

Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO

– kde více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední 4 roky zvýšil o 163 %. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy

– mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy

– značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj věrnosti zákazníků k značkám v letech 2011 a 2015

„Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni klientům opětovně zajistit takový model vozu, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ dodala Karolína Topolová. Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA AUTO přátelům a známým. „Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů u zákazníků, kteří by jinak dali přednost novému vozu,“ uzavřela Topolová.

Společnost AAA AUTO má pobočku v každém kraji a nabízí nejširší nabídku ojetých vozů na trhu

V provozu má dvě unikátní Centra SUV a Terénní vozy v Praze a Brně, nabízí širokou škálu pojištění i finančních služeb, profesionální personál i moderní prostředí a zákazník tak na jednom místě získá vše, co pro nákup vozu potřebuje.

Značka Mototechna nabízí své vozy ve všech dvaceti českých a moravských autocentrech AAA AUTO.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Šéfdesignér Hyundai Luc Donckerwolke převzal ocenění DESIGNBEST

Šéfdesignér Hyundai Luc Donckerwolke...

Šéfdesignér Luc Donckerwolke obdržel ocenění DESIGNBEST a stal se nejnovějším členem síně slávy ankety AUTOBEST, „DESIGNBEST Hall of Fame“ Mezinárodní porota ankety AUTOBEST,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje modely S90 a V90 v novém provedení a současně zavádí mild hybridní pohon napříč celým svým portfoliem

Automobilka Volvo Cars představuje modely...

Automobilka Volvo Cars dnes představuje limuzínu S90 a kombi V90 a V90 Cross Country v novém provedení. Kromě nového vytříbeného designu exteriéru se uvedené modely dočkaly také integrování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars apeluje na delegáty OSN, aby řešili hluboce zakořeněnou nerovnost v oblasti silniční bezpečnosti

Automobilka Volvo Cars apeluje na...

Automobilka Volvo Cars vyzývá vlády a regulační orgány celého světa, aby řešily výrazné rozdíly v bezpečnosti silničního provozu, které panují mezi vyspělými a rozvojovými ekonomikami. I...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO vstoupí na srílanský trh

ŠKODA AUTO vstoupí na srílanský trh

ŠKODA AUTO v květnu 2020 otevře dealerství v hlavním městě Srí Lanky Kolombu Česká automobilka zpočátku nabídne čtyři modelové řady Důsledná internacionalizace je klíčovou součástí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Milujete svou motorku? Na Motosalonu se dozvíte, jak ji ochránit před zloději!

Milujete svou motorku? Na Motosalonu se...

Letošní ročník známého veletrhu Motosalon by si neměl nechat ujít žádný příznivec motorek, skútrů a čtyřkolek. Na brněnském výstavišti bude ve dnech 5.-8. března k vidění vše, co...