Lexus včera na mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu představil nový supersportovní sedan Lexus GS F s výkonem 477 k

Netrpělivě očekávaný sportovní sedan GS F, který spojuje přepych špičkového luxusního sedanu s výkony sportovního kupé, je nejnovějším přírůstkem do rodiny vysoce výkonných vozů Lexus s označením „F“.

1lexgsffpredde900

1lexgsffzade900

Model GS F

– postavený na bázi luxusního sedanu GS vyšší střední třídy, prošlapává pro Lexus novou cestu coby největší vůz v historii značky s písmenem „F“ v názvu. Vysoký výkon, čtyřdveřová karoserie a dostatečně prostorný interiér k pohodlnému cestování pětice cestujících. Uvedenými vlastnostmi se v minulosti mohlo chlubit jen několik málo vozů na světě, zpravidla německé provenience, to však dnes již neplatí.

Vozy Lexus s přídomkem ‘F’ mají za cíl

1lexpalluubb900

– vyvolávat za volantem veskrze pozitivní pocity a radost z řízení bez ohledu na to, kdo sedí za volantem a kde se právě auto pohybuje. V případě modelu GS F jsme chtěli vytvořit zvláštní vůz, který by nejen překračoval očekávání těch nejnáročnějších řidičských nadšenců, ale současně byl i vozem, který si dokáží vychutnat všichni majitelé bez rozdílu. GS F proto nabídne působivý zvuk, odezvu a výkon, což jsou základní kameny vozů Lexus s označením ‘F’.

Výkonný agregát V8 v kombinaci s velmi rychle řadící osmistupňovou převodovkou

Pod kapotou pracuje atmosférický agregát 5,0 litru V8 o pozoruhodném výkonu 477 k s maximem točivého momentu přes 530 Nm. Tato výkonná pohonná jednotka bude spolupracovat s velmi rychle řadící osmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení, včetně volby čtyř různých režimů: Normal, Eco, SPORT S a SPORT S+. Poslední jmenovaný režim je určen speciálně pro závodní okruhy. Hmotnost GS F činí pouhých 1830 kg, což je nejméně v dané třídě. Zrychlení tohoto nového sedanu s pohonem zadních kol bude srovnatelné se sportovním kupé, a díky své maximální rychlosti by měl pořádně potrápit i mnohé ryze závodní vozy. Výkonný agregát DOHC 32v je však i přes svůj výkon hospodárný, neboť při jízdě využívá spojení Ottova a Atkinsonova cyklu spalování v zájmu maximálního výkonu a co nejnižší spotřeby.

Příkladná ovladatelnost odladěná na proslulém okruhu Nürburgring

GS F se může pochlubit vyšší konstrukční tuhostí a speciálně odladěným podvozkem v souladu s nárůstem výkonu této verze. Nejnovější přírůstek do modelové řady s označením „F“ se chlubí navýsost příkladnou ovladatelností příslušející sportovnímu vozu, neboť podvozek byl pečlivě odladěn nejen na okruzích v Japonsku, ale i na proslulé severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Zakázkové naladění tuhého podvozku GS F společně s většími koly (vpředu 255/35 R19, vzadu 275/35 R19) a posílenou brzdovou soustavou (vč. jasně oranžových brzdových třmenů) zaručuje pozoruhodně dobrou stabilitu za vysokých rychlostí, stejně tak jako agilitu hbitého sportovního vozu. Nový model se tak může chlubit příkladně neutrálním chováním při průjezdu prakticky jakékoli zatáčky.

Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy je i pokrokový diferenciál Lexus TVD

– s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F), díky kterému GS F svým jízdním projevem rozhodně „vystoupí z řady“. Diferenciál TVD nabízí tři různé provozní režimy:

  • Standard (výchozí) přináší vyváženou agilitu a stabilní jistotu
  • Slalom zdůrazňuje hbité reakce řízení a agilitu
  • Track zlepšuje stabilitu při rychlé jízdě na okruzích

Hlavním rysem nového Lexusu GS F

– je větší a nápadnější verze již charakteristické masky chladiče Lexusu ve tvaru vřetene, včetně specifického rastru, který je vyhrazen modelům s přídomkem „F“, a dále rozšiřující se ventilační otvory, které byly hladce začleněny do předních partií. Elegantní a současně sportovní tvář vozu pak doplňují štíhlé skloněné světlomety s charakteristickými světly pro denní svícení a optickou signaturou Lexus ve tvaru písmene „L“. GS F je nižší a širší než ostatní verze modelu GS, což se projevuje smělejším postojem, který společně s výdechy vzduchu v předních blatnících a sportovními 19″ koly jednoznačně hlásá příslušnost k modelové řadě „F“. V zadní části pak vůz zaujme propracovaným zadním spoilerem z uhlíkových vláken a čtveřicí lichoběžníkových koncovek výfuků, které jasně vypovídají o tom, že tento vůz je určen k ostré jízdě.

Ostřejší nádech dostala i samotná kabina GS F

Její stylistický návrh se držel myšlenky „forma následuje funkci“, což dokládá i ergonomické rozmístění všech ovládacích prvků v pohodlném dosahu řidiče. Za exkluzivním sportovním volantem „F“ najdeme nové elektronické sdružené přístroje, jejichž zobrazení je možné nastavit čtyřmi různými způsoby podle upřednostňovaného stylu jízdy: Normal, Eco, SPORT S nebo SPORT S+. Použita byla i speciální přední a zadní sedadla poskytující všem cestujícím lepší boční oporu, avšak bez kompromisů v otázkách pohodlí.

I přes všechny úpravy ve sportovním duchu si GS F zachoval

– v interiéru luxusní atmosféru částečně i díky špičkovému čalounění Alcantara ve výplních dveří, na středové konzole a nad přístrojovým panelem. Třešničkou na dortu jsou pak analogové hodiny zakomponované i do beztak elegantní přístrojové desky, která se může pochlubit centrálním video monitorem ovládaným dálkově ze středové konzoly. Model GS F si zákazníci mohou objednávat s prémiovou audio soustavou Mark Levinson se 17 reproduktory, která uspokojí i ty nejnáročnější vyznavače kvalitní reprodukce hudby. Pokud si naopak chcete vychutnat slastné tóny vydávané motorem, jednoduše aktivujte funkci Active Sound Control přepnutím do režimu jízdy „SPORT S“ nebo „SPORT S+“. Funkce Active Control System je podobná jako u modelu RC F, ale v tomto případě intenzivnější, neboť využívá i reproduktory na zadních sedadlech, a vylepšuje tak jadrné tóny výfukových svodů, aby si všichni cestující v GS F mohli vychutnat požitek z jízdy i s patřičným zvukovým doprovodem.

Potěšení za volantem

Právě to charakterizuje všechny modely Lexuse vozy s označením F, a právě to bylo záměrem při návrhu modelu GS F. Filozofie návrhu GS F vycházela z myšlenky ‘forma následuje funkci’. Například se takto zrodila maska chladiče GS F ve tvaru vřetene, která dále zlepšuje aerodynamiku vozu a interní chlazení. Také jsme u GS F s ohledem na jejich účinnost použili výdechy vzduchu v předních blatnících, které se poprvé objevily již u modelu IS F a poté u RC F. Stylistický směr GS F podporuje zasazení značky Lexus o ‘Pokrokový luxus’, kterým tento vůz zhmotňuje uvedenou filozofii značky Lexus naprosto dokonale.

Nasazení komplexního paketu bezpečnostní výbavy: Lexus Safety System+

Vozy Lexus (včetně modelu GS F) používají radar pracující v pásmu milimetrových vln a soustavu kamer schopnou detekovat vozy i chodce před vozidlem; mohou tak nabídnout všestranný bezpečnostní paket, jehož součástí je bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) schopný varovat, pomáhat s brzděním a automaticky brzdit ve snaze zabránit nehodě nebo snížit její případné následky. Součástí bezpečnostního paketu je i asistent pro jízdu v pruzích (LDA) upozorňující řidiče při opuštění jízdního pruhu bez znamení o změně směru jízdy, anebo adaptivní dálková světla (AHS) pro pohodlnější noční cestování.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...